![]() |
Rekening openen (zakelijk?)
Veel mensen/bedrijven hebben een rekening waarbij andere mensen bij het overmaken van geld hun naam niet zien. Bijvoorbeeld 'rekeningnummer 012345678 t.n.v. Webshop'. Inplaats van hun naam, staat er 'webshop'. Ik heb zelf het idee een internetwinkel te starten. Wat heb je nodig zo'n rekening te openen? En wat zijn hiervan de kosten. Weet iemand dit?
En heeft iemand er ervaring mee? |
Gewoon even naar de bank met je bewijs van inschrijving van de KvK en je legitimatie. Kosten zijn bij de meeste banken nul voor kleine bedrijven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben een jaarclubrekening. Ik heb hem niet geopend maar wellicht is het een zakelijke rekening, daar hadden we dus geen bewijs van de KvK voor nodig. Jij hebt dat denk ik wel nodig, verder een ID en de kosten zijn maar een paar euro per kwartaal.
|
is een inschrijving bij de kvk verplicht?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dit soort dingen kun je prima bij de balie van de bank vragen he. je zou ze zelfs even kunnen bellen.
|
Citaat:
Daar moet je je laten registreren als je een eigen bedrijf of stichting wil beginnen. |
Citaat:
Maarbon once again, als je dingen wilt gaan verkopen zul je wel ingeschreven moeten zijn. |
Ik heb bij de rabobank een zakelijke rekening en wat ik betaal is niet heel veel.
Rabo ondernemerspakket: Maandelijks 2,50 Europas voor ondernemers: Maandelijks 0,40 Rabo Internetbankieren: Eenmalig: 10,00 Maandelijks: 5,00 Daarbij horen gratis elke maand 15 downloads + 10 raadplegingen + 10 girale overschrijvingen. Debetrentepercentage staat op 7,75% Ik betaal elke maand dus 7,90. Als je bedrijfje een beetje goed loopt moet je dat financieel gezien wel kunnen trekken. Vergeet niet je KvK uittrekseltje mee te nemen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |