![]() |
[Columnwedstrijd] Kies de winnaar!
Door onvoorziene omstandigheden iets later dan gewenst, maar alsnog vroeg in het nieuwe jaar: de poll voor de columnwedstrijd!
Kies nu de column die volgens jou het beste is en maak je goede voornemens alvast voor een deel waar (ik neem uiteraard aan dat 'Meer stemmen op Letteren-polls!' één van die voornemens was). De poll sluit over veertien dagen, maar ik raad u aan vóór de negentiende gestemd te hebben, aangezien de veertiende dag niet tot 23:59:59 duurt. LUH-3417 |
Ik heb gelet op spelfouten en interessantheidsfactor. Deze factor was vooral erg hoog bij de laatste vier columns.
Msn blijkt trouwens een opvallend populair onderwerp te zijn en ik deel de mening van die columnisten ook wel:) Maar mijn stem gaat toch uit naar "de zin", die vond ik het prettigst lezen en die boeide me het meest. |
Leuk zo'n wedstrijd, kwam er te laat achter om zelf nog wat in te sturen, echter zo'n kei ben ik niet in schrijven. De laatste twee columns sprake me aan en ik moet inderdaad meegaan met de mening van Vogelvrij, het onderwerp msn is absoluut hot, maar het wordt wel iets te cliché wanneer er constant over word gesproken. Toch mijn complimenten over 'alle columns' die er toch nog ingezonden zijn. De schrijver van Geschiedenis is te slordig bezig geweest. Onnodige punten, aan één stuk door geschreven, geen alinea's. Daar had meer in gezeten! Toch vond ik de tekst erg sterk, het had net iets meer boodschap dan de anderen en ik kan me erin vinden (zelf leraar). Knap gedaan!
|
Gezellige Kerst, want dat is het beste idee. Tweede plaats zou zijn Haatliefde, maar dat vind ik meer een verhaal dan een column. De zin vind ik te magertjes, maar dan zou het geen columnlengte meer zijn. Hoe dan ook, het knippen erin was zonde. Geschiedenis had taaltechnisch beter in elkaar gezet mogen worden, Bijdehante kinderen is te lang. Jesus soek un lefe vind ik niet bijzonder goed beschreven, daar kan ik niet echt op stemmen. Pijn is fijn, erg zonde van de tweede helft...
|
Pijn is fijn, zeker wel. :D
|
Het was kiezen tussen Bijdehante kinderen en De zin, maar uiteindelijk heb ik toch voor die eerste gekozen. Ik erger me namelijk ook aan die dingen en het is prima verwoord.
Danku:) |
Opvallend dat er veel werd gezegd over dat juist de laatste columns beter waren, deze zitten nu juist zonder stem :)
en nee die laatste twee zijn heus niet van mij, was just wondering :) |
bijdehante kinderen absoluut!
Erg leuk geschreven! |
Citaat:
|
Citaat:
Pijn is fijn staat nu gewoon aan kop. Heb hem net nog eens gelezen, het is inderdaad best een fijne column. Ik ergerde me eraan dat Spanje niet met een hoofdletter is geschreven:s |
Interessante strijd trouwens :)
Nu nog erger. Die eerste drie waren toch het slechtste, of niet dan? |
Inderdaad... alleen Pijn is fijn heeft wel een logisch aantal stemmen, maar alle anderen heb er of teveel, of te weinig.:P De mindere schrijvers halen er vriendjes bij. :o;)
|
Citaat:
|
De stemmen worden na afloop nauwkeurig en nauwlettend gecontroleerd door Ieke en ikzelf. Alle verdachte stemmen worden niet meegeteld en zo benaderen een redelijke eerlijkheid. Kansloze, analfabetische vriendjes of zelfgemaakte accounts die stemmen vallen zo door de mand!
LUH-3417 |
Citaat:
|
Ik heb gekozen voor 'Pijn is fijn', al zat te twijfelen tussen die en Bijdehante kinderen. Uiteindelijk heeft Pijn is fijn toch gewonnen.
|
De precieze procedure is natuurlijk geheim, omdat het omzeilen van de controle anders weer gemakkelijker wordt, maar het heeft iets te maken met afreizen naar het scholieren.com hoofdkantoor en daar een middag in de archieven te neuzelen.
LUH-3417 |
Rrrauw, pijn is fijn. :)
|
Ok, nu vind ik het aantal stemmen voor 'Pijn is fijn' niet meer logisch. :eek: Kom op mensen, wees creatief en maak er nog iets spannends van!
|
Misschien m'n undercovertje maar even inschakelen. Even vragen of hij wil. :)
|
Ik heb op 'geschiedenis' gestemd, erg knap om een toch vrij 'clichéonderwerp' grappig en boeiend te brengen.
