![]() |
10 euro voor een bioscoopkaartje
Gisteren weer eens gewoon in Tilburg naar de bioscoop gegaan (Midi voor de kenners). Normaal ga ik altijd naar Turnhout of Antwerpen. k stond even raar te kijken toen ik de prijs van een kaartje hoorde: 10 euro! Dat vind ik wel heel erg duur vergeleken met de 7 euro die je in Turnhout (Belgie) betaald.
Wat vinden jullie van de bioscoopprijzen? Duur, goedkoop? Ik ga in ieder geval voortaan weer naar Belgie. |
zit er geen verschil in de prijs afhankelijk van de lengte van de film ?
|
Ik ga altijd in België en betaal zelfs maar €5. :cool:
|
Citaat:
|
10 euro? :confused: Zoveel betaal ik hier niet hoor. Meestal is het 8 euro. 9 euro voor een premiere geloof ik.
|
om teeuwen te quoten "who gives a fuck ik kom daar nooit"
|
In vlissingen is het:
Toegangsprijzen Middagvoorstelling 7,00 Avondvoorstelling 8,00 Sneakpreview 5,50 Toeslag Lange Films 1,50 Kinderfeestje 10,00 Prijzen zijn in Euro's :o Dat vind ik duur, als je 's avonds naar een lange film gaat betaal je 9,50 voor een kaartje! :| |
-> Films TV & Radio
ontopic: Ik ga zelf meestal naar Cinema Heuvelpoort in Tilburg, met een ov-studentenkaart krijg je daar korting en dan betaal je 6.50. |
Ik ga niet vaak naar de bioscoop, door de absurde prijzen, maar als ik ga, ga ik naar het Pathé Schouwburgplein in Rotterdam waar je voor een reguliere voorstelling dus gewoon € 8,75 betaalt.
Nou, dan zoek ik 'm liever via eMule. :rolleyes: |
Ik vind het bekijken van een film in de bioscoop in zijn algemeenheid duur. Vijf euro zou nog nét te doen zijn, maar eigenlijk vind ik 7,50 ook al teveel.
|
Ik ga nooit meer naar de bios. Maar als ik ga gebruik ik mijn CJP bonnen. Hier kost een kaartje 11 euro. Het is zeker duur jaa. En daarom kun je gelukkig ook gewoon van internet downloaden.
|
Ik ga heeel vaak naar de bioscoop. :o Kaartje hier kost 7.50 en bij een lange film (King Kong bijvoorbeeld) 8.50.
|
Citaat:
Ik ga meestal (ook niet heel vaak hoor) naar het Schuttershoftheater hier in Middelburg en betaal daar met OV €5,50 per kaartje. Ze hebben daar alleen geen bier en pop-corn, maar met een zakje Maltesers/Rolo en een flesje water kom ik de avond ook wel door. En dan ga ik nog bijna altijd naar de film by the sae door her jaar voorstellingen, ik moet alleen nog vriend worden. |
Bioscoopbezoek is echt afgrijselijk duur. Zeker als je ook nog wat drinken erbij wilt hebben - wat met de droge lucht in een bioscoop niet zo gek is - ben je zo vijftien euro kwijt voor twee uurtjes film (en een halfuur reclame).
|
Volgens mij kost het hier 9 euro. (Ik moet maar eens m'n cjp-bonnen gaan gebruiken. :o)
|
8,50 zegt mijn zusje.
Tsja... Het is duur, maar alles is duur en zo;) |
Bioscopen zijn belachelijk duur (hier 8 euro). Heeeeeeel af en toe kijk ik wel eens een filmpje die het echt waard is (Star Wars, Matrix, King Kong). Maar voor bij voorbeeld (om maar eens een huidige film te noemen) In Her Shoes, betaal ik geen 8 euro. Die download en brand ik wel.
|
Je moet in Tilburg ook gewoon naar de Cinecitta gaan, met voorkeur op maandag. 3 euro en je ziet een prachtfilm in een mooie zaal, zonder pauze, reclame etc.
|
Veel geld. Ik moest ook zoiets betalen voor de Potterfilm toen we hem in Deventer gingen kijken. Maar gisteren ben ik naar de nieuwe bioscoop in Zutphen geweest en dat kostte maar 7,5. Nog wel duur, maar al een stuk beter. Komt nog bij dat die bios een stuk beter van kwaliteit is dan die van Deventer.
Bij de Pathé hier betaal ik meestal in de richting van de €9, maar hangt er een beetje vanaf. Geloof dat het op dinsdagavond voor iets van 6 kan. |
Citaat:
Bovendien krijg je die korting in alle bioscopen. |
eerlijk gezegd, vind ik 15 euro voor een leuke avond helemaal niet zo erg duur.
|
Citaat:
|
Juh, kun je net zo goed thuis op de bank neerploffen met een dvd en een berg eten.
Pathé in Groningen is geloof ik 7,50 normaal, 9 euro voor een lange film en 2 euro korting met OV-pas geloof ik. |
Citaat:
|
Sinds wij een DVD speler hebben hebben we geen bioscoop meer van binnen gezien, moet ik toegeven...
|
Citaat:
|
Waar staat die "art-house" top 10 voor op de website van cinecitta?
