![]() |
Nog steeds mogelijk om van verzekering te wijzegen ?
Dag Allemaal.
Ik was vorige week langs Agis gegaan om mijn aanvullende verzekering stop te zetten. Na wat speurwerk op het net heb ik voor de zilveren kruis gekozen . De rede van deze keuze is dat ze korting geven aan HBO studenten. Ik weet alleen niet of het nog mogelijk is om van verzekering te ruilen aangezien ik mijn aanvullende verzekering stop heb laten zetten. Agis heeft de meeste klanten van Nederland en de beste service . Maar hoe zit het met de service van Zilveren kruis ? Iemand ervaring met zilveren kruis ? Groetjes |
Ik geloof dat er nu een soort overgangsperiode is van drie maanden waarin je nog van verzekeraar kunt wisselen, indien jouw vorige verzekeraar stilzwijgend heeft voortgezet omdat jij niet op het aanbod hebt gereageerd. Maar als je in die periode van verzekeraar bent gewisseld kun je denk ik niet zomaar weer dáárvanaf, tenminste alleen met inachtneming van de opzegtermijnen van die verzekering.
Maar dat heb ik ook maar gehoord, hoor. :) |
Klopt het dat de maximale duur van de overeenkomst één jaar is?
|
Citaat:
Ik zit nu ook nog bij agis maar ik vind ze veel te duur en je krijgt er niet zo heel veel voor terug. De service is goed, maar dat was het dan. Dus ik stap denk ik ook over en mogelijk ook naar het zilveren kruis. |
Volgens mij heb je tot 1 maart de tijd om over te stappen (voor 1 maart moet dus je oude verzekering zijn opgezegd).
|
Je hebt tot idd tot 1 maart de tijd om van verzekering te switchen, tot die tijd mogen ze je niet weigeren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om te voorkomen dat straks alle mensen met een ernstige ziekte of zwakke gezondheid zonder verzekering zitten terwijl het wel verplicht is, hebben de verzekeraars een acceptatieplicht gekregen (tenminste wat betreft de basisdekking), om dus zgn. slechte risico's ook verzekerbaar te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe zou je kunnen voorkomen dat beide ( eerste en de nieuwe) verzekeraars geld van je rekening afhalen.
|
Citaat:
Dat is de reden waarom ik iedere maand een euro extra betaal voor een acceptgiro. Ik heb zo vaak gehad dat er bij de overgang een paar maanden dubbel werd afgeschreven. Je krijgt t dan wel terug, maar ik heb t liever gewoon helemaal niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|