![]() |
hoe het beste cognac te drinken
Heb weer een flesje cognac gekocht: Joseph Guy. Hebben jullie nog aanraders om het nog lekkerder te maken!?
|
met je mond (Y)
/edit: Owja, en met een glas.. Dan hou je dat glas zo in je hand (of 2 als je bang bent dat je het laat vallen) en breng je dat tot aan je lippen, dan giet je het naar binnen (nee, niet alles in een keer, rustig aan) en dan slik je (Y) |
verwarm jij het dan ook hond? heb ook welis gehoort dat dit ook wel lekker is, zelf nog nooit gedaan..
|
zeehond drinkt geen alcohol (Y)
|
Zoals mijn vader dat altijd deed: Met een glas! Dubbele hoeveelheid en in 1x achterover om de volgende te pakken. Hoezzé!
|
Citaat:
|
Citaat:
Nieuwekerk.. Nieuwekerks college? ;) |
Citaat:
|
Dat hele verwarmen in van die houdertjes, met een vlammetje eronder enzo, is dikke bull-shit. Leuk ritueel, het staat aardig en het is net of je verstand van zaken hebt maar het glas een tijdje in je hand verwarmen is goed genoeg.
Een cognac glas gebruiken is trouwens wel een aanrader. De vorm van het glas is niet voor niks zo: de congac heeft een groot oppervlak wat in aanraking komt met de lucht, en het glas loopt iets spits toe zodat het aroma meer geconcentreerd wordt. Belangrijkste voorwaarde om het lekkerder te maken is echter: koop een goede congac :) Ik weet dat dat duur is, maar Joseph Guy vond ik persoonlijk niet fantastisch. Mijn persoonlijke favoriet is de Remy Martin VSOP, maar die steel ik dan ook van mijn vader :) |
Remy Martin VSOP=goddelijk
lang leve gratis drank na werk.. |
ik zou zeggen: "niet", dus dat doe ik ook.
niet. want ik vind cognac heel erg vies. vooral het moment waarop je je neus boven het glas houdt, en je ogen alvast beginnen te tranen van de verdamping. iew. en dan moet je dus nog beginnen. |
Heb de fles met nieuwjaar al op en zo vies was het toch echt niet. Heb het gewoon effe koeler als kamertemperatuur gedronken. Het enige probleem was na die fles dat ik niet meer kon lopen, maja :bloos:
|
Citaat:
|
Eerst een tijdje vasthouden en warmmaken met je handen, ondertussen een beetje het glas ronddraaien, zodat het een beetje beweegt...
Geen idee waarom, maar het werkt wel :D. |
3 rauwe eieren kloppen in een glas, 2 scheppen suiker en een scheutje cognac erbij. Iedere ochtend. Wedden dat je nooit meer ziek wordt?
|
Wedden dat je doodgaat aan een zeer hoog cholesterolgehalte?
|
Citaat:
cholestrol wordt geregeld door zo'n enorm scala aan complexe processen dat niemand precies het fijne ervan weet, dus ga alsjeblieft geen onzin brullen |
Ik heb geen tv, dus van becel (?) reclames heb ik geen last. Misschien in het onzin, maar eiren zijn niet echt gezond als je er te veel van eet, zoals bijna alles, en 3 per dag is echt te veel...
|
Citaat:
|
Als je een beetje goedkopere cognac hebt, vind ik het altijd heerlijk in een kop koffie. gewoon senseo aan, royale scheut cognac erin en genieten maar.
en als je dan een avondje doorgaat ben je 1 een fles cognac lichter 2 compleet gaar 3 klaarwakker en zo hyper als een adhder aan de crack perfect toch :D |
koffie drinken en als je eje koffie op hebt in het nog warme kopje gooien (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik zeg cognac gewoon drinken en ei gewoon bakken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
oh ik koop trouwens 20 jaar oude cognac voor 14 euro
pwnt :cool: en waarom zijn jullie allemaal zo fan van remi martin :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
al is jack eerder de joseph guy onder de whiskey's remy martin is bekend, maar is goed te doen MAAr heel belangrijk is natuurlijk het achtervoegsel .. een XO of een VS of een VSOP is een groot verschil... lekkerst tot nu toe vind ik de remy martin vsop maar ik heb nooit een XO op, remy martin VSOP is al duur genoeg |
Citaat:
maar dat is wel zwart de buurman stookt het ik heb een huisje ind e cognac streek :p |
Citaat:
En ik blijf het gewoon een erg lekkere cognac vinden. Achtervoegsel zegt trouwens ook niet alles. Een VSOP kan ook bocht zijn... |
Als je zegt 'goede' cognac, dan heb je het over cognac die wij niet kunnen betalen. En al helemaal niet gratis krijgen na je flutbaantje ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat vind ik van Remy Martin dus weer niet. Maar smaken verschillen natuurlijk (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |