![]() |
Rome
Nieuwe serie op sbs6, wordt nu veel reclame voor gemaakt. Het komt vanaf 1 januari. Ik las er in de Veronica gids een stukje over, het klinkt wel indrukwekkend, maar wat ik daar las trok me toch niet echt.. Veel actie en bloed geloof ik. En zondagavond komt me niet echt uit eigenlijk :)
Mensen die wel van plan zijn het te gaan volgen? |
Ik kan dat stuk uit de gids nergens online vinden, maar hier is vast ook wel meer info te vinden: http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=...mma&progid=146
|
Ik heb er veel over gehoord (ik volg veel Amerikaanse series) en het verbaast me niet dat het op sbs6 is. Schijnt veel seeeeks in te zitten. En het schijnt wel goed te zijn, maar lang niet zo goed als de betere dramaseries van het moment. Krijgt ook lang niet zoveel aandacht van de media in Amerika.
|
Ik was wel van plan om t uit te gaan proberen. Ik denk niet dat het echt iets voor mij is, maar je weet nooit :p
|
Ik moet ook eerlijk toegeven dat wanneer deze serie op Net5 zou worden uitgezonden, ik er waarschijnlijk nu (van te voren dus) een positiever beeld van gehad zou hebben :o
In de gids stond idd ook dat er veel kinky seks in voorkwam. En heel veel bloederige taferelen, alleen al in de eerste aflevering. Ik zal even spoileren wat er staat:
Spoiler
|
Heel toevallig was ik de eerste 11 afleveringen van Rome vandaag aan het downloaden. Ik ben benieuwd.
|
Heb de eerste paar aflevering gezen.
Maar niet mijn soort serie. |
Citaat:
|
Lijkt mij wel de moeite waard om een keer naar te kijken, maar op zondag om 20.00 uur zit ik meestal nog in de trein.
|
Lijkt mij niet veel aan. :o
|
serie was goed ontvangen in den States van wat ik er van gelezen heb; verhaaltechnisch schijnt het ook ok te zijn. Als ik het niet vergeet dan ga ik het wel kijken..anders maar downloaden.
|
Een aantal maanden geleden wat over gelezen, het klonk wel veelbelovend. Misschien wil ik dit zelfs wel gaan 'volgen'.
|
Ik heb er een klein stukje van gezien in 'De wereld draait door', maar werd afgeschrikt door het vreselijke acteerwerk en de achterlijke teksten.
|
Ik heb inmiddels 7 afleveringen gezien op Canvas en vind het best leuk. Om de serie te volgen moet je wel enigszins geïnteresseerd zijn in de Romeinse geschiedenis, anders is er naar mijn idee weinig aan.
De makers hebben veel rekening gehouden met de belevingswereld van die tijd. Ze hebben getracht het dagelijkse leven van het oude Rome zo goed mogelijk na te bootsen. Sex was destijds geen taboe zoals nu en tegen geweld keek men heel anders aan dan tegenwoordig. Als gevolg daarvan zit er inderdaad veel seks en geweld in, wat ik om bovengenoemde reden geen probleem vind. Citaat:
Toegegeven: voor mensen die alleen de meest hoogstaande dramaseries willen volgen is Rome wellicht niet de beste keuze, maar voor mensen die de Romeinse geschiedenis wel interessant vinden is het echt een aanrader. (Rome is overigens wel genomineerd voor een Golden Globe voor beste dramaserie.) |
Ik heb alle afleveringen al gezien en het is echt een aanrader! Je moet wel iets afweten van de Romeinse geschiedenis, anders is het denk ik moeilijk om te volgen.
Het gaat zeg maar over de val van de republiek. Hoe Ceasar aan de macht komt en hoe na hem de eerste keizer opstaat; Augustus. Het verhaal op zich komt wel overeen met hoe je het op school leert. Maar het is natuurlijk geromantiseerd. Het is niet echt een serie om lekker onderuitgezakt met je verstand op 0 te kijken. Het is echter wel een kwalitatieve serie waar hard aan gewerkt is. Het verbaast mij daarom ook dat het uitgezonden wordt op sbs en niet op de publieke omroep. |
Ik probeer het wel.
