![]() |
Wedden?
Oftewel, sluit jij wel eens weddenschappen af? Waarover gaan ze dan meestal en waarvoor doe je 't? Echt een 'prijs' of puur voor de eer?
Ikzelf sluit nooit weddenschappen af. Een jongen die bij mij in de klas heeft gezeten wel, waardoor hij met een volledig groen gezicht op school moest rondlopen. Waarmee hij dus wel de weddenschap gewonnen heeft ;) |
Nooit. :)
|
Wedden? Nee. Dan krijg ik meteen zo'n kinderlijk gevoel. Zovan 'echt wel, wedden?'
En ik heb ook helemaal geen zin om de weddenschap te verliezen :) |
Soms wed ik wel eens met m'n pa als we het ergens niet over eens zijn :p
Dan gaat het meestal om kleine dingetjes, wedden om een doosje pepermuntjes ofzo. Soms ook voor een quarterpounder :p |
Citaat:
|
Soms, om loze dingen.
|
Alleen voor de eer
|
Ik wed zeer zelden, al heb ik een tijdje geleden om een wafel gewed dat ik alle 52 staten van de VS kon opnoemen.
|
ja wel met een vriend, maar om niets echt...
het ging er om wie er de ander het meest kon dissen voor de kerstvakantie, ik had gewonnen met 10-7 :p |
Citaat:
|
Ik wed nooit, dat is iets voor proletariërs. :p
|
Jah, maar bij mij zijn het van die typische wedden-dat-ik-deze-sinaasappel-via-de-muur-en-de-leraar-in-de-prullebak-kan-gooien-weddenschapjes.
|
Citaat:
|
Ach, met het woordje 'dissen' is niets mis. Beter dan 'hun hebben' of erger. :(
|
Ik zeg wel eens: "Wedden dat ....... " maar daar bedoel ik nooit een écht weddenschap mee. Ik probeer er enkel mijn gelijk mee te halen.
Dus nee. |
Citaat:
|
Ja, de laatste was om een fles champagne. En die heb ik dus verloren. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wed vrijwel nooit.
|
Ik heb laatst nog met mijn mama gewed, om het verschil tussen vleien en vlijen, en ik won. :o
|
Neh, vrijwel nooit.
|
Soms. Vaak gaat het zo van: hij kan nooit een dag zonder het woordje ... te zeggen en dan roept de ander oke wedde om een fles canei. Eens in de zoveel tijd drinken we dan met z'n allen de al die canei op :o
|
In principe nooit, maar ik zou het doen als ik zeker wist dat ik kon winnen (voorkennis, wellicht). En als er geen geldbedragen mee gemoeid zijn dan sowieso niet. Natuurlijk.
|
Ik heb nog nooit een weddenschap gesloten. Wedden?
|
Ja, aan wedden wil ik nog wel eens doen. Zo heb ik met mijn vriend de weddenschap dat hij dat stoppen met roken toch niet lang volhoud. Als hij doorrookt of weer begint krijg ik 200 euro van hem.... Als hij na 9 maanden nog steeds gestopt is, dan krijgt hij 200 euro van mij. En ja hij wilde zelf stoppen. ;)
|
Soms wel eens om een glas bier met een vriend van me. Maar verder eigenlijk nooit.
|
Citaat:
|
Dat doe ik wel ja, het gaat altijd over iets anders. Ik had laatst nog gewed dat geitenneuker nu in de Van Dale staat als synoniem voor moslim.
|
Voor de gein op 't werk.. of je een dreun hoort als je 60 bar helium ineens in de ruimte laat spuiten, of je pinkharen overeind gaan staan als je je duim aan 500 volt hangt.. dat soort dingen, en dan gaat het om een Mars of een hamburger in de kantine :)
|
Alleen met mn vriend. En dan gaat het meestal om de precieze betekenis van een 1 of ander woord.
|
Ja en laatst nog 5 euro verloren omdat iemand toch was wie m'n vader dacht dat hij was en ik dacht dat hij niet was wie m'n vader dacht dat hij was :(
|
Nooit. :)
Hoewel ik op dit moment wel een weddenschap met mijn vader heb lopen. Als hij 90 kilo weegt ga ik vliegen met hem. |
Citaat:
:eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, maar ik verlies vaak.
|
Citaat:
|
Jaa, deed het eerst wel met voetballen wie er zou winnen. Maar daarmee verloor ik altijd en ben daarom maar gestopt. ;)
|
Citaat:
Of is het zo van 'Wedden dat jij geen 90 k/g kan gaan wegen?' |
Wedden alsin gokken?
|
Ik wed wel eens en vaak win ik wel, maar meestal is het gewoon om de eer of om kleine dingetjes. :D
|
Vanochtend nog: "deze heb je nog niet opengemaakt hoor" "wel" "wedden van niet" "wedden van wel" "oke"
Ik had gelijk natuurlijk :o |
Ik wed zovaak. Pas geleden nog met een vriend, of we er binnen een kwartier zouden zijn, of binnen 20 min.
Nouja uiteindelijk kreeg hij de eer maargoed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |