![]() |
boeken buitenlandse schrijvers
Hooi allemaal,
Ik moet voor school 3 boeken lezen van buitenlandse schrijvers, maar dit mogen geen engelse, duitse en franse schrijvers zijn. Heeft iemand misschien goede tips van boeken die ik kan lezen? Het liefst geen boeken over de oorlog, want daar hou ik niet zo van :o Ohh, en het moet wel literatuur zijn, dus ik weet niet of dat verschil maakt, maar ik denk; ik zeg het maar even :p Alvast bedankt! :) kusje |
Marianne Frederiksson: Anna, Hanna en Johanna of andere boeken.
Per Olov Enquist: weet zo geen titel Chaim Potok (of telt die niet?) hij was natuurlijk officieel een Jood. Of is het engelstalig, duitstalig, franstalig dat niet mag? |
Marianne Frederiksson schrijft inderdaad mooie boeken. Is niet frans, duits of engels (Zweeds geloof ik?), dus dat lijkt me geen probleem. Neem aan dat je het wel gewoon in het nederlands mag lezen. ;)
|
Gabriel García Márquez (Honderd jaar eenzaamheid, De kolonel krijgt nooit post), Isabel Allende (Eva Luna, Het huis met de geesten), Carlos Ruiz Zafón (De schaduw van de wind).
|
Iets van Gogol, 'Metamorphosen' van Ovidius of iets van Kafka wellicht?
|
De alchemist van Paul Coelho. Coelho is geloof ik Portugees, dus die kan je vast gebruiken. Is echt een super mooi boek! (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27. |