Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [MP3-speler] Speler wel aangesloten, PC ziet niets (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1336031)

ninie 06-01-2006 15:58

[mp3][usb]?computer kan mp3 niet 'vinden'

Ik heb een probleempje!
Mijn vader heeft aan de pc gerommeld en nu zit er een andere harde schijf in waar windows ME op staat. maar dat terzijde, ik wil graag muziek op mijn mp3 zetten, maar wanneer ik em aansluit op de pc, merkt de pc niks terwijl er wel op het schermpje van me mp3 staat dat hij is aan gesloten.
Soms 'merkt' de pc het wel, maar kan hij er niks mee en als ik dan naar deze computer ga staat er bijvoorbeeld niet bij verwisselbare schijf. Ook gaat de pc soms op zoek naar een stuurprogramma of weet ik veel maar dat kan hij dan niet vinden.
Wat moet ik doen? want ik wil heel graag muziek op me mp3 zetten!!
ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen!
(m'n mp3 is trouwen een packard bell audiokey nog iets, de cd daarvan heb ik al geinstalleerd maar dat maakt niks uit.).

Maradinus 06-01-2006 16:55

staat er uberhaupt wel mp3's op die nieuwe hardeschijf??

ninie 06-01-2006 16:58

jah... staat wel gewoon internet op enzo, en k heb wel downloadprogramma enzo... maar heb je een oplossing??

Kali 06-01-2006 17:02

begin misschien eerst eens met de drivers deftig te installeren

ninie 06-01-2006 17:06

hoe? :bloos: k ben niet zo slim met pc's
moet k daarvoor de cd van windows ME gebruiken?

Kali 06-01-2006 17:19

ga naar site van je mp3speler, zoek daar driver van mp3speler
of google it up ...

ninie 06-01-2006 17:30

ja dat heb ik gedaan... maar wat dan? als ik nu weer m'n mp3 aansluit op de pc komt er nog niet te staan nieuwe hardware gevonden ofzo..... :confused:

Wammus 06-01-2006 20:33

Citaat:

ninie schreef op 06-01-2006 @ 18:30 :
ja dat heb ik gedaan... maar wat dan? als ik nu weer m'n mp3 aansluit op de pc komt er nog niet te staan nieuwe hardware gevonden ofzo..... :confused:
Heb je die driver die je hebt gedownload ook geïnstaleerd? Dan zou je hem in deze computer gewoon als schijf moeten zien en kan je er MP3tjes heen verplaatsen en zou het gewoon moeten werken.

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat je USB poorten gewoon niet geïnstaleerd zijn. Hoe dit onder Windows ME werkt weet ik niet. Kijk eens in je configuratiescherm in systeem, dan het tabje hardware en daar de knop apparaatbeheer (ik ga er gemakshalve even vanuit dat dit in Windows ME hetzelfde is als XP). Daar zou als het goed is ergens een USB controler tussen moeten staan.

Mocht dit niet zo zijn denk ik dat dit het probleem is en zal je even moeten wachten tot iemand hier je kan vertellen hoe je die geìnstaleerd krijgt. Ook zou je het natuurlijk even aan je pa kunnen vragen. Die kan je daar vast ook wel mee helpen.

ninie 07-01-2006 10:36

ik heb de driver geinstalleerd maar nog steeds niks...
de usbpoorten zijn ook gewoon geinstalleerd :s
Verder doen de printer en de webcam het wel... zou het dan soms aan mijn mp3 speler liggen???

freyk 07-01-2006 11:21

Als de printer en webcam het wel doen, kan het misschien ook liggen aan de usb ingang.
Als je nou eens je webcam eruit doet en je mp3 erin, ziet je pc hem dan wel of niet?

ninie 07-01-2006 11:37

ik heb de fout al gevonden. Bij apparaatbeheer staat zo'n rijtje met USB-controllers en 2 daarvan werken niet correct. (Universele hostcontroller voor PCI naar USB van VIA Tech (3038) en USB-apparaat voor massa-opslag) Als ik dan klik op eigenschappen -> stuurprogramma bijwerken, dan zoekt de pc dus naar een nieuw stuurprogramma, maar dan wordt er gezegd: het meest geschikte stuurprogramma is al geïnstalleerd. klik op vorige als u een ander stuurprogramma wilt installeren of op voltooien als u dit stuurprogramma wilt blijven gebruiken
Locatie van stuurprogramma: C:\WINDOWS\INF\USB.INF

Hoe kan ik een ander stuurprogramma installeren, of het op een andere manier oplossen?

ninie 08-01-2006 13:24

joehoe???

nare man 08-01-2006 13:49

Niet iedereen zit 24/7 in jouw topic :)

ninie 08-01-2006 13:51

hehe weet k maar k wil het zo graag opgelost hebben :rolleyes:
whaha

DUS HELP ME!!! :( :(

lovenasty 10-01-2006 15:10

Windows ME is het probleem!!

Ik heb hetzelfde.
Het kan zijn dat er op de verpakking staat dat het ook bij windows ME werkt, maar dat werkt het toch niet.
Windows ME pakt bijna geen usb/mp3-speler

nare man 10-01-2006 15:17

Dat lijkt me dan de meest voor de hand liggende oplossing: probeer het even bij een vriend(innet)je met een computer waar Windows XP op draait.

T_ID 10-01-2006 15:33

Sommige merken ondersteunen het domweg niet. Zo heb ik voor iemand een compaq presario staan met windows 98 waarvoor de drivers die Compaq levert ook gewoonweg niet functioneren., het kreng pikt geen usb apparaten op.

ninie 12-01-2006 19:20

heh das jammer:P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.