Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   internet probleem ( windows XP ) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1330855)

DopeBean 29-12-2005 22:55

internet probleem ( windows XP )

hoi,

ik heb een vaag probleem op mijn PC.

Volges die kleine beeldschermpjes rechts onder in mijn taakbalk heb ik wel verbinding met internet. Hij verzend paketten en hij ontvangt ze ook weer. Ik ben met de PC aangesloten op een LAN netwerk via een router met de naam Speedtouch 510. Als ik in de settings kijk van de router sta ik gewoon bij hem aangemeld als zijnde gebruiker.

Anyway.....

Ik krijg geen internet pagina te zien als ik IE opstart. Ik heb derna Netscape er op gezet maar ook deze geeft geen internet pagina weer. Het gekke is dat Netscape zegt dat ik gewoon online ben. Als ik bij MSN de verbinding laat testen geeft hij een foutmelding weer bij de key-poorten. Hetgeen wat raar is aangezien ik geen proxy instellingen ingesteld heb ( lijkt me ook niet nodig want op de laptop van mijn broer is dat ook niet ) en de firewall van Windows XP heb ik uitgeschakeld.

Als ik in het menu start->programma's->ontspanning en dan online dammen of hartenjagen klik kan ik dat spel gewoon online spelen.

Op deze internet verbinding heb ik eerder altijd een computer gehad en dat werkte prima ik heb nu een andere computer erop aangesloten en nu gaat het fout. Ik weet zkr dat de instellingen van de nieuwe en de oude computer gelijk zijn dus ik ben nu echt ten einde raar wat er mis zou kunnen zijn.

Ik hoop dat jullie me kunne helpe want ben onderhand al 3 dage non-stop bezig met dat gek***t

groetjes

ABgirl 30-12-2005 21:36

Zit er niet iets van een firewall tussen ofzo?
En zijn je i-netinstellingen verder wel goed?

M@rco 30-12-2005 21:45

Heb je verder nog één of andere software-firewall (bijv. Norton Internet Security of ZoneAlarm)? Als dat zo is dan wordt het tijd om die eens van de computer af te trappen.

dafelix 30-12-2005 21:53

Citaat:

M@rco schreef op 30-12-2005 @ 22:45 :
(...) Als dat zo is dan wordt het tijd om die eens van de computer af te trappen.
hoho, eerst maar 'ns zien als ze die heeft of dat wel de boosdoeners zijn, dus eerst uitschakelen eer je ze verwijderd!

M@rco 30-12-2005 23:10

Hij heeft een router met NAT, dus een software-firewall is sowieso overbodig. Kan geen kwaad om die dingen te verwijderen hoor, je moest eens weten hoe vaak ranzige troep als ZoneAlarm voor problemen zorgt. Maar goed, het is misschien inderdaad wel een beetje drastisch ;)

DopeBean 01-01-2006 21:50

uhmmm heb idd alles ervan af gegooid maar dat maakte niks uit.
maar ben er inmiddels achter gekomen waar het aan gelegen heeft. Bij het configuren van de LAN adapter stond de verbindings snelheid op auto-nagotion hetgeen wat voor mij in eerste instantie wel goed leek ingesteld----->>> niet dus! heb het nu verholpen en hem op '' 10 full duplex '' gezet en nu doet het internet het weer.

ik denk zeg het maar erbij wat verkeerd was, misschien dat andere hetzelfde euvel op deze manier kunnen verhelpen.

in ieder geval bedankt voor jullie moeite.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.