![]() |
Le coq au vin
Beste mensen, ik moet voor school (Frans) een PO maken over "le coq au vin" dus vraag ik me af wat jullie er van vinden etc.
Ook een vraag is of het een voor/hoofd/nagerecht is. Weet iemand dit? B.V.D. |
nou, coq au vin is gewoon haan die op een bepaalde manier is klaargemaakt met wijn. Zou jij dat als toetje eten?
Ik heb het nooit gegeten trouwens, dus ik heb er geen mening over. |
Citaat:
|
Het is lekker en het is een hoofdgerecht.
|
Citaat:
Coq au vin vind ik een lekker hoofdgerecht, mits goed klaargemaakt natuurlijk. |
coq betekent toch haan :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wij hadden thuis altijd hanen, en die waren geweldig lekker! |
Citaat:
|
Dat is onzin, wat dacht je dan van kipfilet, dat komt niet van hanen hoor :o
|
Citaat:
|
kip is zowel mannetje als vrouwtje. Een vrouwelijke kip is een hen. En kip in de winkel is meestal een haan, idd omdat die geen eieren leggen en dus 'nutteloos' zijn :p.
Maar coq-qu-vin is idd een hoofdgerecht. |
Citaat:
kip (de ~ (v.), ~pen) 1 vrouwtje bij de tamme hoenders => hen 2 tam hoen 3 kippenvlees Hetzelfde verhaal met poes zeg maar. @damaetas: In de meeste recepten staat gewoon kip en meestal wordt het ook van kip gemaakt. Hm, ik zal mijn oom eens vragen waarom er verder nauwelijks hanen worden geslacht, het schijnt ook te maken te hebben met de hoeveelheid vlees daaraan en de tijd die het duurt om één te fokken als in: te lang, te duur Hij is kippenslachter, vandaar |
Ik heb gegoogled maar kan nergens 'bewijs' vinden dat het echt kippen zijn en geen hanen, hoewel overal kippen genoemd worden, en je op de foto's ook alleen kippen ziet zitten en geen hanen.
|
hanen worden dan ook meestal als kuikentje levend verhakselt, omdat ze dus nutteloos zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is dat ik niet zelf mag slachten, anders had ik het eens uitgeprobeert :o |
Nee hoor, niet alleen de maaltijd, maar voornamelijk wat ze doen.
Veel bewegen is veel spiermasse in beweging = sterke spieren = moeilijker eetbaar, niet zo mals |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59. |