|
Citaat:
Denk dat het me wel duidelijk is waarom het op sbs6 word uitgezonden. :P ------- Het kwam op mij over als een goedkope serie die door middel van seks kijkers probeerd te lokken. Maar ik kan het ook mis hebben (ik heb er ook maar een stukje van gezien). Ik geef het op 1 januari nog wel een kans.... Ik hou in het algemeen wel van historische films. :) |
Mijn broer heeft dat gezien toen hij in Amerika was, hij was er erg enthousiast over... aangezien we ongeveer dezelfde smaak hebben zal ik zeker wel even gaan checken.
|
Kinky seks en martelingen? Ik ga kijken :o
Hm, zondagavond 8 uur ben ik niet thuis denk ik, maar als ik het niet vergeet gewoon even opnemen. Ik ben wel benieuwd, ook gewoon of het een beetje goed in elkaar zit enzo. |
Ik ga het gewoon proberen, als het me niet bevalt ga ik het gewoon niet volgen (:
|
hmmz nee, ga het toch maar niet kijken. Ben er sowieso niet dan..
|
Als het is wat ik denk dat het is, heb ik al stukjes op de Ierse tv gezien, en d'r was geen fuck aan :o
edit: maar als er kinky sex in zit zal 't wel wat anders zijn ;) |
Citaat:
|
Ik ben al een tijd erg benieuwd :cool: (y)
|
Alleen al omdat het over romeinen gaat zou ik al een stuk kijken, ik weet alleen niet of ik dan tijd heb wegens familiebezoeken..maar anders maak ik tijd.
|
Ik vind ´t best okee :)
|
Ik vond 't best leuk! Moest alleen huiveren bij die operatie, voelde het helemaal in m'n hoofd. :p Daarbij ook wel veel seks, maar ach, is allemaal goed te doen. Ik ga het volgen!
|
De belevenis van sex was in die tijd heel erg anders, die dingen kwamen gewoon voor in het Rome van die tijd, het is dus geen goedkope manier om kijkers te trekken.
Voor het vele geweld geldt hetzelfde, een mensenleven was in de oudheid weinig waard. Wat ik vandaag heb gezien vond ik in ieder geval erg boeiend, vooral ook omdat het redelijk overeenkomt met de werkelijke geschiedenis. |
Super acuraat, en van de beste historische films die ik heb gezien. Deels feiten en deels fictie, en ik vind dat ze het plot prima in elkaar geweven hebben.
Het viel me nog mee dat het leeftijdsadvies 12 jaar was, het begint direct lekker met een veldslag en een geseling, ik had 16 jaar verwacht. Zeker afkijken. :) |
Citaat:
|
Voor herhaling vatbaar (y)
|
Wel aardig, ga het wel volgen.
|
Het viel zeker niet tegen! Ik ga het ook volgen... :)
|
Citaat:
Maar ik vind het wel een mooie serie tot nu toe. Geschiedenis is altijd interessant :) |
Citaat:
|
Ik heb maar 20 minuten gezien, want ik was het vergeten :(
Maar wat ik gezien heb vind ik wel interessant, allen wat een ontzettende klote-tijd om het uit te zenden. Beter gaan ze het ergens anders in de week herhalen |
Nee.
|
tegenvallend (n)
|
kut, gemist
|
Wat ik begreep zend sbs6 een gedeeltelijk gecensureerde versie uit. (n) Dat wordt dus alles maar downloaden. Stomme paupers daar. (n)
|
de BBC heeft deze serie toch ook zeer recent uitgezonden ? als het dezelfde is, best leuke serie (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had het giseren effe gezien. Die grote kale gast is wel lache.
Hij speelt wel erg droog maar dat maakt het wel leuk. Ik vind het in ieder geval boeiend genoeg om nog een keer een aflevering te kijken. |
Ik vond het leuk, volgende week weer kijken.
|
Citaat:
Ik vond het tot nu toe erg gaaf, maar als sbs het deels heeft ingekort, dan zoek ik nog wel even naar de volledige afleveringen. |
Citaat:
Van censuur bij SBS 6 nog niks gemerkt trouwens, voor zover ik kan zien was het ding gelijk aan de BBC en internet versies. |
Tieten kwamen goed in beeld, dus van censuur heb ik niks gemerkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
In Engeland en België schijnen ze zelfs nog meer weggehaald te hebben.. het artikel: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |