![]() |
Klimaatvreemde.
Klamme handen van jouw zenuwen,
(van de kou kan het niet zijn.) Ik klem ze tussen beide benen, boven, want onder kom ik nooit. Mijn rug is niet gemaakt voor buigingen in klimaten zoals deze, in een situatie zoals dit. En hoe het dan ook klinkt of heeft geklonken, ik stik er niet meer in. Ik slik mijn woorden door of spuug ze uit, dwijl de vloeren echter wel. Pracht en praal gepronk - ik hoef je goud en zilver niet zo nodig. Ik wil dat je mijn kou in vuur verandert en mijn lichaam in elastiek. -- Dit was alweer een opdracht. (Ik moet echt weer eens 'leren' dichten zonder voorgekauwd thema.) Het onderwerp was; kou. |
Nu post jij een stuk meer en dan vergeet ik daarnaar te kijken, stom. Sorry :bloos:
En wat een bijzonder gedicht :o Knap hoe je zoiets bij het thema kou kunt bedenken, ik sta er even verbaasd van. Jouw gedichten zijn altijd zo fijn origineel. De eerste twee regels vind ik leuk en Pracht en praal gepronk - ik hoef je goud en zilver niet zo nodig. Ik wil dat je mijn kou in vuur verandert en mijn lichaam in elastiek. ook. En verder vind ik hem bijzonder (in positief opzicht dan), en weet ik verder niet zo goed wat ik erover moet zeggen. Ik zal er nog eens over nadenken :) |
Ik heb echt een boel mooie gedichten geweest terwijl ik op vakantie was!
ik kan lang niet alles nu lezen, ik doe mijn best om nog veel in te halen Ik heb hier niks op aan te merken, leuk, mooi, loopt fijn. Mijn rug is niet gemaakt voor buigingen en de tweede strofe vind ik het mooist. Het verrassendst ook. Ja, deze is echt mooi. |
Oh, dit gedicht staat er. Dat viel me eerder ook al op, dat je recentste gedichten er veel meer 'zijn' dan de wat ouderen (dit is zeer positief voor het geval mijn uitleg te vaag is dit duidelijk te maken).
Moet het niet een situatie zoals deze zijn? Verder, Je tweede strofe raakt me veruit het meest. Vooral: En hoe het dan ook klinkt of heeft geklonken, ik stik er niet meer in. :) |
Citaat:
ik heb enorm lang getwijfeld over het dit/deze-geval. en ik kwam er zelf niet uit. misschien heb je wel gelijk. maar dan zou klimaten zoals deze en een situatie zoals deze wel vreemd naast/onder elkaar staan. (of is klimaten zoals deze dan ook verkeerd?) |
Het moet wel een situatie zoals deze zijn, maar het is erg jammer dat je dan die herhaling hebt.
Nog een klein foutje: dweil in plaats van dwijl. :) Ik zou de komma achter de eerste regel weghalen, omdat de tweede regel tussen haakjes staat en je eindigt met een punt. Verder vind ik je gedicht erg goed. Leuk hoe je drie maal kl- gebruikt in de eerste strofe en ook nog eens twee keer in de tweede strofe, dat klinkt fijn. |
oh wat n stomme kutfout
maar nu kan ik het niet meer veranderen. :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13. |