![]() |
gedichtjes voor school (1)
Hallo,
kreeg een schrijfopdracht voor nederlands; schrijf drie gedichten over multiculturele relaties. nou, bij deze, here they are, in 3 verschillende topics. feedback is heel welkom! Culturen 2 Culturen 2 Geloven 2 Mensen die van elkaar houden De Islam zo groot zo sterk zo onverwoestbaar Het christendom zo overweldigend zo standvastig zo onverwerpelijk Onze liefde zo zacht zo warm zo prachtig Onze relatie zo mooi maar zo fragiel tegenover onze culturen Zoiets moois maar zoiets kleins en ontastbaars verliest tegenover de grote, overweldigende culturen |
gedichtjes voor school (2)
Hallo,
kreeg een schrijfopdracht voor nederlands; schrijf drie gedichten over multiculturele relaties. nou, bij deze, here they are, in 3 verschillende topics. feedback is heel welkom! Taal van de Liefde Vreemde talen onverstaanbaar voor ons met een andere vreemde taal Onze talen trekken een grens tussen onze volken zullen elkaar nooit begrijpen Op die grens ontmoetten wij elkaar we verstonden de andere taal niet Toch wisten we zonder woorden we horen bij elkaar ook al konden we dat niet zeggen We hebben gevochten voor onze liefde de twee kanten van de grens begrepen het niet Beweerden dat het niet kon onze cultuur en talen samengevoegd Twee verschillende talen onverstaanbaar voor ons maar toch verstaan wij elkaar want wij spreken de taal van de liefde |
gedichtjes voor school (3)
Hallo,
had voor nederlands een schrijfopdracht; schrijf drie gedichten over multiculturele relaties. nou, bij deze, here they are! in 3 verschillende topics feedback is heel welkom! Handen Vingers verstrengeld onze handen die elkaar omarmen Die handen zo verschillend maar toch hetzelfde Een hand die de Bijbel houdt Een hand die de Koran koestert Ze sloten om elkaar door liefde vastgebonden Zo verschillend maar toch hetzelfde |
Je mag maar 1 gedicht per dag & 3 per week. :)
|
Waarom konden ze niet in 1 topic? Overigens was het tegen de regels, dus ik heb ze sowieso gemerged.
|
Owh, sorry mensen :s :bloos:
|
Ik vind het wel 'jammer' dat nr. 1 en 3 beiden over het Christendom en de Islam gaan. Bij gedicht 3 had ik het leuk gevonden als het om een blank en een donker iemand ging (kan alsnog, maar goed).
Gedicht 2 vind ik boven de andere twee uitsteken. Niet zo zeer technisch gezien, maar wel qua inhoud. |
Citaat:
thanks!! je heb idd wel gelijk. ik heb die gedichtjes alle drie op 1 avond geschreven, en bij de laatste (1ste in topic) was ik een beetje inspiratieloos. was natuurlijk weer te laat begonnen.... maarja, geen excuus(probeer ik ook niet) maar ik kan m altijd nog veranderen natuurlijk iig merci |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23. |