![]() |
Morning after pil
ik heb op pilvergeten.nl die test gedaan en er stond dat ik contact met de dokter moet nemen over de morning after pil,
kan ik die niet halen by de apotheek? moet ik per se eerst naar de dokter en dan naar de apotheek? en is het verstandig om myn moeder ervan te vertellen die geen idee heeft dat myn vriend en ik sex hebben? |
moet ik ook betalen voor de morning-afterpil?
|
1. Volgens mij moet je niet naar de dokter maar kun je via site ofzoiets afhalen en nr apotheek.
2. Of je het je moeder wel of niet verteld moet je zelf weten. 3. NAtuurlijk moet je betalen, wat had je zelf gedacht ? O ik heb seks en de maatschappij betaald mijn morning afterpil? |
1. Er is idd een site waar je een 'recept' van af kunt halen, maar volgens mij is de morningafterpil tegenwoordig ook gewoon in de apotheek (en misschien zelfs wel bij de drogist?) verkrijgbaar... Zeker weten doe ik dat laatste niet
2. Of je het je moeder wel of niet verteld moet je idd zelf weten, maar het is natuurlijk wel verstandig. Van de morningafterpil kun je je heel ziek voelen, dan kan ze je misschien bijstaan ed? En het lijkt me ook gewoon makkelijker als ze het weet, lijkt me. 3. Voor zo ver ik weet wel. (Zeker als je geen recept hebt van de dokter, maar anders misschien ook wel.) |
http://www.sexwoordenboek.nl/morning-afterpil_waar.html
Vanaf 1 januari 2005 is de morning-afterpil vrij te koop bij de drogist en apotheek. De merknaam is Norlevo en het kost ongeveer € 13,-. Als je onder de 21 jaar bent wordt de morning-afterpil vergoed door de verzekering, maar je moet dan wel eerst een recept halen bij een arts. Hiervoor kun je terecht bij je huisarts of de GGD (zie telefoonboek). |
ja ik heb al gelezen dat je de morning-afterpil bij de apotheek kan halen voor 13 euro,
via een site doe ik het zowiezo niet, |
Citaat:
|
ja dat las ik dus ook,
maar is het verstandig om alsnog even met mijn huisarts te praten? ik vind dat naar omdat mijn moeder dezelfde heeft, ik weet dat mijn huisarts niets mag zeggen maar het is toch vreemd, |
ja weet je misschien via welke site dat kan?
|
Bron: Het Parool, 18 januari 2005
Morning-afterpil zonder recept DEN HAAG - Vanaf deze week is geen doktersrecept meer nodig om de morning-afterpil op te halen bij de apotheek. Ook de drogisterij mag het middel in de schappen zetten. zal ik het proberen bij de etos ofzo? |
Wat vraag je dat aan ons?
Ga gewoon naar apotheek en drogisterijen tot je het vindt, hoe sneller je ze neemt, hoe meer kans op een goede werking. In plaats van tijd te verspillen. |
Citaat:
Anders zou ik de pil bij de apotheek halen, ik zou hem niet snel gewoon maar bij de drogist halen...het is niet zomaar een pilletje...ik zou dat ding bij iemand willen kopen die er verstand van heeft, al is het maar voor het idee. (Apotheken zijn op zaterdag alleen vaak niet open, dan zou ik voor de drogist gaan, want je kunt er idd beter snel bij zijn. (Sowieso is maandag al te laat, denk ik.)) |
Ik heb de morning afterpil ook zo gehaald zonder naar de dokter te gaan of een recept ;)
je betaald rond de 13/15 euro voor 2 pilletjes 1 neem je gelijk in de andere over 12 uur dus wel op de tijd letten waanneer je ze ineemt veel suc6 |
Citaat:
|
Gewoon ophouden met twijfelen en beslissen. Je hebt nu van alle kanten advies, en de winkel zelf lijkt me weigi uitmaken. Als k zou was zou ik het idnerdaad maar aan mijn moeder vertellen, dat maakt alles een stuk gemakkelijker, ook inderdaad als je je erg ziek gaat voelen. En dan loopt je meteen niet meer met een geheim rond, en dat vind ik zelf altijd erg prettig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jij ook al? Vrijdagnacht was geen goeie nacht...
OT: een vriendin van me zei dat je 'm tegenwoordig ook gewoon bij Kruidvat kan kopen (Y) |
Persoonlijk zou ik de Morning Afterpil niet bij het Kruidvat kopen. Dat is net zoiets als condooms van Goudse Gatenkaas.
|
Citaat:
|
Inderdaad, is van Norlevo, dat ze bij kruidvat minder zijn is echt onzin...
2 weken terug bij de apotheek gehaald, heb op internet veel nagezocht, kan zonder recept! Maar dan betaal je wel iets van 15 euro. Vond het van te voren vet kut om te moeten halen maar stelt echt niks voor.... |
Citaat:
|
Wat dat betreft loopt Friesland helemaal niet achter. Zwangere mannen zijn daar al de orde van de dag. Bravo!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Morging afterpil kun je bij drogist kopen.
Ben je te laat voor morning afterpil, dan 'moet' je een pech-spiraal laten zetten. Succes (y) |
[edit]kut, ik zi enu pas dat het een up van enkele maanden oud is :bloos:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17. |