Citaat:
[edit] Gaaf, ook Jules et Jim in de bios! (y) |
Citaat:
Heb er ook weinig boodschap aan. :) |
Wel raar, dat zomaar een art-house top 10 op hun site zetten maar die helemaal nergens op slaat. :p
|
Citaat:
(een gebrande DVD kijken is net zoiets als via de achteringang naar binnen sluipen in de bios dus dat telt niet) |
Alleen de zondagochtendfilm-programmering (leuk galgje-woord :p) in de Cinecitta loopt achter, de rest van de programmering niet zo, toch?
|
Citaat:
Voorderest valt er ook nog wel wat voor te zeggen. De kwaliteit in de bioscoop is natuurlijk een stuk beter. Maar niet altijd nodig, vind ik. Zo zie ik een wat minder spectaculaire (qua actie e.d.) titel liever thuis, dan tussen een publiek van 15 jarige pubers die met M&M's en popcorn gooien, of een een gezellige club met meisjes die met elkaar lopen te kletsen over wie ze vorige week versierd hebben. Ook vind ik het comfort thuis wel erg lekker. Je kan doen en laten wat je wil, en in je boxer zitten! Maar een spectaculaire film als bijvoorbeeld een Lord of the Rings moet je natuurlijk in de bios zien. |
Citaat:
Anyway, zelf kijk ik ook graag ''grote'' films in de bios, simpelweg omdat de beleving dan imo toch wat meer is met zo'n giga scherm. Hmm, met Sinterklaas van het werk een bioscoop bon gehad, misschien binnenkort maar naar King Kong :) Verder ga ik eigelijk nauwelijks naar de bios. Afgelopen half jaar 2 keer en het jaar daarvoor 3 keer geloof ik. |
ik ga meestal met studentenkorting en betaal dan maar iets van 6 euro, dus volgens mij ben je aardig genept met die 10 euro :p
|
Vroegah betaalde je in Utrecht een tientje(guldens) voor een biosbezoekje op een doordeweekse dag :(
|
Ach, veel van de films die wij leuk vinden halen het niet tot de grote commerciele bioscopen.
|
10 euro is wel erg veel :|
volgens mij betaal ik meestal 7 of 8 euro.. |
Citaat:
|
en dan nog steeds afvragen waarom zoveel mensen films downloaden :rolleyes:
|
Ik vind de bios ook aso duur, daarom misschien maar maar een bios abbonement nemen.
|
tering E10,- vind ik wel veel, dan mag je wel een verdomd goede stoel onder je reet hebben.
Maar ik vergeet elke keer dat ik cjp heb, scheelt weer een euro |
boh dat zou ik echt niet betalen voor de bioscoop. in heerlen kost t maar iets van 6 euro, met schoolpasje 5 euro. en in maastricht waar ik nu woon 7,50. (en dat vind ik al best prijzig)
|
ik vind t best wel duur, gemiddeld toch wel rond de 7 tot 10 euro
in duitsland kost t maar 4 euro ( maar dan heb je t wel in t duits.. dat is natuurlijk wel minder.. haha ) Maar verder hier in Canada hebben ze speciale bioscopen waar zeg maar alleeen maar films draaien die al uit de normale bioscopen zijn.. ( maar nog niet op dvd ) en t kost maar 3 dollar Denk dat zoiets wel goed zal lopen in Nederland |
Citaat:
Alhoewel er wel Moulin Rouge, Lord of the Rings, Bridget Jones, Closer, Kill bill, The notebook en meer gedraaid hebben. |
Bij Pathe Arena IMAX betaalde ik laatst € 12 voor een kaartje. Maar dan krijg je wel een scherm van 164 m2 en 14.000 watt aan geluid. Wel heel gaaf met zo'n groot scherm.
Voor een keertje vind ik dat niet zo erg. Je hebt een leuk avondje uit, maar de meeste films kijk ik toch wel thuis. |
Ik vind de bioscoop erg duur. Ik ga wel vaak, maar vind t wel veel geld :p
Hier is t iets van 8 euro. Met OV of studentenkaart krijg je nog korting en dan is t 6,50. Sneak is 5 euro. Lange voorstelling 9 euro. Maar ik ga meestal in Antwerpen en dan betaal ik 5,80 want ik heb een kinepolis studentenkaart. |
Maastricht: 7,50 Euro
Lanaken (Belgie): 5 Euro (+ relaxedere stoelen en goedkoper eten en zo) Inderdaad een redelijk verschil tussen Nederland en Belgie ja. Jammer voor Nederlanders die niet vlak bij de Belgische grens wonen... |
Geen last meer van met m'n abo'tje :p .
|
Afgelopen vrijdag naar Narnia geweest voor 1,35 p.p.
Maar dat was met cjp-korting, ckv-bonnen en een bioscoopbon van 2,50. Moesten uiteindelijk nog 5,50 betalen geloof ik. Maar zonder al die poespas zouden we 7,50 moeten betalen waarvan 50 cent service-iets |
Citaat:
2,50 (gulden) voor een film van 2-3 maanden oud, dat was pas lekker. Al ga ik tegenwoordig nog regelmatig naar de bios ondanks de (te) hoge prijzen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43. |