![]() |
narcose
Wie heeft er ook wel eens narcose gekregen met zo kapje.
hoe deed de dokter dat bij jouw en wat vertelde hij erover. Kreeg dat zelf ook ben benieuwd wat jullie je nog herinneren. |
Citaat:
|
nou de eerste keer was 3 jaar geleden (maar toen kreeg ik gewoon infuus), de tweede keer 1 jaar geleden (infuus en kapje).
en hij zei: tel maar terug van 10 tot 1. |
Toen ik 4 was kreeg ik dacht ik met een kapje, maar daar weet ik niks meer van. Nu krijg ik altijd via het infuus, nou ja, en dan voel je je dizzy worden en dan ben je vanzelf weg.
|
Volgens mij toen ik heel klein was.Ik herinner me dat je smaak kon kiezen :confused:
|
Leer spellen. :)
En zoeken, dit topic is al eerder geweest, maar goed. Gehad, een paar keer. Ik werd er altijd bijzonder misselijk van, vond het eng en dacht dat ze m'n knuffelbeest af gingen pakken. (Deden ze ook, maar dat is logisch. :o) Niet bepaald prettig, maar ik vond dat spuitje veeeeel enger. Hij vertelde dat ik tot tien moest tellen, toen ik dat had gedaan en nog niet sliep, moest ik maar tot honderd tellen. Ik kwam nooit echt tot honderd. |
ah, jeetje.
Ik was heeeeel erg misselijk na de operatie door dat "mondkapje" en ik was ook behoorlijk overstuur Ik was 5 toentertijd |
Citaat:
|
Ik weet nog dat ik dacht: 'ik ga nooit slapen volgens mij'(ik was al bij 4) en verder kan ik me niets meer herinneren :D
Er was mij niets verteld, ik geloofde het wel, was al behoorlijk high van alle andere zooi die ik had gekregen. |
heel vies.
Ik werd er ook heel wild van. Want ik werkte tegen. Maar voordat ik wakker werd deed ik ook heel debiel, schoppen en slaan enzo, dus moest ik de volgende keer een infuus. |
spuit is veel fijner :o
|
Ik heb het wel eens gehad...hij vertelde er weinig over, behalve dat het stonk (ik wilde per se zo'n kapje, hij wilde liever dat ik gewoon met een prik onder narcose ging ;)). De stank vond ik erg mee vallen, terwijl hij het kapje opzette vroeg hij geloof ik wat ik studeerde oid en dat soort vragen. Het in 'slaap' vallen vond ik ook niet eng...toen ik wakker werd uit de narcose was ik lekker uitgerust. :o
Ben ook een keer onder narcose gegaan met een infuus (kon toen niet met kapje) en dat vond ik verrot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vraag me alleen dan af waarom de artsen dat dan niet doen als je erom vraagd. Dat je dan echt moet aandringen om dat te krijgen. Ik bedoel spuitje of kapje je gaat van beide onder narcose . Waarom dan toch zo moeilijk doen als je een kapje wil hebben . :( :rolleyes: |
Bij een spoedoperatie bij bv. een blindedarmontsteking is een kapje niet verantwoord. Het duurt met een kapje nl langer voordat je weg bent en als je niet nuchter bent kan er dan wat uit je maag omhoog komen, maar doordat je al wel half weg bent werken de reflexen van je luchtwegen niet meer goed waardoor dat vocht (of wat het dan ook is) je longen in kan komen. Je kunt dan een longontsteking ontwikkelen die niet echt prettig is... Aldus de narcotiseur (of hoe je zo iemand wilt noemen).
Verder zullen er ook in andere gevallen vast redenen zijn waarom ze de voorkeur geven aan een infuus. (Voor mensen zelf speelt ook vaak het misselijk worden mee, dat schijnt bij een kapje vaak veel erger te zijn...had ik dus geen last van. ;) :)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik had dat 2 maanden geleden nog ofzo. iemand deed een kapje op m'n mond, ik keek in een lamp, en 2 uur daarna werd ik wakker in een hele grote kamer met lekker warme dekens :confused:
|
Citaat:
Je ademt dat in en dan weet je echt niks meer wat er in die tussentijd gebeurt is. :D |
Citaat:
Ik was een jochie van 5 en ik vond het geen zeer doen dus stelt echt niks voor :o |
Ik heb dat paar keer gehad, kreeg dan met smaakje. Nou dat hielp, rook je zo'n ranzige geur met een zoete kersensmaak erdoorheen. Kan nog steeds geen kersengeur verdragen :|
Maar goed, het was een waar drama, aangezien ik al 12 was de laatste paar keer ging het vrij langzaam. Je ziet dan de wereld vervagen en stemmen worden vager ipv dat je in een keer weg bent. Vreselijk. Dus laatste keer nam ik injectie ipv kapje, nou dat heb ik geweten, kreeg een studentje die misprikte. Ik was al doodsbang voor de tijd en nou heb ik helemaal een trauma. maar verder wil ik niemand bang maken ofzo |
Ik kreeg het kapje op en dokter zei dat ik van 10 naar 1 moest aftellen en tijdje later werd ik wakker toen ik naar de uitslaapzaal werd gebracht
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik kreeg van te voren een pilletje om rustig te worden en dan doet zo'n prikje weinig pijn meer. Ja ik voelde het wel maar ik dacht: ach ja prik maar :D
|
Citaat:
zat er zo in bij mij weet nog dat ik heel hard boe moest roepen tegen een verpleger en hij deed ook alsof ie schrok dus ik lag al krom van het lachen toen :bloos: |
Ik was 8 en iemand zetten het kapje op en vroeg of ik tot twintig wilde tellen. Ik deed rond de 11 echt nog enorm m'n best, maar werd te suf en viel toen in slaap (ik zag alles zwart/wit worden, en wazig, zag er best fijn uit, heel stoned :D ). Niet misselijk geworden, niet bang geweest, gewoon lekker geslapen en wakker geworden met een verbonden arm.
Toen ik 6 was heb ik narcose via een infuus gekregen, dat infuus aanleggen voelde echt naar, maar uiteindelijk viel ik precies hetzelfde in slaap. Ik keek naar de vloeistof die ze inspoten (zag er leuk uit) en ging toen lekker slapen. (Volgens mij vroeg een zuster nog naar hoe het op school ging ofzo.) Niet misselijk geweest. Ik ben even wakker geweest terwijl ik naar de verkoeverkamer werd gereden, maar heb daarna heerlijk verder geslapen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D dan had je al een voorsprong (y) |
Citaat:
|
Citaat:
is meestal geen probleem |
Citaat:
Er zijn mensen die kiezen voor een kapje omdat ze een spuitje niks vinden en natuurlijk ook anders om . |
Ik kon beide keren niet kiezen, maar als ik nu wel eens zou kunnen kiezen, zou ik gaan voor het kapje. Ik rook geen gas (had ook geen smaakje ofzo) en heb er naderhand ook geen last van gehad. Maar goed, via een infuus is het ook niet erg, alleen is het spuitje een beetje onaangenaam.
|
Citaat:
Ik weet nog wel dat ik bij kwam op een kamer waar de temperatuur door de airco (voor mij gevoel) onder het vriespunt kwam, zo gigantisch koud...en de verpleegsters die er waren stonden met de rug naar mij toe te praten.. :s |
Citaat:
Maar als je het al eng vond is het natuurlijk niet leuk, dat ben ik wel met je eens. ;) |
Ik kreeg met kapje en dan zegt hij tel maar tot tien en dan adem je even iets vies' in en dan ben je weg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44. |