![]() |
Wat vind jij van bont?
|
Ga weg man.
Ik vind het echt smerig dat mensen daarnaar kunnen kijken. ZIEK. |
Wat vind jij van vlees eten?
Dat gebeurt niet veel netter. |
Haal dat filmpje eens weg man.
|
Ik ga niet klikken. :|
|
ik vind bont in een woord PRACHTIG.
nu ben ik een crimineel ofzo. of ik het zou dragen weet ik niet, ik zou het denk ik achteraf toch wel naar vinden denk ik. |
Citaat:
zielig filmpje :( |
Bont kan heel fancy zijn. Bovendien denk ik niet dat de grote modeontwerpers hun bont bij Chinese bontfarms vandaan halen.
|
Citaat:
Grappig. Want als het om de doodstraf gaat, dan heeft iedereen opeens recht op leven. En als het om abortus gaat, dan is dat ineens moord. Bek dicht, gewoon. Als het verwijderen van drie cellen op een kluitje als moord beschouwd wordt, wat is de dood van een dier dan? Drama, drama. Mocht ik ooit in de goot belanden en niks te verliezen hebben, dan word ik seriemoordenaar en ga ik mantels van mensenhaar maken. (En het vlees verkoop ik onder het nom van rundergehakt op de markt.) En als ik dan opgepakt word, ga ik beweren dat ik geïnspireerd ben door de bontindustrie. Wellicht maakt dat enig verschil. |
tja, sneu voor de beestjes. Het kan natuurlijk allemaal wat liever enzo maar als je alles gaat analyseren op die manier dan kom je tot de conclusie dat je denkik beter in een grot kan gaan wonen en gras moet gaan eten.
|
Citaat:
|
Ik hou helemaal niet van bont, ik vind het niet mooi maar ook erg zielig. Ik hou ook niet van nep-bont omdat je dan toch nog het idee wekt dat er dieren zijn vermoord voor je kleding...
|
dandy bontjassen zijn sexy.
|
Citaat:
|
Citaat:
Utopie. ;) Het vereist namelijk een algehele samenleving om dat te bereiken. En het vereist één enkel iemand om dit níet te bereiken - de spelbreker. Hetzelfde geldt voor vlees, energieverbruik, kleding, alles eigenlijk. Men gaat voor de milieuvervuilende of op andere manier schadelijke oplossing, omdat het goedkoop is. (En daarom indirect meer geld opbrengt.) De duurzame, milieuvriendelijke oplossingen zijn duurder en daarom minder in trek. En die paar mensen die gras eten en in hutjes wonen maken amper verschil, aangezien zij de kant hebben gekozen waarvoor je 'n algehele samenleving voor nodig hebt. Niet dat het niet nuttig is wat zij doen. Maar eh, dat is een andere discussie. Ik praat al te veel. :( |
Citaat:
- Ja - Nee En ik heb dat ook nooit beweerd. Ik heb daarom ook duidelijk gezegd dat 'ik er niet van hou' verder heb ik niet veel gezegd.. iedereen moet voor zichzelf weten wat hij wel/niet draagt en ik hou nou eenmaal niet van bont.. :) |
Citaat:
En ja, nu doe ik het zelf ook. Maar ik lig dan ook ongeveer 60 IQ-punten onder het niveau waarop men over zulk soort thema's moet praten. |
Citaat:
|
"Maar dat kan alleen als het in niemand z'n hoofd opkomt om loslopende beesten te slachten"
dat is menselijk instinct...en als het allemaal zo makkelijk was dan leefden we nu in een startrek wereld waarbij er wereldvrede is omdat we realiseren dat we als mensheid "een" moeten zijn om te overleven in dit barre heelal, geen voedsel of kledingtekort dankzij replicator-technologië en alle wetenschap is alleen maar bedoeld om mensen te helpen en de kwaliteit van het leven te verbeteren. Maar ja. Sci-fi hè :) |
Ik draag geen bont.
