![]() |
plies anybody help...ik moet me vandaag nog aanmelden
Als je je wilt aanmelden voor het staatsexamen kan je kiezen tussen allerlei definities van ogenschijnlijk dezelfde vakken. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen geschiedenis 1 gd(122) en geschiedenis (123)? Als ik het goed heb betekent gd gemeenschappelijk deel, maar is dat niet hetzelfde als geschiedenis? En wat is het verschil tussen maatschappijleer 1 gd (321) en maatschappijleer (322)?
Wat is ook het verschil tussen Spaans (081) en Spaans elementair (084)? Ik heb overal gezocht, maar kan nergens het antwoord vinden Ik hoop dat iemand het weet dit staat ook bij een schoolforum, maar daar komt niemand :s pliess |
Als het geen gemeenschappelijk deel is, dan zal die andere wel profieldeel zijn.
|
maar ik moet nu dus een keuze maken tussen die twee geloof ik...wat is het verschil?? :s
|
Kun je daar niet over bellen of zo?
Ik weet het niet precies:) Het verschil tussen Spaans is misschien dat je bij het ene het bijvoorbeeld vier of vijf jaar hebt gehad en bij het andere maar twee of drie jaar. Of zoiets. Ik weet niet meer hoe dat precies zat, maar een vriendin van me had bijvoorbeeld wel Spaans, maar had daar geen echt examen in omdat ze het maar twee jaar had gehad. |
Ik verplaats het even naar S&S, want daar hoort het.
Verder betekent gd inderdaad gemeenschappelijk deel, denk ik. Vakken uit het gemeenschappelijke deel heeft iedereen, ongeacht het profiel. De vakken worden apart afgesloten door middel van toetsen en dus niet dmv een Centraal Examen in mei. Bij het staatsexamen ligt dat natuurlijk anders, maar op deze manier maken ze onderscheid tussen de verschillen vakken. Geschiedenis 2 en maatschappijleer 2 zijn vakken die wél een centraal examen in mei hebben. Geschiedenis 2 kan in je profiel zitten of je kan het, net als met maatschappijleer 2, kiezen in je keuzeruimte. |
Citaat:
|
vogelvrij dat zal het vast niet zijn, want met de staatsexamens moet je zelf voor je opleiding zorgen. Enkel de examens zal ik dus doen, maar ik weet niet wat te kiezen, omdat ik geen flauw idee heb wat het verschil tussen die vakken zijn..thank you anyway :)
|
http://www.ib-groep.nl/particulier/I...aatsexamen.asp
Hier hebben ze het over 1 Januari. En volgens mij kun je daar bij vak informatie ook wel alles vinden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Ik vond net wel ergens dat vanaf 2007 de elementaire vakken alleen in het vrije deel mogen.
Dat zou kunnen betekenen dat Spaans als profielvak in de plaats van frans1,2 en duits1,2 kan komen en dat Spaans elementair alleen als keuzevak genomen mag worden. Maar goed, 2007, dus ik weet niet in hoeverre er dus nu verschil is tussen de twee vakken. |
Citaat:
|
Nee, ik heb geen Spaans gedaan. Ook geen staatsexamen trouwens. Succes.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Deel 1 zit verplicht in je algemene deel en deel 2 zit verplicht in je profieldeel. Van maatschappijleer moet je sowieso deel 1 nemen. Dat is verplicht in je algemene deel. Maatschappijleer 2 mag je kiezen of je dat neemt. Zie hier |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18. |