![]() |
[mp3's] Missing Coins Demo.
EDIT:
Opgenomen in het schilderachtige Calfven. Dit zijn 4 van de 5 nummers die het resultaat zijn van een paar dagen koffie, alcohol en sigaretten: www.myspace.com/missingcoins polderindie. |
Klinkt leuk, die piano in Honeymoon is leuk.
Verder mist er nogal wat mm, kracht zegmaar, t klinkt zo lievelijk en zacht allemaal. Misschien dat dat de bedoeling was, maargoed. |
ja mee eens. de bas moet bij een aantal nummers meer naar voren en de zang wat zachter.
evenals respectievelijk de gitaar en de toetsen. de drum moet ook wat zachter bij sommige nummers en bij andere weer wat harder. het is nu nog wat kaaltjes in sommige delen. maar dat lievelijk, ja dat is onze muziek nou eenmaal :) . |
ik vind het ook echt hele chille muziek om naar de luisteren (Y) best lievelijk dus, maar dat geeft niet ;)
|
heel lievelijk (y) :p
maar het klinkt goed! al mogen de bas en gitaar iig wat meer naar voren komen. |
Supergoed gelukt, vind ik :)
En leuk dat max zo duidelijk te horen is. |
kekke deuntjes(Y) de zang mist wel iets, maar dat komt nog wel als jullie naast jullie schoenen gaan lopen denk ik. het klinkt nu nog te bescheiden, enigszins onzeker.
|
ik hoor er trouwens duidelijk interpol-invloeden in. grapsig(Y)
|
na wat flink mixen (dus idd bass enzo goed zetten) weet ik zeker dat dit de eerste plaat van 2006 is die ik ga kopen :)
daarbij komt dat jullie gewoon een live band zijn :) dat is 10x meer genieten :P |
Citaat:
|
ik moet meer whiskey drinken
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Klinkt cool (y)
Wat voor mics enz zijn er gebruikt voor de opnames? Wat zeikpuntjes: - er zit geen ambiance in, het klinkt een beetje doods. - compressor op de drums en op de bas zou het allemaal wat punchy-er maken - reverb op de snare mischien maar dat weet ik niet helemaal zeker - gitaar een korte delay (< 250ms) geven en die over ander kanaal erbij mixen, klinkt het iets voller. - over de uiteindelijke stereomix een goede maximizer gooien :) de zang klinkt iig behoorlijk goed, het is allemaal wel strak gespeeld enzo. cool (y) ben benieuwd naar het eindresultaat. |
jij kan zo lekker kritisch zijn he :P
|
ik doe mijn best ;)
|
Citaat:
|
mono machine dude ;) we hopen in de carnavals/voorjaars-vakantie 2 nr's op te kunnen nemen in onze studio (y)
|
Citaat:
|
hehe wij zijn al bijna een jaar bezig dan :). maargoed, ontopic!
|
ik ga mee met wat fake aanhaalde (y) !
|
productie moet je je niet zoveel over opwinden want het is toch de bedoeling deze demo rond te sturen naar wat labels en als die je goed vinden kun je 't opnemen in een echte studio en dan heb je ook alle apparatuur die je nodig hebt..
songmateriaal vind ik behoorlijk goed, liedjes schrijven is lastiger dan veel mensen denken en ze zitten alledrie goed in elkaar. nog niet echt een eigen geluid maar dat is ook iets wat je moet ontwikkelen. een dingetje nog; de zanger kan het wel maar is volgens mij soms wat te onzeker zodat je ie vaak niet in een keer de goede noot pakt, maar er daarna stiekem naar toe glijdt wat een beetje jammer is. |
dit vind ik wel goede kritiek matt (y)
|
productie is toch wel een beetje de presentatie van je demo, ook al gaat elke goede platenlabelmedewerker af op de kwaliteit en uitvoering van de muziek; onbewust is het voor zo iemand natuurlijk wel bepalend of het goed klinkt.
maar bij deze demo is dat in principe wel goed genoeg :) |
het heeft niks voor niks de naam 'demo'.
ik heb 1 liedje geluisterd (this is where the magic happens) en die vond ik wel gaaf. Het liedje had wel iets compacter gemogen, maar luistert erg lekker weg (y) |
Citaat:
edit: de andere nummers zijn een logischer geheel |
Ik vind This Is Where The Magic Happens en Honeymoon erg gaaf, al mag jullie zanger van mij wel iets meer kracht achter z'n stem zetten en mag de bas meer naar de voorgrond.
