![]() |
[Web] Domeinnaam kopen is per jaar betalen?
Hallo allemaal!
Ik heb eens gezocht op het web naar domeinnaamregistratie, omdat ik erover zit te denken zelf een domein aan te vragen. Nu lees ik telkens: 'koop een domein, nu voor maar X euro per jaar!' (die X is natuurlijk afhankelijk van het bedrijf) Nu snap ik een ding niet: als je iets koopt hoef je daar toch niet jaarlijks voor te betalen? :s Als ik een domein wil kopen, wil ik 'm ook echt kopen, zodat dat domein voor 100% van mij is en ik niet meer afhankelijk ben van het bedrijf dat mijn naam host! Maarruuh... hoe zit het nou? grt, Tom |
ja, je moet persee per jaar kopen, dan is 't domein van jou (voor een volledig jaar)
daarbij, een bedrijf host je domein niet, maar als je zonder tussenkomst van een bedrijf je domein wilt kopen (uitgaande van een .NL topdomain) moet je lid worden van SIDN (nee, da's geen gratis aanmelding, je moet geloof ik ook persee een KvK nummer hebben) |
Je betaalt inderdaad per jaar. De providers die de domeinnaam voor je reserveren, betalen een bedrag per kwartaal. En dat blijven ze ook doen (aan het SIDN, www.sidn.nl, stichting internet domein registratie denk ik? uit m'n hoofd, geen zin om dat op te zoeken).
Je betaalt dus altijd per jaar aan de provider en dat blijft zo. |
Citaat:
maar jij wel een minuut eerder |
Citaat:
Stichting Internet Domeinregistratie Nederland alright, zie ook de site zelf :P |
Citaat:
|
Daar leg ik me dan maar bij neer als het niet anders kan. Maar toch vertrouw ik die bedrijfjes allemaal voor geen meter, straks gooien ze me eraf ofzoiets... (n)
|
Citaat:
|
Hmmm... Ik kijk nu op de site van het sidn, maar daar kan ik als particulier alleen een domeinnaam registreren met 3 getallen erachter, zoiets als blabla.456.nl :(
Okee, ik ga toch maar naar zo'n bedrijfje, weet iemand een betrouwbare? :) |
je kan de leden opzoeken, of ga naar SoHosted, goed betrouwbaar bedrijf
|
Citaat:
|
Je bent altijd afhankelijk van een bedrijf als je een domeinnaam laat vastleggen :)
|
Waar je op moet letten bij de 'aanschaf' van een domeinnaam:
- Wordt het domein geregistreerd op je eigen naam? Als dit niet het geval is, zou het met een eventueel faillissement van het bedrijf nogal wat problemen kunnen geven (of als je je domein wilt verhuizen naar een ander bedrijf). Als het domein op je eigen naam staat geregistreerd kun je zoiets zelf via de SIDN regelen. - Heb je zelf beheer over de DNS records? Als dit niet het geval is, dan zit er überhaupt vertraging tussen, want dan moet jij dat bedrijf mailen zodat zij het kunnen veranderen. Soms vragen ze er zelfs geld voor... - Prijs per jaar + incl of excl BTW? - Betrouwbaarheid van het bedrijf. Een domeinnaam of hosting is echt niet duur, maar voor enkele euro's per jaar meer kun je toch heel wat betrouwbaarheid kopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou ja, domeinnamen worden per kwartaal afgeschreven, technisch gezien :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Digitalus werkte voor mij prima als hosting, registratie deden ze er destijds bij.
|
Ik zit zelf bij www.wisja.net
Snelle servers, goede service en redelijk goedkope paketten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
IK raad aan altijd eerst www.webhosters.nl te raadplegen. |
Citaat:
|
Wat mijn domeinnamen betreft heb ik zelf het SIDN contract in handen. Daarmee kan ik dus aantonen dat de domeinen mijn bezit zijn en kan ik ieder moment veranderen van hosting provider, met behoud van mijn domeinnaam
|
Citaat:
|
Citaat:
Over Digitalus: Ik kan je geen eerste-hands informatie verschaffen, maar ik heb ook eens naar Digitalus gekeken toen ik op zoek was naar een goede hoster, en ik werd afgeschrikt door de doorgaans zeer negatieve reacties op o.a. webhosters.nl |
Citaat:
|
Mensen bedenk wel even dat voor domeinregistratie alleen belangrijk is dat ze niet failliet gaan, en dat je zelf de controle hebt. De TS heeft het hier niet over webhosting, maar over domeinregistratie.
|
Citaat:
als 't bedrijf failliet gaat, en 't domein staat op jou naam is d'r niks aan 't handje afaik |
Citaat:
Als het bedrijf dat jou domeinnaam heeft geregistreerd niet betaald aan de SIDN (door bijv. een faillisement), dan zal het domeinnaam gedropt worden. Je krijgt overigens wel een maand of 2 (oid) de tijd om een nieuw bedrijf te vinden die het domeinnaam overneemt. En daarnaast kan het bedrijf je domeinnaam ook gewoon verwijderen als ze zin hebben en dan kan iemand anders het snel registreren en dan heb je ook niks meer. |
Nog ff een vraagje: wat is uptime? De tijd dat de servers aangezet zijn? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit: Is dit btw goedkoop? (Heb het ff in code gezet, de tabs werkten niet in de normale tekst) Code:
Prijs per maand in Euro 1,25 |
Beetje te goedkoop als je het mij vraagt?
|
Citaat:
Code:
Kleine webruimte - 12 maanden EUR 15,00 33,00 + 19,5% = 39,45 |
Citaat:
Maar ik denk dat dit bedrijf wel betrouwbaar is als je hun site zo ziet. Alleen sneaky van ze dat ze ineens meer kosten op de rekening zetten dan waarmee ze je lokken (n) |
Zeker B-one ofzo? :p
|
Citaat:
Je mag niet meer dan zoveel bestanden uploaden. Je mag de webspace niet gebruiken als filedump, het moet dus een website zijn. etcetcetcetc :p |
Citaat:
Maar nogmaals, het ging toch om een domeinnaam, of niet? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Is gewoon een amerikaans bedrijf met amerikaanse instelling. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |