![]() |
Papier Roken
Laatst met een paar vriendinnnen hadden we voor de grap papier opgerold als een sigaret en aangestoken en toen leuk gaan roken... op deze manier kregen we wel rook in en bliezn die toen weer uit...
Dit deden we laatst weeer voor de grap maar we vragen ons af heeft dit dezelfde werking als het roken als een sigaret? Of is dit niet gevaarlijk voor je lichaam? |
Ik snap de grap niet. :o
|
dat vraag k niet :s
k vraag wat de gevolgen er van zijn... |
Citaat:
|
andere werking als een sigaret
maar papier roken is ook slecht want daar zitten ook chemische stoffen in. |
hoe dom kun je zijn zeg.
een sigaret heeft dan tenminste nog het genot van nicotine, papier roken is puur ongezond. |
dus jij wil zeggen dat een sigaret wel gezond is...
|
haha
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk heeft het roken van papier niet dezelfde werking als het roken van een sigaret, ik kan me alleen niet voorstellen dat papier roken wel gezond is. Het lijkt me bovendien ook nogal een risico: papier brandt nogal snel op... |
Papier kan volzitten met allemaal chemische troep. Niet dat roken opzichzelf nou zo gezond is, maar vloei wordt daar tenminste nog speciaal voor gemaakt.
Maar je bent 15 zeg je? |
ja ;)
|
Dude... :rolleyes:
|
Zo dat is echt enorm slecht. Steek maar eens een blaadje papier in de fik: daar komt puur zwarte (roet) rook vanaf.
En nee het heeft niet dezelfde werking als een sigaret :rolleyes: |
het is vast niet goed, maar waarom zou je ook:|
|
Raar gevoel voor humor...
Maar natuurlijk heeft het niet dezelfde werking als het roken van een sigaret. Anders rookten die paar miljoen verslaafden wel papier, is ten slotte een stuk goedkoper. Hoe ongezond het is ligt aan het soort papier. A4 papier, bewerkt maar allerlei chemicaliën, zal ongetwijfeld ongezonder zijn dan vloeipapier. Maar hoe dan ook zie ik hier geen nut van in. :s |
Je ademt gewoon rechtstreeks rook in. Nee, natuurlijk is dat niet gezond.
|
Dat is veel slechter dan een sigaret. Bij elke verbranding komen onverbrande deeltjes vrij die je inademt, maar zulk 'gewoon' papier bevat vrij veel lijm (om de pulp beter bij elkaar te houden), bleekmiddel (om het witter te maken) en als je pech hebt nog andere stoffen die je liever niet binnen wilt krijgen.
Je zult er echt niet meteen kanker van krijgen ofzo, maar gewoon niet meer doen he. |
k ben er al mee gestopt:P
als je t doet is het ook eigenlijk best wel goor als je echt proeft, ruikt |
Dat neem ik zo van je aan ;)
|
Ach, elke jongere heeft wel eens geprobeerd om iets doms te roken (mellow yellow, nootmuskaat, takjes).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nu een keer soort van ontopic:
Het heeft zeker niet dezelfde werking als het roken van een sigaret, er zit geen nicotine in, etc. Hoe en waarom het ongezond is kan je zelf wel bedenken, maar voor het geval je het wil weten, wat info over de vloei. de vloei die je bij een sigaret gebruikt is geen standaard papier, maar dunner. Macotte begon met bijbelpapier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Mascotte_%28vloei%29), rizla met rijstpapier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rizla) (maar dat is nu vervangen door textielvezelpapier). Het maakt best veel verschil of je gewoon een stuk papier rookt of shag met veel dunner papier. http://www.apollyon.nl/vloei%20en%20tips.html <- rottige site, maar als je alles selecteert (ctrl + a) staat er veel info over vloei in. Boeiend. Rook maar gewoon een keer een sigaret, kijk of je het lekker vindt en laat het daarna achterwege. Offtopic: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26. |