![]() |
Roos-vie-see
Roos-vie-see
Wist je dat de wereld, zoeter was dan zoet. Als ik een lolly en jij de drop, En de regen limonade was. Aanmaaksiroop van jij en ik; Aardbei, framboos en Suikerzoete troep. Slechts water toevoegen naar eigen smaak. |
waarom drop :o? ik hou van zoute drop
|
Ik vind je einde en de titel en het idee heel erg leuk(y)
Citaat:
|
Ja daar zat ik zelf ook een beetje mee,
wist niet zo goed wat ik daar moest doen. Zoiets beter, denk je? Zuurstok geel en spekjes roze. Suikerhartjes met jouw naam. |
Oh, maar ik vond juist die strofe (die je nu wil skippen) maken dat het gedicht nog wel grappig was. Al zou ik dan dit doen:
--- Wist je dat de wereld, zoeter was dan zoet, als ik een lolly en jij de drop. --- Maar dan in plaats van drop misschien wat anders, want drop is inderdaad niet echt zoeter dan zoet. Een zuurstok ofzo. Die nieuwe strofe van je vind ik niet zo leuk, want die vind ik te kinderachtig, als ik het zo mag zeggen:). 'suikerzoete troep' vind ik ook niet zo leuk, want troep past niet bij het lieve toontje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
oke :)
dankjullie. Le resultat: ;) __ Roos-vie-see Wist je dat de wereld, zoeter was dan zoet. Als ik een lolly en jij de drop, En de regen limonade was Aanmaaksiroop van jij en ik; Aardbei, framboos Suikerzoete druppels. Slechts water toevoegen naar eigen smaak. __ Nu is ie gewoon af. |
Ik vind het idee origineel, maar het gedichtje te zoet. :p Ik hou er gewoon niet zo van denk ik. :o Trouwens, deze strofe:
Als ik een lolly en jij de drop, En de regen limonade was. doet me denken aan dat liedje van veldhuis & kemper. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het wel aardig, maar ik ben het met mijn voorgangers eens over 'drop'. Dat is gewoon een vreemd snoepsoort om limonade van te maken :D.
Waarom gebruik je in de eerste strofe trouwens 'was' en niet 'is', dat is toch veel logischer? |
De punt achter 'zoeter was dan zoet' hoort daar niet te staan, volgens mij.
|
Vind dit wel een aardig gedichtje. Je hoofdlettergebruik is wel onregelmatig.
|
Citaat:
|
Leuk!
En ook ik vind dit Als ik een lolly en jij de drop, En de regen limonade was. het beste stukje. Klinkt lekker. (dubbel) |
Citaat:
ik vind het gedicht wel lief. erg zoet. en de titel vind ik leuk. dat ene stukje met die 'drop' vind ik juist fijn. dus ik denk dat als je drop ergens anders in verandert het minder soepel loopt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wist je dat de wereld, zoeter was dan zoet. |
Citaat:
En de regen is ook 'was'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18. |