Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Unreal Tournament classic Tweaks (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1338918)

LexCi 10-01-2006 20:39

Unreal Tournament classic Tweaks
 
heeft iemand hier tweaks voor de UT? hoe ik de ebste mijn instelling kan doen? en kan tweaken zodat het wat soepeler loopt? en wat voor netspeed moet ik gebruiken? Want alles loopt niet echt soepel
Mijn specs:
AMD Athlon 2200+ 1,79 Ghz
256MB Ram PC2100
NVIDIA Geforce 4MX

Dit heb ik verbinding:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 10 2006 om 21:37:44 UTC+0100)

Download : 353.1 KByte/sec
Upload : 47.5 KByte/sec
Connection : 691.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms

Jolt 10-01-2006 21:22

Nieuwe 3d kaart kopen

Allochthony 10-01-2006 21:31

Inderdaad een andere videokaart kopen...

Maar nog zou het het wel goed moeten doen op een Mx.

Laurens 10-01-2006 21:33

Zet de resolutie wat lager (800x600)en het detailniveau gemiddeld, dan zou het vloeiend moeten gaan. Als je op de hoogste resolutie en detailniveau wilt spelen zul je idd een betere kaart nodig hebben.

Wammus 10-01-2006 21:36

*Kijkt naar system specs UT classic*

UT classic vereist geen 3d accelerator card. Of een GF4 MX dit wel of niet is weet ik niet en ik ben op dit moment te lui om het op te zoeken. Ik zou dus zeggen: Zet de details eens wat lager en probeer het dan nog een keer.

De meest ultieme test om te kijken of een spel vloeiend loopt is bij mijn weten heel hard rondjes draaien en met een rocket launcher tegen een muur schieten die vrij dichtbij staat. Vertraagd het beeld dan niet dan loopt het spel in principe te alle tijden soepel. Dit zou je dus eens kunnen proberen als je je instellingen gaat testen.

Koning 10-01-2006 22:05

Wat is het nou weer voor bullshit over een nieuwe videokaart?

Ik draaide ut1 op mijn p233 met 64mb ram en een Monster 3d Accelerator met 4mb ram aan mijn 2mb Cirrus Logic kaartje

Jolt 10-01-2006 22:36

Jah zeker op 640 x 480.

Je wilt wel fatsoenlijk gamen met een klassieker.

Wammus 10-01-2006 23:27

Citaat:

Jolt schreef op 10-01-2006 @ 23:36 :
Jah zeker op 640 x 480.

Je wilt wel fatsoenlijk gamen met een klassieker.

Jij ja. Sommige mensen hechten daar echter minder waarde aan en willen alleen het spel spelen en geven niet zoveel om grafische instellingen.

DioS 10-01-2006 23:55

Citaat:

Jolt schreef op 10-01-2006 @ 23:36 :
Jah zeker op 640 x 480.

Je wilt wel fatsoenlijk gamen met een klassieker.

alle pro's spelen op 640x480 ;x

Wammus 11-01-2006 00:07

Citaat:

DioS schreef op 11-01-2006 @ 00:55 :
alle pro's spelen op 640x480 ;x
Is dit serieus? (Ik ben niet echt bekend met smileys en shit) Zo ja waarom?

LexCi 11-01-2006 07:54

thnx maar ik zoek ook Tweaks, om je settings om UT optimaal te tweaken. Ik wil ook weten (onder console: Preferences) hoe je de lichten uit doet in UT, soms bij Gauntlet of Eternal caves zie ik van die irritante lichtjes en dat leid me soms af als ik wil schieten.

Ik zelf speel op 1024 resolutie, 16bit, alles LOW en op openGL, ik wil ook dat bijvoorbeeld de world level gwn LOw blijft maar ik wil ook dat de skins goed te zien zijn. Mag je brightskins gebruiken? zoja, waar kan je het downloaden?

