Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Verhuiskosten ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1334167)

Waarde 03-01-2006 18:25

Verhuiskosten ?

Sinds 2 weken huur ik als student een woning in Amsterdam via Rochedale aangeboden gekregen. Alleen heb ik het geld niet om het huis in te richten. Met inrichten bedoel ik een koelkast wasmachine fornuis en geen luxe dus. Ik heb gehoord dat er een regeling bestaat om verhuiskosten te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee of weet je het een en ander over dan hoor ik het heel graag .

Ivo 03-01-2006 18:34

Zover ik weet krijg je verhuiskosten alleen vergoed bij een gedwongen verhuizing, dus bijvoorbeeld als je oude woning gesloopt gaat worden. En dus niet als je 'vrijwillig' je oude woning verlaat.

sites als marktplaats en speurders doen trouwens een hoop wonderen in deze gevallen. voor 20 euro zijn er zat koelkasten te krijgen en voor 30 euro is ook wel aan een prima gasfornuis te komen. En verder gewoon tegen iedereen in je omgeving zeggen dat je spullen zoekt om je kamer in te richten. Dan komt er vaak ook wel een berg goede spullen van zolders en uit schuren tevoorschijn.

Waarde 04-01-2006 09:57

Bij mij is er ook sprake van een gedwongen verhuizing.

remy476 04-01-2006 12:10

gedwongen door gemeente of omdat je gaat studeren

Orpa 04-01-2006 13:44

Citaat:

remy476 schreef op 04-01-2006 @ 13:10 :
gedwongen door gemeente of omdat je gaat studeren
:D is idd ook nog wel n leuk verschilletje

Ivo 04-01-2006 15:22

gaan studeren is een keuze, er is niemand die jou dat wettelijk gezien kan verplichten. Dus moeten verhuizen omdat je gaat studeren ook.
Voor het topic dus wel heel handig als je de reden van je gedwongen verhuizing erbij zet. Dan kunnen mensen je vertellen of, en zoja hoe en waar je een deel van de verhuiskosten zou kunnen verhalen.

Waarde 04-01-2006 17:01

Als ik ga studeren dan is er toch geen sprake van een gedwongen verhuizing :mad:

Waarde 04-01-2006 18:31

Nogmaals bij mij is er sprake van een gedwongen verhuizing en voor alle duidelijkheid de reden van deze gedwongen verhuizing is niet de studie !!!

Go 04-01-2006 18:32

Citaat:

Waarde schreef op 04-01-2006 @ 19:29 :
Wat zeg ik net ? :s

"Als ik ga studeren dan is er toch geen sprake van een gedwongen verhuizing "

Sorry, verkeerd gelezen :o

Ik heb m'n post maar even verwijderd, anders staat het ook zo lullig

Waarde 04-01-2006 18:47

no problemo

juno 04-01-2006 18:52

Degene die je dwingt om te verhuizen zal je verhuiskosten mogen ophoesten. Het is niet zo dat de gemeente zich gedwongen voelt om iedereen die zich zijn huis laat uitzetten door een louche huisbaas ofzo de herinrichtingskosten te vergoeden.

Heb je geen oprotpremie bedongen?

Hakuna 05-01-2006 02:09

Eigenlijk is het antwoord al gegeven door Ivo, kan het zelf bevestigen omdat de woningstichting waar ik zelf bij huur momenteel met grote herstructurerings projecten bezig is, waarbij veel ''oude'' en minder gewilde woningen worden gesloopt. In zo'n geval krijg je als huurder copensatie in de vorm van verhuisgeld, maar dan moet je wel een woning huren bij de zelfde verhuurder. Voor een alleenstaande is het bedrag iets van 2200 €, en voor een echtpaar iets van 4400 €. Maar je hebt GEEN recht op verhuisgeld als je (wilt) gaan verhuizen voor bv studie, echtscheiding, of andere prive aangelegenheden!

Daantje_0705 05-01-2006 11:27

Als jij en je ouders weinig inkomen hebben dan is het misschien mogelijk voor jou om bijzondere bijstand aan te vragen voor je verhuiskosten. Dat kan je dan aanvragen bij de gemeente waar je vertrekt. Het ligt helemaal aan je persoonlijke situatie of je daarvoor in aanmerking komt of niet maar je kunt er altijd naar informeren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.