![]() |
[RAM]512 of 2 x 512
hallo
ik heb nu 2 x 512 mb ram pc3200 op een Asus SLI moederbord, maar wil er meer geheugen opzetten. nu vertelde die man in de winkel waar ik mn pc kocht dat je 2 x 512 mb moet pakken ipv bijvoorbeeld 1 x 1024, maar kan ik er nu 1 x 512 mb bijkopen? of moet dat weer 2 x 512 zijn. kgeloof dat ik met battlefield 2 een beetje op de grens van 1024 hang en hij schokt nogal vaak. |
Citaat:
bv de pentium 4 (fbs 800) gebruikt pas de volledige mogelijkheid van een het geheugen en het moderbord als ze netjes per 2 werken (vandaar de verschillende kleuren geheugenslots) als je ruimte heb om er 2 bij te prakken ,zou ik dat doen. |
maar is het ook nuttig om er 1 gb ram geheugen bij te doen denk je?
want ik zit bij BF2 vaak op de grens vna 1024 merk ik, maar het liefste zou ik er 1 x 512 mb bijdoen voorlopig, maarja als dat niet gaat dan moet er maar 2 x 512 bij |
volges mij vinden MoBo's met Dual channel RAM het niet erg leuk als je er 1 RAM blokkie bijdoet....
|
Citaat:
|
Hoe werkt dual channel? En wanneer profiteer je ervan(wat voor pc bewerkingen)
Ik heb nu 2x 512mb pc3200 cl 3.0 in mij pc. Werkt dual channel nu automatisch bij mij? Mij mobo ondersteunt wel dual channel. |
Citaat:
anders niet :p |
Citaat:
En ik zou gewoon je oude geheugen verpatsen en 2x 1024 kopen, kost toch geen drol nu. |
Citaat:
HUH 3 reepjes en dan dual channel :confused: het wordt toch juist dual als ze samen zijn:S en wat nou nee, waar noem ik amd in mijn post ;) |
zeur niet, daarnaast kan dual channel werl zeker met 3 reepjes.
|
Nee natuurlijk niet... alleen met 2 of 4 reepjes.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |