Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Miskraam (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1329381)

LaDy-Dtje 27-12-2005 20:02

Miskraam

Ik heb een vriendin die zwanger is, ze is 2 maanden zwanger en ze heeft al een tijdje veel pijn in haar buik en in haar urine zit wat bloed dit is toch niet goed??
en wat ik verder wil weten is hoe weet je wanneer je een miskraam heb gehad en wat moet je doen????

Mariekje* 27-12-2005 20:07

---> l&g

Uice 27-12-2005 20:10

Pijn in de buik is wel redelijk normaal, bloed in de urine lijkt me geen goed teken. Mee naar de dokter gaan.

Verder denk ik dat je het zelf wel weet wanneer je een miskraam hebt gehad. Niet dat je blijft volhouden dat het kindje heel gezond is ofzo. Wat je dan doet moet je helemaal zelf weten.

Tot slot: resultaten van seks hoeven niet op het seksualiteitforum.

Dragon_Fly 27-12-2005 20:26

Citaat:

Juice schreef op 27-12-2005 @ 20:10 :
Pijn in de buik is wel redelijk normaal, bloed in de urine lijkt me geen goed teken. Mee naar de dokter gaan.

Verder denk ik dat je het zelf wel weet wanneer je een miskraam hebt gehad. Niet dat je blijft volhouden dat het kindje heel gezond is ofzo. Wat je dan doet moet je helemaal zelf weten.

Tot slot: resultaten van seks hoeven niet op het seksualiteitforum.

wat hij zegt. :)

HoneYy 27-12-2005 21:16

bij een miskraam krijg je vaak een prop met bloed ipv bloed in urine... ga wel naar de dokter...meot je goed mee oppassen

tomtommertje 27-12-2005 22:01

Zwanger of niet, bloed in je urine is nooit goed. Altijd naar de dokter met dingen die niet horen.

Andijvie 27-12-2005 22:15

Als ze bij een arts zou zijn geweest, zou ze weten dat ze nu naar die arts zou moeten gaan. Als je zwanger bent en denkt dat er niets aan de hand is wanneer er bloed in je urine zit, dan moet je eens wat informatie gaan zoeken.

SisterOfMercy 27-12-2005 22:16

Abortus (Y)

Thee Muts 27-12-2005 22:34

De kenmerken van een miskraam zijn plotselinge hevige buikpijn met het gevoel van erg heftige menstruatiekrampen, veel bloedverlies in één keer, vaak ook het verliezen van een bloed/slijmprop en de onderbuik kan erg hard aanvoelen.

Bloed bij de urine duidt meer op een urineweginfectie, wat ook pijn in de buik kan veroorzaken en een kwaaltje is dat wel meer bij zwangere vrouwen voorkomt. Ga in het geval van buikpijn en bloedverlies (vaginaal of bij de urine) sowieso altijd langs de huisarts (of eventueel de verloskundige of gynaecoloog als je je echt zorgen maakt en je hier sneller terecht kunt) :)

Verder hoort dit niet hier, maar op L&G.

remy476 27-12-2005 23:41

Citaat:

tomtommertje schreef op 27-12-2005 @ 22:01 :
Zwanger of niet, bloed in je urine is nooit goed. Altijd naar de dokter met dingen die niet horen.
ik sluit me hierbij aan

BrunetJuh 27-12-2005 23:50

Gewoon langs de dokter gaan, bloed bij de urine is nooit goed en hij weet daar wel raad mee.

AngelLena 28-12-2005 17:00

sowieso langs de huisarts, zit iets niet goed kan van alles zijn. Vraag verder op L&G.

Linda1985 02-01-2006 15:24

Wat bloedverlies tijdens het begin van een zwangerschap kan ook duiden op een meerling. Maar ik zou sowieso voor de zekerheid even langs een arts gaan ermee.

coopergirl 02-01-2006 16:19

Bij een urineweginfectie kun je ook wat bloed bij je urine hebben. Potje met een beetje urine bij de huisarts inleveren kan nooit kwaad (y)

Mushu 02-01-2006 17:21

Dokter.:)

*Primo 04-01-2006 16:13

Citaat:

LaDy-Dtje schreef op 27-12-2005 @ 20:02 :
Ik heb een vriendin die zwanger is, ze is 2 maanden zwanger en ze heeft al een tijdje veel pijn in haar buik en in haar urine zit wat bloed dit is toch niet goed??
en wat ik verder wil weten is hoe weet je wanneer je een miskraam heb gehad en wat moet je doen????

je spreekt over bloed in de urine? Bloed in de urine duidt meestal op een blaasontsteking (zoals gezegd door Thee Muts). Het is niet erg logisch, de associatie met een miskraam als er een beetje bloed in de urine zit.
Bij een miskraam is dit eerder bloedafscheiding, niet zo zeer uit de urine, eerder uit de baarmoeder.
Verder sluit ik mij, om op miskraam over te gaan, voor symptomen van een miskraam aan bij Thee Muts. Het is net een hele heftige menstruatie.
Een miskraam komt (helaas) vaak voor tussen verwekking en 3 a 4 maanden zwangerschap.

