Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   ~Onverwachte zoen~ (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=133614)

Anne 20-06-2002 10:32

Mijn gezicht tegen jouw
kleine stoppels aan

Schoongewassen
wangen, ruik ik
de zeep nog

Plots zacht
voel ik, een zomer
zwoele warme gloed

Samengekomen
liefde en jij en ik
schrikken

Los laat
jij, en ik, verlegen,
kijk weg

...

Gefeliciteerd
Zei jij, op
mijn mond

Wat wijzigingen: ik zit alleen nog met dat 'verlegen'

iamre18 20-06-2002 10:55

Mijn gezicht tegen jouw
kleine stoppels aan

Schoongewassen
wangen, ruik ik<<<<<< (,)
de zeep nog

Plots zacht
voel ik, een zomerzwoele <<<<(,)
warme gloed

Samengekomen
liefde En Jij en ik<<<<hoofdletter
schrikken

Los laten
jij en Ik kijk>>>>(Hoofdletter)
verlegen weg

Gefeliciteerd
Zei jij, op >>>>>Hoofdletter (,)
mijn mond

Vrolijk dichie en een aparte vorm , leuk gedaan!.:)..Ik zou een aantal dingen iets veranderen, wil je de vorm helemaal laten kloppen...hmzz ....ik weet niet of t zo klopt :confused: ...zie maar wat je er mee doet .... :p :)

Liefs,
Mariamne

Ulfheðin 20-06-2002 10:57

Het mist hier en daar een komma, maar dat mag de pret niet drukken. Echter, komt het wel te nuchter over (imho) voor de beschreven daad. Het had iets meer bombastiek mogen bevatten, maar deze manier van schrijven: voorzichtig lijkt het, brengt ook een ietwat goede sfeer mee.

Anne 20-06-2002 11:01

Citaat:

Ulfheidin schreef:
Het mist hier en daar een komma, maar dat mag de pret niet drukken. Echter, komt het wel te nuchter over (imho) voor de beschreven daad. Het had iets meer bombastiek mogen bevatten, maar deze manier van schrijven: voorzichtig lijkt het, brengt ook een ietwat goede sfeer mee.
Komma's heb ik veranderd. :)
Ik heb het voorzichtig geschreven, omdat het ook voorzichtig gebeurde. (ja, dit is echt gebeurd :))

Hoe zou jij het verbeteren?

Ulfheðin 20-06-2002 11:05

Citaat:

Anneee schreef:

Komma's heb ik veranderd. :)
Ik heb het voorzichtig geschreven, omdat het ook voorzichtig gebeurde. (ja, dit is echt gebeurd :))

Hoe zou jij het verbeteren?

Wanneer ik een gedicht schrijf, houd ik altijd rekening met de snelheid van het lezen. Ik weet niet hoe anderen mijn ritmes interpeteren, maar aan de hand daarvan kun je ongeveer nagaan welke indruk ik achter heb willen laten. vb: korte stukjes lees je snel weg, voor een vluchtige indruk maar dan wel met korte lettergrepen. langere lettergrepen doen je erbij stilstaan enigzins. Maar dat is in mijn geval, hoe ik het in dit geval anders zou doen?

woordgebruik denk ik, meer woorden die recht voor zn raap gelden. maar ik vind hem nu óók mooi hoor :-)

Anne 20-06-2002 14:05

Citaat:

Ulfheidin schreef:
...

maar ik vind hem nu óók mooi hoor :-)

Oke :)

Mabo 21-06-2002 11:16

Mooi gedicht, erg orginele stijl!

Just Johan 21-06-2002 11:47

Lief joh :)

Gothic 21-06-2002 13:26

ik vond deze echt cool, heel vrolijk, ik had allang gelezen, maar ik geef toch maar ff reactie :)

Anne 21-06-2002 13:42

Citaat:

Gothic schreef:
ik vond deze echt cool, heel vrolijk, ik had allang gelezen, maar ik geef toch maar ff reactie :)
Oke :) Dank je wel! (heb ik ook heel vaak: eerst lezen en pas 3 dagen later een reactie :D)

Secreet 21-06-2002 17:15

Vind hem wel lievig...beetje oppervlakkig geschreven maar straalt wle liefde van af...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.