En die toetsen in Honeymoon zijn erg gaaf. (y) |
Lekker graven op This Is Where The Magic Happens.
De andere twee doen me niet zo heel veel. |
Lekker.
Productiewise is het allemaal zeer okee voor een demo'tje, alleen de bas vind ik zelf veels te dof klinken maar dat valt vooral op bij de stukjes waar alleen bas is. En Max z'n zang mag idd wat krachtiger, maar je hebt een erg aangenaam stemgeluid. (Y) |
botulism, heb je nog op- of aanmerkingen op mijn tambourinespel ? ;)
|
Wat mij betreft zou je in "Honeymoon" de piano helemaal schrappen en alles rhodes maken, of ff wat strakker inspelen want het zit er qua timing soms wel erg naast.
|
Citaat:
|
bij het horen van het woord schwung gaan mijn duitse dressuur-georienteerde penny-oren altijd vrolijk fladderen
|
Citaat:
|
This Is Where The Magic Happens.
Leuke variaties. Luister okee weg. Geen super-hook. De zanglijn vind ik wat irritant. Non Smoking. Laat me wat denken aan de rustige dingen van bloc party. Wel relaxt! De zang vind ik hier ook beter, dat hij iets naar het valse neigt af en toe stoor ik me sowieso niet aan. De snare niet zo overdreven naar rechts mixen. De hi-hats niet misschien iets minder open zetten. Leuke toetsen. Bas is ook energiek zat. Ohja het einde is erg get up kids (y) :D. Honeymoon Lekker rauwe stukken. Beetje oude joy division af en toe. Maar het piano'tje is ook leuk. Hier komt het lo-fi achtige eigenlijk wel van pas, alles kapot ;)(y). Leuk liedje. -------------- Over het algemeen is de instrument- en stembeheersing nog niet optimaal, maar de potentie is er. Dus het zit wel goed. |
get up kids?
|
Klinkt allemaal wel gaaf, alleen de zang klinkt zo Nederlands... En vooral bij een rustig nummer zoals Non Smoking is dat goed te horen.
|
De demo is gister afgemixed en ik heb nu 4 nummers op de myspace gezet.
waaronder een nummer die er niet eerder op stond: http://www.myspace.com/missingcoins en als je het kut vind praten we wel verder wanneer je je eigen sms'jes terug leest onder onze clip op tmf. :) . |
wat vindt de zanger er zelf van dan? :) niet vervelend bedoelt, zoals ik hierboven al zei; het is vet, maar de zanger moet echt nog heel erg werken aan z'n uitspraak
maar de muziek is, again, erg vet |
De snare is naar rechts ge-panned :(
verder vind ik de mix wel een verbetering, straks eens even over wat fatsoenlijke speakers luisteren; hoofdtelefoon is ook niet alles. |
Citaat:
|
het zit wel goed in elkaar, leuke variaties en ook goed gespeeld, af en toe zou de bas wel wat meer mogen maargoed daar is nu niet veel meer aan te doen denk ik, en het is ook maar een demo natuurlijk.
verder vind ik het een beetje jammer dat jullie zanger vals zingt, maargoed 50% van de zangers zingt vals dus dat zullen we maar door de vingers zien :). |
oke, zonder gekheid nu.
waar zing ik vals ? |
Vals zou ik het niet noemen, maar je bent niet echt toonvast. Je haalt de noten wel, maar je houdt ze niet echt goed vast. Ademsteun etc.
Ik vind het overigens niet vervelend, het past wel bij de muziekstijl. De afgemixte versie klinkt erg netjes. Ik ben down. (Y) |
Citaat:
en sinds wanneer ben je 18? |
Citaat:
ik ben 18 sinds 22 januari. |
ik heb verder ook geen kritiek.
en aha. fotuje? |
Citaat:
|
ja ik ben 22 april pas jarig. verkeerd ingevuld ofzo,
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |