![]() |
Aldaar zijt 't triomfantlijk trots
Veraderlijk ligt 't op de loer Vanachter 't sluwe, een grootse rots Schuilt, misplaatst, zijn machtsgevoel 't Geeft eerloos, 'n lage trap na Op eigen grond, Ons rijklijk zand Door 't bouwen van huizen, in zijne naam Ende 't verkrachten van ons Sagenland Koortsig ijlt het, uit hun boek Verzwakking van ons menslijk eer Ons glorie-jaren, blijken zoek Ons eervol dagen, blijken niet meer Nu broed ons woede, als één brok haat Tezamen doven we 't inferieur vuur Als ons plan tewerk gaat, 's avonds laat 't branden van 't laatste Christlijk uur Kerken vallen, Kind'ren branden Ontheiliging van 't christlijk braak Verkrachten de maagden, in God zijn naam En trots hangen we hun hoofden, op 't plein aan een haak |
Ja... ehm... wat zal ik eens zeggen? :D
Hij is wel apart, moeilijk, maar het is duidelijk dat er goed over nagedacht is en het loopt verder wel goed. Ik vind hem iets te lang, hou meer van kortere gedichtjes, maar toch... deze heeft wel iets! :) |
Citaat:
|
(y)
|
wow, tis een streng gedicht he, ik vind het persoonlijk qua onderwerp niet zo...mja...mijn ding, maar het is zeker geen kinderwerk, ik zou't zo niet kunnen.
|
Het is goed!
*ging er stiekum om lachen* maar dat komt om de manier waarop je het beschrijft enzow.....et je het christengedoe belachelijk maakt zeg maar... en verder vind ik de rijm erg leuk! *blaaap* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |