![]() |
Lage opmerking over Giel Biele bij Congo actie
Ik zat net nog even TV te kijken. Zag ik onder in beeld, in de SMS balk:
He chiel, hoe komt zijn lelekert als jou aan zo'n mooie vrouw Wat een zielige opmerking. Nou kan Giel zelf ook dingen roepen... maar zijn uiterlijk staat toch buiten wat ie doet. En dan nog, wees blij dat een vrouw eens niet puur naar uiterlijk kijkt. Detail: dit is een actie voor Congo. Een land verscheurd door burgeroorlog. Waarom oorlog? Omdat met 'de ander', die afwijkt, bijv. door uiterlijk niet accepteert. De ander, dat is eng. Erg he! Stom he! Dat mensen iemand die afwijkt niet moeten? Onbegrijpelijk. En wat doen wij in het beschaafde Westen? We rekenen mensen ook af op hun uiterlijk. Heel sneu! Ik hoop dat diegene die deze SMS stuurt dit leest en misschien eens gaat inzien hoe hij/zij mensen kwetst dit soort opmerkingen en hoe moreel fout dit soort opmerkinge zijn. Stel dat Chiel een neger was. En iemand zou sturen: he, Chiel hoe komt een neger nou aan zo'n mooie blanke vrouw? Nederland zou te klein zijn. En terecht! |
:D
Ik denk niet dat Giel er echt mee zit maar hij is vast blij met mensen zoals jij. |
Citaat:
Ik weet het niet. Anyway, nog los van wat Giel er van vind, bepaalde dingen zeg je niet. En zou je eigenlijk niet eens moeten denken. Nou betrap ik mezelf ook wel eens op gedachtes die niet kloppen, maar ze dan expliciteren is dan natuurlijk nog wel wat anders. |
Citaat:
En verscheurt is in dit geval met een -d. Onbegrijpelijk dat je het zo verkeerd schrijft in het beschaafde Nederland. Heel sneu! |
Citaat:
En ik vind niet dat ik overdrijf. Zo'n opmerking kan heel erg pijnljik zijn voor iemand, DUS WAAROM ZOU JE 'EM MAKEN! Ik ken iemand die heeft gehandicapte broer. Zij vind het VERSCHRIKKELIJK als mensen daar opmerking over maken. Terecht! Niet doen. De overeenkomst? Uiterlijk, gehandicapt zijn, je huidskleur... kun je niks aan doen. Dus hou je mond erover! Trouwens, wel gave actie. Hopelijk halen ze veel geld op! |
Citaat:
|
Citaat:
Zou best kunnen. Ik ken Giel trouwens alleen uit de media. Ik luister eigenlijk nooit radio... |
Citaat:
|
Citaat:
|
'lelekert', 'als jou'... dat neem je sowieso niet serieus.
Daarbij is Giel niet lelijk, dus het lijkt me niet dat hij dit als een pijnlijke opmerkin beschouwd. |
Wat moet het vermoeiend zijn om je om elke opmerking van dit soort druk te maken :o
Radio is ook een medium trouwens :) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Impliceer je nou dat je met het woord 'neger' een even sterk waardeoordeel over iemand felt als met het woord 'lelijk' ? |
Als iemand het heeft over "zijn lelekert als jou" moet die vooral maar zo doorgaan. Zoiets kan je toch niet serieus nemen?
Verder heeft die opmerking niks met racisme te maken. Heel goedkoop dat je dat dan ook nog eens erbij betrekt. Je uitleg over het waarom van de Congolese burgeroorlog raakt ook kant noch wal. |
Citaat:
|
Uhh slotje?
Of naar een ander subforum? :confused: |
misschien vind ie het erger dat zijn naam verkeerd gespeld wordt
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit: dat 'Biele' is overigens wel érg slecht. |
het uiterlijk van zijn vrouw is mooi, maar dat innerlijk *rilt* ... en ja, ik ken haar...
En ik denk dan maar; die Giel kan er vast om lachen. |
O jee, het is de Morele Herbewapening!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Excuse me, maar sinds wanneer is Giel lelijk?
|
Citaat:
|
Wat een fantastisch topic.
Dit KAN gewoon NIET serieus zijn. :D:D:D En giel beelen z'n vrouw, wie is dat dan? |
Giel is echt een radio man, hij ziet gewoon niet uit.
|
Oorlog gaat maar over 1 ding: macht
en dat moraalriddertjes als jij daar andere redenen voor willen verzinnen om het mooi te laten klinken als je tegen bent, dat zal de machthebbers echt niet weerhouden om een oorlog te voeren. Ik vind je trouwens best amusant, hhendrixx, omdat je nog even duidelijk laat zien wat het belang is van onderscheid maken tussen relevante en irrelevante dingen des levens. |
Verder, hhendrix.
Als jij je al druk gaat maken om dit soort onzinnige dingen, heb je geloof ik best een zwaar leven. Niet dan? |
hoe heb ik toch ooit kunnen denken dat hhendrixx een undercover was :')
|
ik ga nu even poepen en als dit topic over 20 minuten nog niet dicht is dan ga ik me er in mengen :mad:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is toch gewoon een verborgen compliment? Kijk als er stond
"hoe komt zo'n verachtelijke misselijkmakende aids pisnicht aan zo'n botergeile snol" dan zou ik nog denken van "nou nou moet dat nou". Maar die SMS balk wordt toch gescreened dus de kans is groot dat Giel zelf er bij zat van "ja zend maar door" :) |
omg echt,
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die vrouw van Giel is goed te doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie is Giel z'n vrouw, of mis ik wat?
|
Waar mensen zich al niet druk om maken zeg. Denk aan je bloeddruk.
|
Citaat:
|
ik snap m niet helemaal.
ben je nou zo gepiekeerd omdat ze dat over giel zeiden |
Citaat:
|
Citaat:
Anderen afstoten om hun lelijke uiterlijk is natuurlijk. Lelijke apen worden ook buitengesloten uit de groep, omdat het instinctief bepaald is dat je geen lelijk nageslacht wil omdat die dan moeite hebben met zich verder voort te planten. En je hoeft echt niet te gaan doen alsof iemand niet lelijk is als ie dat wel is, want dat weet die persoon dan zelf ook wel. Maar als jij je druk maakt om achterlijke smsberichtjes heb ik maar 1 tip: steek je leuter in een lelijk pukkelwijf van 200 kg, misschien voelt ze zich dat wat beter over zichzelf (Y) |
Boeiend.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |