![]() |
typische drankjes
ik versta je niet zegt:
voor school ik versta je niet zegt: zijn er typusche vrouwendrankjes of mannendrinks ik versta je niet zegt: kan jij even een topic openen daarvan Dus bij deze, voor een nogal chaotische vriendin van mij: Hebben jullie het idee dat er bepaalde alcoholische dranken zijn die danwel door mannen danwel door vrouwen meer gedronken worden? Bring it on |
Denk door mannen meer bier/sterke drank en door vrouwen meer dingen als wijn (wit en rose) en cocktails. :o
|
Baileys (?) vind ik echt iets voor vrouwen, net als passoa-jus en bier is toch wel het ultieme mannendrankje.
|
martini baby
|
shaken, not stirred :p
|
Baileys is echt voor vrouwen denk ik (maar zeker niet voor mij), Cointreau en zo ook.
Whiskey en cider is dan weer iets voor mannen. |
vriendinnen van mij drinken eigenlijk alles wat zich zich aandient- aangezien jongens niet behoeven drankjes te krijgen aangedient zullen zij ook wel niet alles drinken.
|
/care
Hoe dan ook: Mannen: bier, jenever, wisky, vieux, beerenburg Vrouwen: rode/witte wijn/ rosé, safari, passoa, vodka, blue curaçao ^ ik houd me overigens niet aan bovenstaand schema :) |
breezah voor tha girliesz ?
|
Citaat:
|
Sterke drank en bier, mannendranken
Wijn, vooral zoete witte wijn & rosé vrouwendrankjes, naast allerhande zoete mixdrankjes en dingen als martini Ken nagenoeg 0 vrouwen die er van houden om een pint wodka naar binnen te hijsen |
Citaat:
|
Ja, breezers drinken meestal van die zoete troep zoals uhm, Breezers.
Echte mannen en vrouwen met smaak gaan daar natuurlijk niet voor. |
Citaat:
|
Citaat:
Br3Ez4H is L3kk4h man! |
Citaat:
Ik denk overigens dat bier inderdaad wel een echte mannendrank is. Ik ken genoeg vrouwen die het drinken maar stereotyperend is het toch echt voor mannen. Doorgaand op het stereotyperen drinken vrouwen vooral zoete troep als Br3Ez4hZ passoa en weet ik het wat voor mixdrankjes je nog meer kan bedenken. |
mannen drinken het meest bier. ook mixdrankjes (in disco's ed., meer jongens ook), en oudere mannen ook vaak wijn en port ed..
whiskey..ligt natuurlijk ook aan wat ze willen besteden.:p vrouwen drinken wijn, bier en mixdrankjes. oudere vrouwen ook likeurtjes, sherry ed. ik denk als je het over de hele bevolking neemt dat er weinig onderscheid zal zijn tussen mannen en vrouwen. (behalve dan een uitschieter bij bier, mannen) |
Citaat:
Maar ik denk dat het toch voor het merendeel vrouwen zijn die zoete drankjes (en dan doel ik eigenlijk nog het meest op breezers) drinken. Zie alleen maar de hele breezerslet hype. Het waren mijns inziens toch voornamelijk vrouwen die hier aan meededen (en dan met name jonge meisjes in de leeftijdscategorie 14 t/m 17). De mannen (of jongens hoe je het dan ook noemen wilt) daarentegen stonden imo juist hierdoor wat afkerend tegen breezers en dergelijke zoete troep. |
whiskey is voor mannen.
|
Citaat:
uitzonderingen daar gelaten :P |
en dan kom je op het volgende..