'Pijn is fijn' was ik eigenlijk helemaal niet zo van onder de indruk, wel leuk hoor, maar niet superorigineel. 'kerstverhaal' vond ik echt boring.. sorry, maar we weten het nu wel, hoe dom onze kersttradities zijn. En 'jesus blabla' staat terecht onderaan :D |
Citaat:
|
Ik heb op de enige rechtmatige winnaar gestemd; pijn is fijn
|
Citaat:
|
Rechtmatige winnaar is De Zin, punt uit.
|
^ :d
|
Citaat:
Ze zijn gezien de onderwerpen ook niet echt zomaar met elkaar te vergelijken. |
Ik zeg de zin!
|
Ok hierbij mijn redenen Grimm..
Waarom zouden we bijvoorbeeld eens niet gaan leren, of ons inzetten voor problemen die er echt toe doen. Dan zit je haar maar eens een keer niet. Geeft iemand er om? Nee. Of dat je nergens iets van kan zeggen omdat je dan maar meteen doodgeslagen kan worden. Waar gaat het heen met de wereld? Cliché, generalisatie, overhaaste conlusies.. En als de schrijver wil dat het beter wordt in de wereld, moet hij specifieker zijn, met goede argumenten komen en zelf het goede voorbeeld geven. Ik vind dat we deze quatsch al te vaak horen.. 'oooh het gaat zo slecht met de wereld' Ja, maar wát gaat er precies slecht dan? En je druk maken over of je haar niet zit, sluit niet uit dat je je druk maakt over wereldproblematiek. :p |
ik stem de zin. de titel.
|
Zin, zet 'm op. Je kan het. :cool:
|
Ik moet nog stemmen en vanavond ben ik overhaast, chagrijnig en verdrietig en daarom doe ik het nu.
|
Ik wilde eigenlijk Pijn is fijn en toen zag ik dat De zin over Romeinen ging.
Ik heb genoeg van Romeinen. |
Citaat:
|
Citaat:
(a) |
Citaat:
Hmm. De uitslag van de wedstirjd is nog steeds bizar. |
Citaat:
|
Dat maakt de wedstrijd wel tot het eind toe nog een beetje spannend.:)
|
Er kan nog van alles gebeuren als de forumbazen zich erop storten. :)
LUH-3417 - Aanbiedingen voor smeergeld kunnen vanaf nu ingestuurd worden naar mijn mailadres. (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
LUH-3417 - Tsk. Twee knaak en een Bounty. Hoe durft hij! Mopperdemopper. |
Citaat:
|
Ik heb op "Jezus, soek un lefe" gestemd. Niet omdat ik vind dat er niets op aan te merken is. Wel om de originele titel. De enige titel die opvalt in het rijtje. De titel maakt nieuwschierig, een nieuwschierigheid die pas aan het einde bevredigd word. Dat miste ik ook bij veel columns: een goed einde. Het einde in een collum is imo het belangrijkste punt in een column. Niet dat de titel en het einde de enige goede punten waren, maar die springen er uit wat mij betreft.
Een minpuntje vind ik de geringe focus. Hierin is deze column niet uniek, ook de andere teksten vond ik het jammer dat er soms wat veel dingen werden bijgehaald. Niet dat zoiets niet te begrijpen is; in zo'n wedstrijd moet je al je talenten in één stukje tekst weten te proppen. Maar soms, soms kan minder meer zijn. Tot slot wil ik even kwijt dat ik alle colums leuk vond om te lezen. Ik ben benieuwd naar de winnaar. :) |
Kheb dus gestemd voor De Zin :D:D:D:D
echt zooooooooooo mooi....er worden filosofische problemen aan de kaak gesteld...enneh...tsja...hij had diepgang (y) spiritualiteit roeleert en een beetje kritisch naar onderwerpen zoals de Zin kijken is goed voor iedereen! |
Kan er nu nog gestemd worden? nee toch? het is nl nu de negentiende...
Ik heb gewoon niet gestemd! |
De poll is inderdaad gesloten. Ik ga contact met Ieke opnemen en binnen afzienbare tijd zal de winnaar een PM ontvangen.
LUH-3417 |
Citaat:
|
Citaat:
|
wow.... bedankt dat had ik niet verwacht:)
op verzoek van de forumbaas post in de collumn nog een keer en ik zal Spanje met een S schrijven;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05. |