![]() |
[windows] Defragementeren
hallo,
ik heb een vraagje, ik wil mijn pc zo instellen dat ie snachts automatisch gaat defragmenteren. maar ik weet de schakeloptie niet, alleen als je er D: achter zet dat ie je D schijf selecteerd maar niet automatisch defragmenteerd. weet iemand de schakeloptie daarvoor?? Greetz |
Automatisch defragmenteren :eek:
Nou heb ik een computer al veel wonderlijke dingen zien doen :s maar ik heb nog nooit van automatisch defragmenteren gehoord.. Waarom zet jem niet gewoon aan als je naar bed gaat?? Dan issie 's ochtends klaar. :) |
Je bedoelt gewoon een geautomatiseerde taak, waar je bij Unix een cronjob zou zetten, kan in Windows ook gewoon bij "Geplande taken" in het configuratiescherm.
Het zou een beetje onhandig worden als elk programma in zich een timer zou nodig hebben, he, daarom cron of geplande taken bij Windows. |
Jah ik probeer em in geplande taken te zetten, maar dan start ie alleen dat defragmentatie programma op en dan start hij niet automatisch defragmenteren. daarom heb ik een SCHAKELOPTIE nodig.
en als ik em s'nachts aanzet, doet hij maar 1 schijf/partitie en aangezien ik 4 partities heb gaat dat niet werken. Greet*z |
Citaat:
|
Citaat:
Een iets betere oplossing is een batch-scriptje schrijven, voor defrag zou dat zoiets moeten geven: Code:
@echo off |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32. |