hoe komt het dat vrouwen eerder naar zoete alcoholische dranken grijpen als mixjes, baileys, zoete wijnen etc..? Het heeft allemaal in meer of mindere mate een toegankelijkere smaak dan sterke drank en bitter bier. Vroeger dronken we als baby, zowel mannen als vrouwen, zoet moedermelk of zoete instant-melk. Daardoor is de meest voorkomende smaakvoorkeur bij mensen zoet. Neemt dat bij mannen in de loop der jaren af? Of is het gewoon maatschappelijk bepaald, dat bier en sterke drank een mannelijk imago hebben. Want ja, echte mannen drinken natuurlijk geen rose..? En een mooi aangekleed en opgemaakt meisje komt natuurlijk stijlvoller en charmanter over met een glaasje rode drap in haar hand, dan met een pull bier..? Ik weet het niet. |
Citaat:
|
Likeurtjes zijn voor oude vrouwen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mannen+vrouwendrank:
cola-vieux ; bier mannendrank: sterke drank vrouwendrank: wijn |
mannen+vrouwendrank:
pure vodka of is dit wishful thinking ?? :D |
Citaat:
verder mannen bier, vrouwen bier. als ze wat anders drinken hebben ze slechte smaak:p |
Vreemd dat (alle?) bier hier over 1 kam wordt geschoren.
Kriek, Corona en Leffe Blond worden hier alvast veel meer door vrouwen dan door mannen gedronken. Wijn wordt op café dan wel vaker door vrouwen gedronken, maar daarbuiten klopt dat dan weer helemaal niet, naar mijn ervaring. |
pff dat ligt maar net aan de persoon, kom op zeg.
Mij zie je geen sterke drank naar achter knikkeren, maar een heerlijk decadent glaasje Bailey's smelt ik voor. Een vriendin van me drinkt whiskey, ik moet het niet proberen. Ik drink whiskey-cola. Over smaak valt niet te twisten, omdat het persoonlijk is. Maar smaak generaliseren kan dus wel...? ;) |
kriek is vrouwenbier naar tschijnt en port is ook iets typisch vrouwelijks.
weetik eigenlijk :p |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik hou ook van zoet hoor. Niet van bier, wel van breezers, maar ook van whisky en cognac en spiritusdrankjes en smirnoff ice, maar niet van Pushkin rode wodka of plakkerig-krijg-onmiddelijk-kiespijn-zoet-spul. Bla. Typisch. Oudere dames: advocaat of boerenjongens/-meisjes. Mannen: bier Oudere, gedistingeerde mannen: cognac, whisky, maar dan wel Chival Regal ofzo. 16jarige meisjes: zoete witte wijn, passoa-jus, pisang-jus, tegenwoordig ook breezer. en nu ga ik weer verder werken |
Raar topic, volgens mij zijn de (overgens vaak correcte) vooroordelen gewoon van toepassing
En natuurlijk zijn er uitzonderingen |
Citaat:
|
dilemma: Mede
|
hehe, Mede is iig niet echt een uitgaansdrankje. Het is wel lekker en wordt ook veel bij rituelen gebruikt.
|
het ging ook niet om uitgaansdrankjes, voor zover ik kan lezen...:P
|
Citaat:
:D |
Citaat:
@Mutant. Van wie denk je dat ik dát nou geleerd heb :eek: :d:D |
Wat nou martini alleen voor vrouwen :mad: :)
|
Citaat:
toch zie ik mezelf niet met zown grote kleurige cocktail met paraplu's rietjes en vruchten zitten :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
D'oh! volgens de standaarden hier geposted ben ik hermafrodiet..
mannen: bier, sterke drank, rode wijn vrouwen: rose, witte wijn, zoete troep ik: whisky vodka cognac/brandy baileys witte wijn alle zoete troep likeurtjes bier, vooral speciaalbier |
Citaat:
|
ik kan tenminste mezelf naaien! ha!
kun je niet tegen op he, nee he, haha! take that! maar nee ik ben gewoon een man die vrij normaal is sexueel gezien.. behalve dan dat ik erop kick om gerbils te doen laten exploderen met mijn zaadlozing SPLUT zo de kop eraf, record is 13.2 meter |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36. |