Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Beveiliging] Laptop Lockers met goede sloten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1327084)

Interupter 23-12-2005 17:21

Laptop Locker

Ik zoek voor mijn Laptop een slot met zo'n kabel. Heeft iemand hier ervaring mee, bijvoorbeeld van Kensington?

Piloff 23-12-2005 17:30

Juh, een snoezig kensington slotje.
http://www.premier-presentation.co.u...INGTONLOCK.jpg

Werkt prima, maar als mensen er een flinke ruk aan geven, is de laptop wel naar de kloten.

Dukko 24-12-2005 11:29

Citaat:

Piloff schreef op 23-12-2005 @ 18:30 :
Juh, een snoezig kensington slotje.
[afbeelding]

Werkt prima, maar als mensen er een flinke ruk aan geven, is de laptop wel naar de kloten.

Ik had laatst iemand van deze firma over de vloer voor het aansmeren van die sloten.

Natuurlijk heb je zo'n slot zo door, maar voor de verzekering zijn er dan wel sporen van vernieling/diefstal. Dus in dat opzicht is het wel handig. Zelf vind ik het rotzooi.

twain4me 24-12-2005 11:51

Citaat:

Dukko schreef op 24-12-2005 @ 12:29 :
Ik had laatst iemand van deze firma over de vloer voor het aansmeren van die sloten.

Natuurlijk heb je zo'n slot zo door, maar voor de verzekering zijn er dan wel sporen van vernieling/diefstal. Dus in dat opzicht is het wel handig. Zelf vind ik het rotzooi.

sporen van vernieling aan een laptop die ze hebben meegenomen :confused:

Dukko 24-12-2005 12:23

Aan het slot, daarbij is de bevestiging wel zo goed dat er ook wel een stukje laptop aan kan blijven zitten ;)

twain4me 24-12-2005 12:44

Citaat:

Dukko schreef op 24-12-2005 @ 13:23 :
Aan het slot, daarbij is de bevestiging wel zo goed dat er ook wel een stukje laptop aan kan blijven zitten ;)

Bijna al die sloten werken met een lus.. oftewel als de laptop los is kan je het slot ook meenemen, wel zo slim, minder bewijsmateriaal achterlaten.

Anyway verzekeringsmaatschapij ziet een stuk liever een geforceerd deurslot.

Piloff 24-12-2005 13:53

Ik vertrouw er ook niet op, maar mijn buurman had me destijds zo'n slot gegeven, hij had er eentje over.
Wanneer ik op mijn school ben, dump ik m'n laptop bij de baliemedewerker van de mediatheek, die legt hem dan naast zijn toetsenbord en past er gewoon goed op. Ik acht de kans dat iemand mijn laptop meeneemt namelijk kleiner dan de kans dat iemand per ongeluk tegen het scherm stoot en 'em beschadigt. Of er iets op laat vallen.

't Is meer voor de verzekering idd. Die zijn er nogal happig op.

]{ing 24-12-2005 14:33

Mn pa heeft zo'n Kensington Defcon cijferslot bij zn laptop en maakt er veel gebruik van. Het is niet makkelijk om het van de laptop af te trekken, het Kensington lock hole in de achterkant vd laptop is namelijk in het metalen chassis verwerkt.

Het werkt in die zin dat het ervoor zorgt dat iemand em in ieder geval niet zomaar effe snel kan stelen.

twain4me 25-12-2005 22:57

Citaat:

]{ing schreef op 24-12-2005 @ 15:33 :
Mn pa heeft zo'n Kensington Defcon cijferslot bij zn laptop en maakt er veel gebruik van. Het is niet makkelijk om het van de laptop af te trekken, het Kensington lock hole in de achterkant vd laptop is namelijk in het metalen chassis verwerkt.

Het werkt in die zin dat het ervoor zorgt dat iemand em in ieder geval niet zomaar effe snel kan stelen.

dat metaal is over het algemeen behoorlijk dun en een flinke ruk is voldoende, maarja als ze iets willen hebben krijgen ze het toch wel te pakken.

Kingofthemall 28-12-2005 10:15

Citaat:

Interupter schreef op 23-12-2005 @ 18:21 :
Ik zoek voor mijn Laptop een slot met zo'n kabel. Heeft iemand hier ervaring mee, bijvoorbeeld van Kensington?
Ik heb er een, en mijn ervaring ermee is dat iedereen je uitlacht omdat het dingetje er zo braakbaar uitziet (n) Maarja, als iemand je laptop probeert mee te nemen sloopt ie wel mooi de laptop (y) Wel goed vastmaken dan he? :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.