|
Citaat:
Maargoed, als als een volk vlees nodig heeft, zullen ze dat natuurlijk eten. |
Citaat:
Pff ik zou zelfs een dood mens op gaan eten als er geen alternatief was. Wat is er in deze situatie nou mis met een dier te doden voor voedsel :\ |
Citaat:
Daarbij word van een koe alles gebruikt als hij dood wordt gemaakt (huid voor leer, botten voor gelantine, spieren voor vlees, organen voor hondenvoer). Nertsen worden enkel gekweekt voor hun vel, de rest van zo'n beest wordt weggedonderd. Ik vind dat wel even een wereld van verschil :o Ik ben ook tegen bont :o |
Citaat:
Welaan, ik houd mezelf blind voor dat het over een jaar of drie miljoen tóch zo ver is. Door een ras van superieuren, geboren op de twintigste van december, die met hun buitengewoon intellect de rest van de mensheid weten te bekeren naar het goede. En dan komt er vrede en vrijheid en gerechtigheid en gratis bier voor iedereen. (y) |
Citaat:
Dieren moeten gewoon niet te veel een product worden.... en bont is toch wel redelijk een luxeproduct. Dat was mijn punt, voor kerstnacht ;). Slaap ze. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben het eens met al die zwakbegaafde opmerkingen die Paranoide in dit topic heeft gemaakt. |
Citaat:
maar goed, bont heeft de laatste jaren heel wat negatieve image-building over zich heen gekregen en dat is ook het beste middel tegen bont. Fokkerijen in Nederland gaan verbieden terwijl de vraag niet vermindert is gewoon verplaatsing en verergering van het probleem. |
bont is gay, diertjes zijn liev
|
Citaat:
Voor de luxe bekleding in een dure BMW 7-serie waarschijnlijk wel... en daar ben ik dan ook tegen, dit is praktisch hetzelfde als bont. :o |
Citaat:
|
Citaat:
dat gebruiken ze wel efficientie is een schitterend woord |
Het liefst knuppel ik de zeehondjes voor m'n jas zelf dood <3
|
Citaat:
Hetzelfde geld voor proefdieren: met die vergevorderde medische technologische ontwikkelingen enzo is er vast nog wel een manier om mensen na te bootsen en het niet uit te testen op dieren. Het is allebij harteloos, op deze manier. |
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic; bont is prachtig materiaal, maar de manier waarop men het verwerft :nono: . |
ik vind het dragen van bont onnodig. mensen die bont dragen vind ik doorgaans stom en verwend en verder heb ik leren cowboyboots en eet ik vlees dus ben ik lekkah hypocriet
|
oh kom op mensen
zeuren dat een ander hypocriet is als die bont wel slecht vindt maar ondertussen wel leer draagt is zo fout. bont en leer zijn toch 2 enorm verschillende dingen als je dat niet inziet ben je gewoon ontzettend naief en dom. je hoeft echt niet te zeggen dat je hypocriet bent als je wel leer draagt en vlees eet want dan ben je gewoon niet eens hypocriet. |
ik draag geen bont en ben vegetarier. draag wel leer. hypocriet? misschien, maar t is beter dan niks.
ik erger me aan de hypocrisie van de meeste mensen, weten dat er dieren enorm slecht behandeld worden om ons van (luxe)producten te voorzien, maar zodra ze met hun neus op de feiten gedrukt worden er niks van willen weten. er geen enkele moeite mee hebben om een kip uit de koeling in de supermarkt te eten, maar zodra het henkie uit de tuin is, ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen. |
ik eet wel vlees maar zou nooit bont dragen, ja dat mag misschien hypocriet zijn maar daar is niets mis mee :nono:
|
Iedereen is hypocriet. Boeiend, alle beetjes helpen (y) Ik vind dat het niet om de intentie gaat, maar om het uiteindelijke resultaat. Daar draait het toch om? Met intenties kun je niets veranderen, met resultaten wel.
Hulde voor paranoide! Bont is walgelijk. |
Citaat:
Citaat:
Melk drinken. Kaas eten. Eieren eten. Leer dragen. Producten gebruiken die op dieren worden getest. |
Ik draag de fur echt!
|
Heb gisteren besloten om niet 100% vegetarier te worden want dat lukt me toch niet. Ik probeer het wel zoveel mogelijk te vermijden.
|
Citaat:
of een bekende eraan, of ene Henkie uit Zaltbommel, dan kies ik toch voor onbekende Henk. Dat is gewoon de band die je hebt met iets of iemand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bont is mooi :)
Draag het zelf ook (y) En het boeit me weinig dat er dieren voor zijn vermoord |
Ik heb een nepbontjas. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25. |