Ze moet hoe dan ook goed onderzocht worden. Dit ook i.v.m. het feit dat ALS het een miskraam is, er gekeken moet worden of alles weg is, uit de baarmoeder enz.
Het kan namelijk goed dat ze dan gecurriteerd moet worden (je wordt vanbinnen helemaal schoongemaakt).

Neem inderdaad contact op met verloskundige als ze die al heeft (anders huisarts).

Roos 04-01-2006 16:17

Let op: het is moeilijk om te onderscheiden of het bloed uit je urinebuis of uit je vagina komt. Het kan dus net zo goed, dat je vriendin vaginaal bloedverlies heeft.

Ik zou je vriendin dus aanraden om zo snel mogelijk contact op te nemen met een zorgverlener (huisarts bijvoorbeeld).

*Primo 04-01-2006 16:36

[QUOTE]Roos schreef op 04-01-2006 @ 16:17 :
[B]Let op: het is moeilijk om te onderscheiden of het bloed uit je urinebuis of uit je vagina komt. Het kan dus net zo goed, dat je vriendin vaginaal bloedverlies heeft.

Dit is naar mijn weten PRIMA te onderscheiden, te onderzoeken i.i.g. :)

Wat betreft het vaginale bloedverlies geef ik je gelijk; dit kan heel goed, maar is een ander verhaal :)

Juda[NL] 04-01-2006 16:56

Citaat:

LaDy-Dtje schreef op 27-12-2005 @ 20:02 :

Ja, je hebt een probleempje, ga ermee naar de dokter

Roos 04-01-2006 17:34

Citaat:

*Primo schreef op 04-01-2006 @ 16:36 :
Dit is naar mijn weten PRIMA te onderscheiden, te onderzoeken i.i.g. :)
Ja als je er goed op let wel, zeker als onderzoeker. :)
Maar als een meisje heeft geplast en zich afveegt met toiletpapier, en dat wordt rood/roze, kan het natuurlijk ook makkelijk vaginaal bloedverlies zijn.

Zeker in combinatie met die buikpijn en het feit dat ze zwanger is, moet je vaginaal bloedverlies niet gelijk uitsluiten ;) (voordat je het hebt onderzocht)

*Primo 04-01-2006 17:41

Citaat:

Roos schreef op 04-01-2006 @ 17:34 :
Ja als je er goed op let wel, zeker als onderzoeker. :)
Maar als een meisje heeft geplast en zich afveegt met toiletpapier, en dat wordt rood/roze, kan het natuurlijk ook makkelijk vaginaal bloedverlies zijn.

Zeker in combinatie met die buikpijn en het feit dat ze zwanger is, moet je vaginaal bloedverlies niet gelijk uitsluiten ;) (voordat je het hebt onderzocht)

klopt helemaal. natuurlijk kan dat meisje dan niet weten waar het bloed vandaan komt, daarom heb ik ook erbij gezet dat ze onderzocht moet worden.
Er staat verder ook nergens dat ik vaginale bloeding uitsluit hoor;) ik zeg louter de oorzaken die het meest voor de hand liggen, maar het kan i.d.d. even goed een vaginale bloeding zijn.

Thee Muts 04-01-2006 17:53

Citaat:

*Primo schreef op 04-01-2006 @ 17:41 :
ik zeg louter de oorzaken die het meest voor de hand liggen, maar het kan i.d.d. even goed een vaginale bloeding zijn.
Al lijkt me dat je je dat dan toch ook moet zien op het moment dat je niet net geplast hebt, dus gewoon in je slipje zeg maar. En als er echt zichtbaar bloed in je urine zit, dan zie je dat eerder aan de kleur van de urine zelf, dan dat het toevallig op het toiletpapier zou zitten na het afvegen. Om me ook maar even in de discussie te mengen :o

Maar ook ik ben van mening dat je vrij snel zelf in de gaten hebt waar dat bloedverlies vandaan komt.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu verder afgelopen is?

*Primo 04-01-2006 18:05

Citaat:

Thee Muts schreef op 04-01-2006 @ 17:53 :
Al lijkt me dat je je dat dan toch ook moet zien op het moment dat je niet net geplast hebt, dus gewoon in je slipje zeg maar. En als er echt zichtbaar bloed in je urine zit, dan zie je dat eerder aan de kleur van de urine zelf, dan dat het toevallig op het toiletpapier zou zitten na het afvegen. Om me ook maar even in de discussie te mengen :o

Maar ook ik ben van mening dat je vrij snel zelf in de gaten hebt waar dat bloedverlies vandaan komt.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu verder afgelopen is?

inderdaad, volledig mee eens. Ben ook benieuwd, we horen de resultaten nog? :)

Fearless 04-01-2006 18:07

Citaat:

SisterOfMercy schreef op 27-12-2005 @ 22:16 :
Abortus (Y)
Hoe loos

Verder,
Dokter lijkt me duidelijk nodig ..
Zowieso als je zwanger bent en er is iets 'mis', zou ik gelijk voor alle zekerheid naar de dokter gaan..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.