![]() |
Oud&nieuw met drugs...
Ik vier dit jaar bij met mijnvriend oud&nieuw in Frankrijk. Nou gaan er ook een aantal van zijn (voor mij onbekenden) vrienden mee en gaan we snachts nog stappen. Ik weet van een aantal van dievrienden dat ze dan xtc gaan gebruiken, en van mn vriend weet ik dat ie op sommige feestjes ook wel eens gebruikt.
Nou heb ik normaal zo iets van: prima, doe wat je niet laten kunt, ik ben ook zijn moeder niet.. Hij is er ook altijd heel eerlijk over, dus niet dat het stiekem gebeurt ofzo (dat zou ik nog veel erger vinden). Maar nu denk ik niet dat ik het zo tof zou vinden als hij wat zou gebruiken. Ik ken al die vrienden niet, gebruik zelf niet en heb ook geen zin om de hele avond naast een wazige vriend te staan.. happy new year... Maar hoe kan ik dit nou brengen zonder dat ik als zn moeder klink? Vind het toch wel een beetje naar, we zijn alletwee niet zo van elkaar dingen "verbieden".. Iemand tips? |
Als je niet bij mij bent doe je wat je wilt, maar ik heb geen zin in een stoned vriendje.
Klaar. |
haha stoned
|
Dat snapt ie toch wel dat jij hem liever niet in wazige toestand wilt hebben. Je accepteerd het dat ie gebruikt zonder jou, dat is al genoeg. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo gezellig voor hem om samen met z'n vrienden het nieuwe jaar in te knallen.
Je kan ook met hem afspreken dat ie niet te erg waus wordt? |
uhm tja het zou het beste zijn als hij het uit zichzelf gewoon zou laten als ie bij jou is.
|
Gewoon zeggen dat jij ook zin hebt in een leuk nieuw jaar en geen zin hebt in een stelletje vrienden die in hun eigen wereldje zitten op dat moment.
|
mwa als je een beetje openstaat voor gezelligheid is iemand die onder invloed van xtc echt wel gezellig :)
maar goed ik zou het hem gewoon zeggen. |
Idd gewoon zeggen dat je het liever niet hebt en als hij je wens niet inwilligt, komt er bij mij het woord 'droplul' in me op.
Je moet dingen kunnen laten voor je vriend/vriendin, dat is wel het hoffelijkst om te doen. En als hij t niet wilt laten, gewoon niet meegaan, in dit geval is het dan beter oud&nieuw zonder vriendje en hem missen, dan oud&nieuw met vriendje plus irritatie omdat ie wazig is. |
Citaat:
Nou ik neem aan dat je hem wel hebt verteld hoe jij over XTC gebruiken denkt? Anders moet je het gewoon simpelweg aan hem uitleggen, waarom je graag wil dat hij gewoon niet gebruikt. Als je in een relatie zit, is het geven en nemen. Dus ik vind dat hij dat best voor je over mag hebben om niet te gebruiken met oud & nieuw. Hij vindt het vast ook niet leuk voor jou als jij het niet naar je zin hebt, dus ik ga ervan uit dat hij daar niet zo moeilijk om gaat doen. Anders is het gewoon een n00b. |
Citaat:
|
Gewoon zeggen.... klinkt simpel maar daar komt het wel op neer.
|
Zeggen, over dit soort dingen moet je kunnen praten. Verder is het niet al te slim om van dat spul mee naar Frankrijk te nemen.
|
Citaat:
|
Gewoon zeggen of hij niet die tijd high met je door wilt brengen.
|
Yepz, gewoon zeggen. Zo erg is dat toch niet, en je vriend heeft er waarschijnlijk ook wel begrip voor.
En anders als hij wel per see ook XTC wil slikken, kan je dan niet beter in NL blijven en dat hij alleen met zijn vrienden daar ou & nieuw viert? Ik kan me voorstellen dat het anders voor jou ook niet echt gezellig wordt. (maar eigenlijk zou ik wel naar Frankrijk gaan hoor als ik jou was, leuk!) |
Citaat:
tis juist sneu dat je zonder drugs geen gezelligheid kan heben... maja, volgens mij ben jij zo persoon dus... :o je moet t gewoon tegen m zeggen, als ie beetje normaal is doet ie er niet aan mee.. |
Citaat:
|
zonder drugs is het niet gezellig
|
praten!
|
ga gewoon heel veel drinken, merk je er niks meer van (y)
|
'He ik zou het niet prettig vinden als je drugs zou gebruiken met oud&nieuw' (hij: 'waarom niet?' jij: 'bla bla redenen' hij 'oh dan doe ik het toch een keer niet' of 'nouja dat zie ik dan wel' of 'sorry maar ik doe het toch'). Weet hij dat-ie rekening met je kan houden en jij weet zo'n beetje waar je aan toe bent.
|
Zeg het tegen hem?
|
Zo storend is het niet om iemand onder invloed van xtc te zien, integendeel. Ze zijn extra blij, aanhankelijk, knuffelig...Wat is dan het probleem?
|
Uitmaken (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40. |