![]() |
Openbaar Vervoer
Hey welk recht heeft de NS om de trein kaartjes te verhogen... Dat mochten ze toch alleen maar doen als ze het beoogde doel van 86,4% op tijd reizen, maar ze hebben dit niet gehaald..
welk recht mogen ze dan hebben dit te verhogen? |
Ik geloof dat ze nog met de inflatie mee mogen gaan ofzo.
|
Ik vind die NS sowieso altijd schandalig bezig met betrekking tot doelstellingen / prijsverhogingen.
Dat voorstel van in de randstad meer betalen. Je kan zelden zitten in de trein, ze brengen je ronduit vaak te laat op je bestemming, maar wel een meerprijs vragen (n) (maar dat is van de baan, geloof ik) Als ze zo graag willen dat meer mensen met het openbaar vervoer gaan moet men zorgen dat het een voordeel wordt ten opzichte van de auto. Dat wil zeggen niet alleen goedkoper, milieuvriendelijker, maar ook tijdbesparing, dat je kan zitten werken in de trein etc. En laat ze ook is zorgen dat de trein altijd rijdt, het gebeurd zo vaak dat een trein helemaal niet rijdt. En ik vind het sowieso belachelijk dat als er beetje sneeuw ligt heel nederland plat ligt. Dat moet niet kunnen. Nee, van mij part moet de NS zich eerst enkele jaren als een betrouwbaar vervoerbedrijf bewijzen voordat ze weer prijsverhogingen willen. Het is verdomme elk jaar hetzelfde gezeur met ze. |
nou, op zich heeft de NS ook gewoon te maken met inflatie, dus een inflatiecorrectie lijkt mij niet geheel onredelijk (dat komt namelijk meestal ook gewoon op je uitkering/stufie/salaris ed).
|
Ik dacht dat ze het gewoon met de inflatie mee mogen verhogen en als het doel van de zoveel procent op tijd was bereikt, ze er nog eens 2 procent bovenop mochten doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kan natuurlijk prima zijn dat zo'n prestatiecontract een norm inhoudt, dat die norm niet gehaald wordt, maar dat de overheid toch geen maatregelen neemt. Het is immers ook een nogal onzinnige constructie: de NS is (feitelijk) de enige aanbieder van personenvervoer over het spoor. Wat voor nut heeft het om de NS miljoenenboetes op te leggen als ze de normen niet halen? Daardoor gaat de kwaliteit van de dienstverlening alleen nog verder naar beneden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is gemiddeld dacht ik 3% omhoog gegaan. Naast inflatie ook hogere kosten van pro-rail.
Rover, ANWB, de consumentenbond en nog een aantal andere consumenten organisaties hebben trouwens een klacht ingediend bij de NS en de staatssecretaris/minister van verkeer en waterstaat, over het ontbreken van een noodplan bij extreem slecht weer. Dit terwijl de NS weet dat het dan problemen heeft met het op tijd rijden (vast vriezen van wissels ed). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |