![]() |
Onderz0ekje
HeejJ :)
Ik zit in VWO4 en nu m0eten we vo0r maatschappijleer een onderz0ek d0en wat geld als examenwerkstuk. Ik heb samen met een vriendin gek0zen vo0r pr0efdieren. Een onderdeel van dat werkstuk m0et een enquête zijn, daar0m z0u ik julliejJ willen vragen 0m je mening te geven 0ver pr0efdieren en 0f je er o0k bij wil zetten 0f je een j0ngen 0f een meisje bent. Alvast bedankt! (A) Kus, Majo0. |
Het zou fijn zijn als je gewoon de 'o' typte i.p.v. de '0'.
Bovendien is een enquete een vragenlijst, en hier vraag je alleen om meningen en geslacht van de personen. Lijkt me vrij minimaal voor een enquete. Maar goed, ik ben tegen het gebruik van proefdieren voor het testen van cosmetica en dergelijke. Bij onderzoek naar medicijnen mogen ze van mij wel in geringe mate proefdieren gebruiken, als ze er maar voor zorgen dat de dieren niet of zo weinig mogelijk lijden. Ik ben een meisje. |
Doe please niet zo BrEeZah typen, dat gruwelijk irritant.
Ik ben een meisje en ben tegen proefdieren, behalve als het noodzakelijk is. |
Sorry hoor, ik zal het niet meer doen :O..
|
Citaat:
|
Ik wijs het gebruik van proefdieren, voor welk doel dan ook, af. Dieren zijn geen gebruiksvoorwerpen.
En ik ben een jongen, maar dat lijkt me vrij duidelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien is het handig als je enkele gerichtte vragen formuleert, dit keurt je docent nooit goed als 4vwo enquete namelijk.
Maar ik ben niet heel falikant proefdieren, soms is het gewoon noodzakelijk om bijvoorbeeld medicijnen te testen en zijn vervangende testobjecten (zoals testen op weefselkweek of (computer)modellen) niet toereikend. Als testen op vervangende testobjecten als hierbovengenoemd toereikend is en een voldoende betrouwbaar resultaat geeft ben ik daar echter erg voor (boven het gebruik van proefdieren) Ik betrap me er ook wel op dat ik het soort proefdier mee vindt wegen inde beslissing, ik heb met het gebruik van (speciaal daarvoor gekweekte) ratten of muizen minder moeite dan met bijv het gebruik van een aap als proefdier. Das wel hypocriet he :P Ben V, trouwens. |
Ik vind dat het gebruik van proefdieren zo veel mogelijk beperkt moet worden. Soms zijn er simpelweg geen alternatieven en zijn proefdieren de enige optie. Maar waar wel alternatieven zijn moeten die zeker gebruikt worden.
ben overigens van het vrouwlijk geslacht :cool: |
Thnx voor jullie reacties :)
Ohwjah, voor de mensen die zich daarvoor interesseren, ik weet ook wel dat het geen uitgebreidde enquête is, maar dat hoeft ook echt niet, omdat het slechts een klein deel is van één van de vier optieken van maatschappijleer. Er zijn ook mensen die geen enquête of opiniepeiling in hun werkstuk hebben, en zij hebben voor hun werkstuk een heel goed cijfer gekregen. Maar dat terzijde.. Kus, Majo0. |
Citaat:
|
Als er wordt getest op muizen en ratten die speciaal gekweekt zijn vind ik het niet erg (en dit dan alleen als het echt nodig is niet voor make-up of een ander doelloos ding) , maar als ze dieren als apen of wat dan ook gaan gebruiken vind ik het niet goed.
|
ik ben tegen proefdieren!!!!!!!!!!!!!!
|
Citaat:
|
V en tegen proefdieren, het woord alleen al. Dieren zijn geen speelgoed.
|
Meisje.. tege proefdierenn..
Inderdaad.. het woord alleen al.. :s |
Ik wijs het gebruik van proefdieren, voor welk doel dan ook, af. Dieren zijn geen gebruiksvoorwerpen.
En ik ben een meisje, maar dat lijkt me vrij duidelijk. |
Denk dat het werkstuk al af is inmiddels.
|
Citaat:
ik ben een meisje en heb geen mening over proefdieren! :). |
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien is het nutteloos om een topic van 5 jaar geleden te uppen :P
|
Ik denk het ook ja. Hier kan het best een slotje op.
Beetje zinloos om hier op te reageren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54. |