Het spel gaat zowieso redelijk soepel, ik merk wel verschil tussen mijn andere PC (2.6 ghz P4, 512mbram en ATI 9700 128MB) maar ik wil ook dat de settings optimaal zijn om beter te kunnen spelen, zodat ik ook de spelers beter kan zien etc. Ik heb ook soms lage reaktie met schieten, omdat ik soms spelers te laat ziet omdat soms hun skins camoufleerd (ofzo iets)

LexCi 11-01-2006 07:57

Citaat:

wammus schreef op 11-01-2006 @ 01:07 :
Is dit serieus? (Ik ben niet echt bekend met smileys en shit) Zo ja waarom?
Het is wel waar dat de meeste Pro's alles LOW hebben en skisn zo mogelijk High hebben, meestal spelen ze ook op lage resoluties, 640 bij 480 of 800 bij 600. :)

Weet iemand of brightskins legaal is? waar kan je het downloaden? of is er een andere manier ergens in de settings (.ini files) waar je de skins beter kan laten zien?

Revan 11-01-2006 10:43

Zelfs mijn laptop zonder 3D kaart (ook AMD 2200+) met een 64 mb shared memory 'videokaart' draait Unreal Tournament classic nog in 1024/768 met alles op High en 32 bit kleuren...

Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij niet goed zou lopen, zelfs vroeger toen ik nog gamede op een Pentium 3 533 (weliswaar met 3dkaart, maar goed) draaide hij perfect.

Laurens 11-01-2006 11:22

Citaat:

Revan schreef op 11-01-2006 @ 11:43 :
Zelfs mijn laptop zonder 3D kaart (ook AMD 2200+) met een 64 mb shared memory 'videokaart' draait Unreal Tournament classic nog in 1024/768 met alles op High en 32 bit kleuren...

Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij niet goed zou lopen, zelfs vroeger toen ik nog gamede op een Pentium 3 533 (weliswaar met 3dkaart, maar goed) draaide hij perfect.

Op deze laptop (Celeron 2200, 512 RAM en 64 MB shared) draait hij niet denderend. 800x600 en textures op medium is het hoogst haalbare wil de framerate nog een beetje redelijk blijven.

DioS 12-01-2006 08:18

Citaat:

wammus schreef op 11-01-2006 @ 01:07 :
Is dit serieus? (Ik ben niet echt bekend met smileys en shit) Zo ja waarom?
Bij Unreal weet ik het eigelijk niet maar het zou best kunnen, bij CS doen het er iig wel veel op een lage resolutie.

Wammus 12-01-2006 11:55

Citaat:

Laurens schreef op 11-01-2006 @ 12:22 :
Op deze laptop (Celeron 2200, 512 RAM en 64 MB shared) draait hij niet denderend. 800x600 en textures op medium is het hoogst haalbare wil de framerate nog een beetje redelijk blijven.
Celeron procesoren zijn dan ook dermate minder geschikt om te gamen dan de AMD 2200+.

Hoewel ik eigenlijk niet helemaal zeker weet of dit in laptops ook geldt maar het zal haast wel.

Robo 12-01-2006 12:01

Ja hoor.
Celeron is gewoon geen rekenmonster. Lage cache ook enzo.

EvilSmiley 12-01-2006 13:01

Voor framerates is het natuurlijk wenselijk om op zon laag mogelijke resolutie te spelen, al mag je aim er natuurlijk niet onder verslechteren. Je had ook een tijdje in cs dat je op lage resolutie met de sniper wél een aim pijltje had en op hoge resolutie niet. Ook vaak van wapen wisselen (direct nadat je met de awm hebt gevuurt omzo de terugslag-animatie te omzeilen) mag natuurlijk niet ten koste van je framerate gaan. Dit soort dingen helpen natuurlijk "echte pro/lage resolutie" legendes in de hand, al hoef je CS natuurlijk allang niet meer op 800x600 te spelen om een stabiele framerate van 100 te halen.

Ik natuurlijk geen pro, maar ik speel liever met een spel dat snel laad en op kritieke momenten me niet in de steek laat dan een spel waar bij ik tijdens het wisselen van server 2 boterhammen kan smeren en sterf op het moment dat er twee smoke gens in beeld verschijnen. :)

Laurens 12-01-2006 13:09

Citaat:

wammus schreef op 12-01-2006 @ 12:55 :
Celeron procesoren zijn dan ook dermate minder geschikt om te gamen dan de AMD 2200+.

Hoewel ik eigenlijk niet helemaal zeker weet of dit in laptops ook geldt maar het zal haast wel.

Hm, ligt dat dan puur aan de processor? Volgende keer maar een AMD of Pentium nemen :\.

Robo 12-01-2006 13:12

Citaat:

Laurens schreef op 12-01-2006 @ 14:09 :
Hm, ligt dat dan puur aan de processor? Volgende keer maar een AMD nemen :\.

skeleton 12-01-2006 18:58

Lawl, moet die specs moet je UT zoo makkelijk smooth kunnen runnen man.

Laurens 12-01-2006 20:24

Citaat:

skeleton schreef op 12-01-2006 @ 19:58 :
Lawl, moet die specs moet je UT zoo makkelijk smooth kunnen runnen man.
Wie, ik?

nare man 14-01-2006 17:37

Allemaal ernaast. De oorspronkelijke rendering engine van Unreal (en dus ook van Unreal Tournament) was nog heel sterk gericht op Glide van 3Dfx en had dus ook, zacht uitgedrukt, baggerondersteuning voor Direct3D en OpenGL. Er is wel een aantal custom GL-renderers op het internet te krijgen die dat fixen.

Het ligt namelijk puur aan de sofware; elke n00b kan zien dat die PC ruim voldoende is om UT te spelen. Met de oudste versie van de engine (400) draait hij zelfs nog niet goed op een AMD64 met moderne videokaart. Op de nieuwste versie (436) is de D3D-ondersteuning al iets beter maar het blijft bagger. Je moet gewoon even googlen op UTGLR, dan vind je hem vanzelf.

Allochthony 14-01-2006 18:21

Citaat:

nare man schreef op 14-01-2006 @ 18:37 :
Allemaal ernaast. De oorspronkelijke rendering engine van Unreal (en dus ook van Unreal Tournament) was nog heel sterk gericht op Glide van 3Dfx en had dus ook, zacht uitgedrukt, baggerondersteuning voor Direct3D en OpenGL. Er is wel een aantal custom GL-renderers op het internet te krijgen die dat fixen.

Het ligt namelijk puur aan de sofware; elke n00b kan zien dat die PC ruim voldoende is om UT te spelen. Met de oudste versie van de engine (400) draait hij zelfs nog niet goed op een AMD64 met moderne videokaart. Op de nieuwste versie (436) is de D3D-ondersteuning al iets beter maar het blijft bagger. Je moet gewoon even googlen op UTGLR, dan vind je hem vanzelf.

Diablo II heeft datzelfde probleem :(

nare man 14-01-2006 19:05

Inderdaad. Helaas is er dus weinig aan te doen. Gelukkig is er voor een aantal spellen dus wel een custom GL-renderer te vinden.

Niet om na te trappen, maar een nieuwe videokaart voor UT classic? Dat spel draait hier vloeiend op een Celeron 366, 128 MB intern, met een Riva TNT2 kaartje uit de middeleeuwen :)

LexCi 14-01-2006 21:57

Citaat:

nare man schreef op 14-01-2006 @ 18:37 :
Allemaal ernaast. De oorspronkelijke rendering engine van Unreal (en dus ook van Unreal Tournament) was nog heel sterk gericht op Glide van 3Dfx en had dus ook, zacht uitgedrukt, baggerondersteuning voor Direct3D en OpenGL. Er is wel een aantal custom GL-renderers op het internet te krijgen die dat fixen.

Het ligt namelijk puur aan de sofware; elke n00b kan zien dat die PC ruim voldoende is om UT te spelen. Met de oudste versie van de engine (400) draait hij zelfs nog niet goed op een AMD64 met moderne videokaart. Op de nieuwste versie (436) is de D3D-ondersteuning al iets beter maar het blijft bagger. Je moet gewoon even googlen op UTGLR, dan vind je hem vanzelf.

hey nare man, is dit de bestand die ik moet downloden die je bedoelt? http://cwdohnal.home.mindspring.com/utglr/utglr27.zip

nare man 15-01-2006 01:55

Ja. Wat je vervolgens doet is naar je \unrealtournament\system directory gaan, daar opengldrv.dll even renamen (bijv. naar opengldrv.dll.oud) en deze nieuwe opengldrv.dll daarnaartoe kopiëren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.