![]() |
Elektrisch poetsen?
Volgens mn tandarts zou ik elektrisch moeten gaan poetsen... nu ik er zelf zo over nadenk: Wat zou er het voordeel van zijn?
En nee, ik typte echt niet eerst scheren ipv poetsen hoor :o |
Als het goed is masseer je de rand van je tandvlees beter en krijg je meer vuil weg. Het helpt echt.
|
Voor Kerst heb ik een elektrische gekregen en ik merk echt dat het veeeeeeel beter poetst. Haalt meer plak weg enzo, merk echt dat mn tanden gladder aanvoelen als ik net heb gepoetst met de elektrische tandenborstel. Ik vind het echt een aanrader .
|
Idd, je krijgt de overgang tussen tand en tandvlees beter schoon en je komt veel beter bij de achterste kiezen. Ik merk ook enorm verschil.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je tandarts het zegt, is het misschien wel handig.
Ik poets gewoon normaal en dat vind ik ook wel oké. Beter voor het milieu en zo;) |
ik krijg mn tanden ook goed schoon met een handtandenborstel dus vind ik een electrische onnodig
|
Bij mij werd gezegd dat ik het juist niet moest doen .. :s
|
Citaat:
|
Ik doe het ook niet elektrisch, men tandvlees is te zwak, ik krijg van de tandarts speciale heel zachte borstels daarom ...
|
Ik ben overstapt van hand naar electrisch toen ik een beugel had. Voor de tijd zei de orthodontist steeds dat ik beter moest poetsen en daarna nooit meer. :D
Dus ja, over het algemeen is het beter. :) |
Hmm, ook wel eens nagedacht over elektrisch poetsen. Maar die dingen zijn zo duur :(
Okey, het gaat natuurlijk om je gebit. Toch vraag ik me wel af of het wat voor mij zou zijn. M'n tandvlees zou misschien te gevoelig kunnen zijn. Als kind te laks geweest met tandenpoetsen, dat merk je wel :s Ben ook gaan flossen op aanraden van de tandarts een jaar geleden. Maar op dagen dat het laat wordt (lees zomer&kerstvakantie) wil dat er nogal wel eens bij inschieten. Flossen kan ook best wel een bitch zijn. Heb er na altijd nog een uur of 2 last van me mond. Maar dat komt ook door het tandvlees. |
Een elektrische tandenborstel heb je vanaf 12 euro, dat is toch niet echt duur. Wel duurder dan een handtandenborstel natuurlijk, maar niet onbetaalbaar ofzo. En nieuwe opzetborsteltjes kosten minder dan 2 euro per stuk, dus dat is gewoon normaal.
Bij mij helpt elektrisch poetsen trouwens heel goed tegen ontstoken tandvlees, wat natuurlijk niet hetzelfde is als gevoelig tandvlees, maar toch :) |
Ik heb een tijdje een elektrische gehad maar daar ging m'n tandvlees van bloeden. Met een hand tandenborstel heb ik ook het idee dat het beter schoon is want het schuimt veel meer :p
|
Citaat:
http://www.kijkshop.nl/online/images...s/KS95328b.gif voor maar 18 euro hier, dat is niet duur. Ik heb deze tandenborstel zelf ook en ik merk dat mijn tanden en vooral achterste kiezen veel schoner worden met elektrisch poetsen. edit: gevoelig tandvlees of snel bloedend tandvlees is volgens mijn tandarts ook afhankelijk van de voeding. |
Als ik het zo lees moet ik ook maar zo'n ding aanschaffen. :)
|
Citaat:
|
Ik heb bij de Dirck III drogist ofzo ooit eens eentje gekocht voor vijf euro, gewoon om uit te testen of ik het wat vond. Je kon daar alleen het borsteltje niet van vervangen maar om te testen vond ik het wel goed.
|
Hmm, net een nieuwe tandenborstel gekocht. Zo een die erg goed achter je achterste kiezen komt (y).
Meh, dan houd ik die wel thuis bij mijn ouders voor gebruik en dan koop ik in Grünn wel een elektro. |
Citaat:
Die vind ik erg fijn (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn ortho heeft juist een elektrische afgeraden. Of in zo verre dat ik ook moest blijven poetsen met de hand, omdat je t anders verleert ofzow en als je dan is een keer geen elektrische bij de hand zou hebben, zou t heel slecht zijn voor je tanden.
|
Citaat:
|
Ik heb een tijdje elektrisch gepoetst maar vond het niet echt fijn dus ben ik maar weer overgestapt op een gewone tandenborstel.
|
Philips Sonicare de gekste
http://www.drtana.com/images/sonicare.jpg Werkt op een motortje Timer van 2 minuten Regelbare snelheid .... Enkel jammer dat het opladen redelijk lang duurt en dat de verwisselbare kopjes duur zijn (28 EUR per stuk), maar aan de andere kant komt je wel 6 maanden toe met 1 kopje ipv 3 maanden zoals bij een gewone. En je betaald eigenlijk niet alleen voor het kopje, maar ook voor het motortje dat eraan hangt! |
Oe, die lijkt mij wel fijn poetsen. :)
|
Dat het nodig is om je tandvlees te masseren, is trouwens echt onzin.
|
Citaat:
Teb tweede: als je een enkele keer geen elektrische borstel bij de hand zou hebben, zal het heus niet zo'n ramp zijn als je je tanden dan een keer minder goed poetst. Er zijn genoeg mensen die een enkele keer hun tanden 's ochtends of 's avonds niet poetsen, hun tanden rotten echt niet meteen weg. |
Citaat:
Meer dan je denkt, het gaat er om of je wel goed poetst. Veel mensen denken dat ze goed poetsen, maar vaak poetsen ze dan te hard of te slordig. En dat tweede: dat is heel erg persoonsgebonden. |
de plak op je tanden wordt er beter mee weggehaald gloof ik
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54. |