![]() |
zorgtoeslag foutje?
Ik heb een vraagje,
Ik heb samen met mijn zorgtoeslagpartner de zorgtoeslag aangevraagt. Nu zag ik tot mijn vreugde dat zowel mijn vriendin als ik BEIDE 97 euro nogwat gekregen. Ik neem aan dat dit een foutje is? |
lijkt me wel jah hebben jullie beide het formulier ingevuld??
|
Citaat:
Als we beide zo'n formulier gekregen hebben dan denk ik dat we ook beide een ingevult hebben |
jah dan is het logisch dat jullie beide het gekregen hebben namelijk.
Ik zo de belastingdienst er maar van op de hoogte brengen voordat je nare verrasingen krijgt. |
Citaat:
Rare belastingdienst :p |
Citaat:
Er is hierbij niet gekeken of iemand een partner heeft waarmee hij belasting betaald, ik vind het niet zo raar :). |
Dat betekent dat jij haar hebt opgegeven als toeslagpartner, en zij jou. Dus krijgen jullie nu meer dan 4x de toeslag die je in je eentje zou krijgen. Wel lekker, maar mag niet.
|
Daar komen ze vanzelf achter als de formulieren goed verwerkt worden ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je moest ook beide zo'n formulier invullen, en je krijgt beide zorgtoeslag. Dat is gewoon 'persoonlijk', met wie je dan ook een fiscaal partnerschap hebt, ofzo. Dus ik denk niet dat het een foutje is, hoor... :)
|
jullie krijg iig iets terug
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kenmerk van een fiscale partner is nu juist dat er van wordt uitgegaan dat je elkaar min of meer onderhoudt. Dan is het dus logisch dat je die zorgtoeslag ook samen moet delen. Als je allebei elkaar als toeslagpartner invult, kan het best gebeuren dat er bij de (automatische) verwerking (natuurlijk) niet opvalt dat jullie op hetzelfde adres wonen en (dus) een gezamenlijke huishouding voeren.
Neem gewoon even contact op met de belastingdienst, lijkt me een nuttiger tijdsbesteding dan ons te laten speculeren. |
Citaat:
edit: kzag nu dat je met partner dus meer krijgt. Wel stom! Want dubbele van 34 is 68 dus zou dat ook het maximale moeten zijn van met partner.. Of denk ik nu weer zo makkelijk!? |
Citaat:
raar he, van die jongens van de belastingdienst... |
Citaat:
|
even serieus, je hebt toch niet echt allebei elkaar opgegeven als toeslagpartner ? het heeft namelijk duidelijk op de formulieren gestaan dat je maar 1 toeslagpartner kan hebben, en dat die partner dan geen toeslag meer kan ontvangen.
beetje vaag waarom je dan allebei een formulier in zou vullen. |
Dat bedrag klopt wel gewoon. Het rare is dat je met 2 mensen meer krijgt per persoon. Maar het hoort niet dat jullie dit allebei krijgen.
Let wel: dit moet je terug betalen, de maandbedragen zijn een voorschot. Achteraf kijken ze naar je inkomen/zorgpartner waar je daadwerkelijk recht op hebt. Dus dan moeten jullie 12*97 euro terugbetalen. |
Gewoon op je spaarrekening zetten totdat de belastingdienst een brief stuurt met een verzoek om het teveel ontvangen bedrag terug te storten.
|
Aangezien vele vrienden ook 96 euro ontvangen hebben zowel de man als de vrouw denk ik dat er geen sprake is van een fout.
|
Ik stel hier mijn vraag ook maar even:
Ik heb in november al zo'n brief ingevuld, maar niets meer van vernomen.... Meer mensen dat? en beste is even bellen zeker met de belastingdienst? |
Citaat:
96 euro is het maximum voor 'toeslagpartners', per paar. 34 euro is het maximum voor alleenstaanden. dat is op zich al absurd, denken dat je recht hebt op 96 euro per persoon is gewoon dom. |
Citaat:
Jij zult De Brief binnenkort ook wel krijgen. |
Mijn vriend en ik krijgen ook allebij 97 euro.. ik snap ook niet waarom.
Wel een hele grote fout dan van de belanstingdienst, als dit voor zoveel mensen geldt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens zijn er op diverse plekken uileg-avonden geweest over de zorgtoeslag, maar daar ging bijna niemand naartoe. gewoon een simpel formuliertje lezen, kom op zeg. er stond vrijwel letterlijk op : 'bent u een toeslagpartner ? dan moet u dit formulier niet invullen.' en een dergelijke toelichting stond ook op het formulier omtrent toeslagpartners ('uw toeslagpartner heeft dan geen recht meer op toeslag en hoeft geen formulier in te vullen'). wat moeten ze dan doen, bij elke Nederlander langs en het komen vragen, omdat 1 op de 100 mensen te dom is om een formulier te lezen ? |
Citaat:
|
97 euro per persoon kan iig nooit kloppen, als je alleen de basisverzekering neemt dan verdien je erop :D.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de fiscus valt hier wat mij betreft niks te verwijten. maar hoe had jij het zorgstelsel geregeld willen zien dan ? het zal toch betaald moeten worden, nu gebeurd dat duidelijk en open, in andere landen met 'gratis' gezondheidszorg zullen artsen toch echt betaald willen krijgen en komt het geld wel via een andere manier van dezelfde personen - de burgers - weg. |
Citaat:
Wat we hier zien is een ouderwets staaltje eigenwijsheid van onze regering. Je hoopt dat dat soort fiasco's toch een keer voorkomen worden door gewoon het lef te hebben een ontwerp langs de kant te zetten en een nieuw plan B op te stellen. Dat dat hier weer niet gebeurt is triest. En nog triester is het dat het dan ook per sé in 2006 ingevoerd moest worden. Niet alleen was dat klaarblijkelijk technisch onhaalbaar, ook is het per definitie idioot om dat soort ideën niet beter onder de loep te nemen voordat je eraan begint. Politiek is soms zo'n smerig spelletje. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50. |