Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [TV-Out] Wel beeld, maar niet in kleur (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1329010)

Atje85 27-12-2005 12:33

[TV-Out] Wel beeld, maar niet in kleur

Vriend van me heeft een nieuwe HP-PC gekocht..en nou wil hij de TV-Out gebruiken...de uitgang vd videokaart is een S-VHS uitgang en de uiteinde aan de TV is ook een S-VHS uitgang(op zo een scart-blokje)...na een paar simpele instellingen kregen we wel meteen beeld, maar in zwart-wit.

Vraag is nu hoe je voor kleurenbeeld kan zorgen?

Of komt t omdat de TV geen S-VHS ondersteunt(aangezien er standaard geen s-vhs poort op zit)??

Of is t probleem op te lossen door deze kabel: http://www.dixons.nl/De_online_winke...deddescription

deadlock 27-12-2005 13:40

Dat probleem heb ik ook met een aantal laptops gehad. Deze laptop doet het in een keer goed. Nooit achter het probleem gekomen. Iemand?? T heeft niet te maken met NTSC/PAL voor zover ik weet

nare man 27-12-2005 13:41

Ik had dat ooit met mijn Hercules ATi 8500LE. Die gaf ook alleen zwart/wit. Vreemd genoeg gaf hij wel kleur als een monitor aanwezig was op de 15 pins-aansluiting. Daarbij was het vage dat die monitor niet eens aan hoefde te staan of zelfs maar in het stopcontact hoefde te zitten; dat wetende heb ik gegoogled en ik kwam op het idee van een 'dummy', een losse 15 pins-monitorstekker met daarin drie weerstandjes die de videokaart deden denken dat er ook een monitor was aangesloten. Nu werkt het perfect.

Een waanzinnige oplossing, maar hij werkt wel.

Atje85 27-12-2005 14:21

Ik heb dit ook met mn laptop...op de ene TV krijg ik kleur, op de ander zwart/wit..maar die heeft geen s-video aansluiting vandaar.. vage zooi.

ZO een dummy, kan je dat bij Dynabyte of Dixons of een electrozaak kopen?

Atje85 27-12-2005 20:53

Werkt dus niet, ligt aan de TV die geen S-Video ondersteunt.

Binnenkort een draadloos PC naar TV systeem van Philips aanschaffen..

LB06 28-12-2005 23:34

Citaat:

Atje85 schreef op 27-12-2005 @ 20:53 :
Werkt dus niet, ligt aan de TV die geen S-Video ondersteunt.

Binnenkort een draadloos PC naar TV systeem van Philips aanschaffen..

Je kunt ook kijken of je hem op de SCART van je evt. s-video compatible video/dvd speler kunt aansluiten.

Ipv zo'n dom draadloos ding kun je ook een compositie kabel aanschaffen voor enkele €

Piloff 29-12-2005 12:37

Ik kan er natuurlijk totaal naast zitten, maar kan zit niet aan de color management instellingen liggen? (Dat gedonder met PAL, NTSC, etc)
Het lijkt me makkelijker eerst te checken of ht werkelijk is ingesteld op PAL, (bij mij staat 'ie op PAL SECAM, ik weet niet of dat de goede is, maar ik krijg er kleuren van).

Shock 30-12-2005 13:02

Hier heb ik het verhaal dat het ligt aan m'n output.. Nu had ik het al bij 2 GeForce kaartjes. Als je een s-video out gebruikt, moet je in de software instellen dat je composite gebruikt. Anders krijg ik het iig niet voor elkaar :confused:

Atje85 30-12-2005 16:29

Hmm, maar mensen..
Hierbij een tip: tot nu toe heb ik bij 4 mensen dit zwart/wit probleem gehaald, omdat de TV geen s-video ondersteunde.... de volgende oplossing heeft altijd geholpen: koop een s-video naar s-video kabel, met een GOUDEN rand....dan krijg je wél kleur...in tegenstelling tot bij een kabeltje met zilveren rand! Raar, maar waar..

Shock 31-12-2005 11:41

Dat was het bij mij dus níet... Mijn dvd-speler met s-video uitgang doet het prima op dezelfde tv, met hetzelfde kabeltje

Atje85 31-12-2005 12:07

Dan zal 't wel aan jouw videokaart liggen, aangezien de instellingen ervan ook tegenstrijdig moeten zijn om 't te laten werken... :p

Shock 31-12-2005 12:24

Citaat:

Atje85 schreef op 31-12-2005 @ 12:07 :
Dan zal 't wel aan jouw videokaart liggen, aangezien de instellingen ervan ook tegenstrijdig moeten zijn om 't te laten werken... :p
Heb 't al met 2 kaarten gehad.. de MX440 en de FX5200 :confused:

Atje85 31-12-2005 16:49

Vaag, bij mij waren t ook telkens NVidia's...maar in 3vd4 gevallen ook een Philips TV :confused:

Shock 01-01-2006 21:15

Misschien is dat het dan, hier gaat het ook om een philips. We hebben niks anders in huis :p

Psychopath 02-01-2006 14:14

Citaat:

Atje85 schreef op 31-12-2005 @ 16:49 :
Vaag, bij mij waren t ook telkens NVidia's...maar in 3vd4 gevallen ook een Philips TV :confused:
Nee, wij hebben een panasonic TV...

Ik dacht dat het eraan lag/ligt dat mijn acer met radeon videokaart een 7pins uitgang heeft en ik maar een 4pins kabeltje heb.... maar ik kan geen 7pins kabeltjes vinden en na net op de tv gekeken te hebben passen die wss ook niet omdat de svideo van de tv 4pins is :s

phoxetis 06-01-2006 18:14

Citaat:

Psychopath schreef op 02-01-2006 @ 14:14 :
Nee, wij hebben een panasonic TV...

Ik dacht dat het eraan lag/ligt dat mijn acer met radeon videokaart een 7pins uitgang heeft en ik maar een 4pins kabeltje heb.... maar ik kan geen 7pins kabeltjes vinden en na net op de tv gekeken te hebben passen die wss ook niet omdat de svideo van de tv 4pins is :s

meer heb je ook niet nodig, een + en - voor het zwart-wit beeld en een + en - voor de kleuren.

dext0r 07-01-2006 14:15

een andere tv kopen met een degelijke s-video input ... die ook alle frequenties aankan waarop dat signaal loopt.

heb er zelf ook last van gehad :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.