Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Vriendschap -> relatie -> vriendschap (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=132662)

Manuzhai 19-06-2002 12:55

Vriendschap -> relatie -> vriendschap

Werkt dat?

Of heb je, als je een relatie begint na een intieme en bijzondere vriendschap, alleen maar meer kans dat je iemand voorgoed kwijtraakt als de relatie kapot gaat?

moenbase 19-06-2002 12:59

tja, mij lijkt het heel moeilijk...

anderen schijnen er minder moeite mee te hebben

*blue angel* 19-06-2002 13:00

bij mij werkt dat. ben met zowat al mijn exen nog vrij goeje vrienden. behalve degenen die echt oetlullen zijn.

is nog een topic over trouwes

*blue*
xXx

Tofke_H 19-06-2002 13:04

Als ik naar de omgeving kijk, en naar wat ik lees dan is de grootste kans dat het niet werkt. De eerste stap dat is nog niet zo moeilijk, maar dan die 2de stap terug naar vriendschap, die is nogal moeilijk.
Het zal wel bij sommige lukken, maar reken er maar niet te hard op.

En wat is vriendschap? Een close band, waar je elkaars geheimen, problemen vertelt, of zo'n vriendschapsrelatie waar je zo af en toe een keer gaat stappen. Dat eerste kreeg je volgens mij niet meer terug goed.

Manuzhai 19-06-2002 13:07

Citaat:

Tofke_H schreef:
En wat is vriendschap? Een close band, waar je elkaars geheimen, problemen vertelt, of zo'n vriendschapsrelatie waar je zo af en toe een keer gaat stappen. Dat eerste kreeg je volgens mij niet meer terug goed.
Het eerste ja. Af en toe leunt het nu ook al dicht tegen een relatie aan, met fysiek contact enzo, maar net niet, zeg maar. Maar we willen elkaar niet kwijtraken, dus dat is een belemmering.

Tofke_H 19-06-2002 13:14

Citaat:

Manuzhai schreef:
Het eerste ja. Af en toe leunt het nu ook al dicht tegen een relatie aan, met fysiek contact enzo, maar net niet, zeg maar. Maar we willen elkaar niet kwijtraken, dus dat is een belemmering.
Idd, waar ga je de grens trekken? De verleiding is zo groot als je met z'n 2tje alleen bent, eventueel op een plaats waar jullie ooit verder zijn gegaan, omdat opnieuw te doen.
Het begint met wat jullie elkaar nog toelaten, bv in elkaars armen liggen, maar iets later, perongeluk, een kleine aanraking, en het vuurtje kan aanzijn, en er kan iets heel moois van komen.

Ik weet natuurlijk niet waarom het uit is, en ik weet niet of een van beide al terug een relatie hebben, maar het is gevaarlijk. Stel dat er iets gebeurt, dan is er een reele kans dat je elkaar kwijtgeraakt door die ene keer. En dat is toch wat je niet wilt?

mR. DJ 19-06-2002 13:20

T is maar net wat je zelf voelt.

Ik ben zelf een tijdje geleden verliefd geweest op een meisje, maar dat werkte niet. Daar ben ik nu volledig overheen en we zijn nog altijd goede vrienden etm elkaar. Ik heb nu niet de behoefte om bij har te zijn, maar toch hebben we een speciale band met elkaar.
Ik vin haar nog altijd een leuke meid, maar ik zou nix met haar willen hebben, waarom weet ik ook niet.

Ik denk dat als je echt een relatie hebt gehad dat het dan heel moeilijk is om goed bevriend te blijven als de relatie over is. De relatie gaat meestal niet vanzelf over, en er zijn altijd wel spanning. Er hooefd maar een klein dingetje te gebeuren en het gaat fout......

Manuzhai 19-06-2002 13:30

Die ene keer hebben we al zo'n beetje overleefd, onze vriendschap is daar niet slechter maar eerder beter op geworden. Maar ik vraag me dus af of we zouden moeten verhinderen dat het een relatie wordt als het zover komt, of dat we ermee door kunnen gaan. Want we hebben allebei heel sterk het gevoel dat we elkaar noooit kwijt willen raken, als vrienden.

TefnachT 19-06-2002 13:49

Ik zou het niet kunnen...

Starrie 19-06-2002 13:52

heb ik gehad van vriendschap naar relatie en weer naar vriendschap. Maar niet bij allemaal. Dat is maar bij eentje goed gegaan. Bij de anderen is de vriendschap vervallen
dus het kan wel, maar dat ligt aan jullie beiden...

nare man 19-06-2002 14:03

Kan niet

Piccola 19-06-2002 16:13

Ik kan dat wel. Heb dit zelfs:

Mijn ex en ik waren ongeveer een half jaar goed bevriend (daarvoor vage kenissen) en toen werden we verliefd op elkaar. We hebben toen ruim 5 maanden iets gehad, maar dat ging over doordat hij 1 meisje blijkbaar niet genoeg vond... We zijn toen wel vrienden gebleven en die vriendschap werd alsmaar hechter. Hij is nu 1 van mijn beste vrienden! :) (y)

Squall 19-06-2002 16:52

Extreme Pure Bl44t en shit!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.