![]() |
Praat jij wel eens in jezelf?
Verkoopster: Jij praat in jezelf.
Ik: Ja, ik praat in mezelf. En jij? |
ja hoor
|
zo vaak. Of ik praat tegen de computer etc.
|
Iedereen praat wel eens tegen zichzelf.
|
Natuurlijk. :) Ik ben een hele goede gesprekspartner.
|
Citaat:
|
yup.. op straat, in bed, thuis overal eigenlijk :D
|
nogal vaak :o
|
ja hoor
|
Regelmatig.
|
Ja, ik ben heel gezellig. :cool:
|
Ja. Ik praat ook tegen mijn fiets, boeken, pen, haar, computer enzovoorts.
|
Ja.
Ik heb vaak gesprekken in mijn hoofd die ik in het echt zou willen houden. Bijv. iets dat ik heel graag tegen iemand wil zeggen, en hoe en wat ik daar allemaal bij zou zeggen etc. Maar dat durf ik dan in het echt niet te zeggen, beetje jammer... |
Ik en mijzelf hebben altijd ontzettend veel lol.
Een schizofreen is nooit alleen ;) |
Heel veel :o Ik zeg tegen mezelf wat ik moet gaan doen, dat ik honger heb, iets wat ik op het nieuws gezien heb... :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh, je bedoelt ín je zelf? Dus niet hardop?
|
Citaat:
|
Ja, zonder geluid doe ik dat continu, met geluid ook regelmatig dus. (Maar alleen als ik alleen ben, en ook nooit in de supermarkt ofzo.)
|
Ik zing altijd liedjes in mijn hoofd maar dan beweeg ik mijn lippen wel mee. En dat vinden sommige mensen vreemd.
|
Ja, hoe zit dat eigenlijk met liedjes? Als iemand zegt een liedje "in zijn hoofd te hebben", wat bedoelt hij daar precies mee? Dat hij het liedje in zijn hoofd zingt met zijn eigen stem? Of juist dat hij het liedje hoort zoals het wordt gezongen door de artiesten?
|
Ik hoor het zoals artiesten het zingen, want ik weet niet hoe ik zelf klink wanneer ik het zing.
|
Ja, als ik teveel gezopen heb `s nachts en ik fiets naar huis. :confused:
Soms ook wel op de plee als er niemand anders thuis is. :( |
Citaat:
|
Ik scheld alleen op mezelf of andere dingen hardop.
Verder denk ik constant in mezelf, en liedjes hoor ik zoals ze origineel zijn. |
Citaat:
|
Ik geef wel vaker commentaar op bijv. iets wat een personage zegt in een computerspel... :bloos:
Ook kunnen er zich hele gesprekken in mijn hoofd plaats vinden, dan bedenk ik al wat ik tegen iemand wil zeggen en soms voor de lol bedenken hoe diegene zou reageren. Soms als ik kwaad ben wil ik mezelf ook nog wel eens uitschelden. |
ja en ik mompel
|
Continu.
|
Soms ben ik wel eens hele dagen alleen thuis en dan vind ik het zo stil dus dan ga ik bij alles wat ik doe tegen mezelf praten. hardop ook nog haha... "O ik ga ff wat drinken pakken" "goh wat is het koud, ik doe de verwarming wat hoger"
Deed ik altijd al, toen ik klein was dacht ik dat dat moest omdat als je te lang niet praat je t dan niet meer kon. ( toen besefte ik denk ik nog niet dat ik 's nachts ook zo'n 10 uur niet al te veel zei) |
Citaat:
|
Ik ben best vaak gequotet. :o
Wel een geruststelling dat ik dus niet de enige ben. :) |
Niet hardop maar wel in mijn brein.
|
all the time....
(naja, bijna alles wat ik denk dan:o) |
Alleen maar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen die niet in zichzelf praten zijn saai!
|
Citaat:
|
Niet ín mezelf, maar tégen mezelf. En ook hardop. (y)
|
Uiteraard. Mensen die dat niet doen vind ik een beetje raar.
|
Weet je, mensen die tégen zichzelf praten vind ik best een beetje eng :D
|
Citaat:
|
Uiteraard. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik praat constant in mezelf. Vaak tegen mensen die er helemaal niet zijn en meestal is er geen touw aan vast te knopen aan wat voor gebrabbel er allemaal uitkomt. Alles wat door m'n hoofd flits komt dan uit m'n mond en soms zijn dat halve zinnen of ineens een maf woord of iets uit een liedje...
Mijn grootste angst is dat ik dit doe en dat er dan iemand thuis blijkt te zijn. Dan zou ik denk ik wel doodgaan van schaamte. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |