![]() |
Column schrijven, any tips?
Ik 'moet' een column schrijven, maar heb dit eigenlijk nog nooit gedaan. Hebben jullie misschien tips voor mij? Hoe kan ik het beste beginnen? Misschien dat jullie nog een leuk onderwerp weten?
Bedankt alvast :) |
Citaat:
Succes! |
Citaat:
@ topicstarter: hier, een euro. :) |
Bastaarden.
Nuja, een column is een geschreven stuk van ongeveer 400 woorden, dus het is zaak dat je je daaraan houdt. Verder is een mooie uitsmijter eigenlijk wel een vereiste. Verder moet je de lezer geboeid houden en dat kan door open plekken en dergelijke (nu ja, dat spannend houden van je stuk krijg je op school, als het goed is). En verder, vooral veel |
Citaat:
|
Ik begin meestal met de uitsmijter, daarna zoek ik er een onderwerp bij. :o
Hoe beginnen. Nou, volgens de methode Kiliaan ga jij maar eens vlug een schrijfplan maken, jongedame! Ik doe dat liever niet. Aanbid Hemingway: Citaat:
Citaat:
|
Om een journalistieke vriendin te quoten: je mag alles neerzetten, als je er maar de argumenten voor hebt. Alles kan, lichte toon, zware toon, als je de lezende mensch maar bezig houdt. En ja, wat moet je onderwerp zijn?
|
Een onderwerp heb ik eigenlijk ook niet. Misschien daarvoor ook nog tips?
|
Beschrijf je reis naar school (als je met het openbaar vervoer gaat)
Een bus/trein/tram zit altijd vol typetjes...en als het meezit is de trein te laat en kan je daar op een originele manier over gaan zagen. ofzo. Inspiratie is voor mij ook altijd een probleem :( |
Citaat:
Hehe. Dat moet ik nog zien gebeuren. Ik zou juist proberen de standaardontwerpen te vermijden. |
Citaat:
Is het voor een bepaald vak? Heb je verder helemaal geen richtlijnen gehad? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57. |