![]() |
Unreal Tournament classic Tweaks
heeft iemand hier tweaks voor de UT? hoe ik de ebste mijn instelling kan doen? en kan tweaken zodat het wat soepeler loopt? en wat voor netspeed moet ik gebruiken? Want alles loopt niet echt soepel
Mijn specs: AMD Athlon 2200+ 1,79 Ghz 256MB Ram PC2100 NVIDIA Geforce 4MX Dit heb ik verbinding: Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Tue Jan 10 2006 om 21:37:44 UTC+0100) Download : 353.1 KByte/sec Upload : 47.5 KByte/sec Connection : 691.0 Conn/min Ping test Nederland : 21.0 ms |
Nieuwe 3d kaart kopen
|
Inderdaad een andere videokaart kopen...
Maar nog zou het het wel goed moeten doen op een Mx. |
Zet de resolutie wat lager (800x600)en het detailniveau gemiddeld, dan zou het vloeiend moeten gaan. Als je op de hoogste resolutie en detailniveau wilt spelen zul je idd een betere kaart nodig hebben.
|
*Kijkt naar system specs UT classic*
UT classic vereist geen 3d accelerator card. Of een GF4 MX dit wel of niet is weet ik niet en ik ben op dit moment te lui om het op te zoeken. Ik zou dus zeggen: Zet de details eens wat lager en probeer het dan nog een keer. De meest ultieme test om te kijken of een spel vloeiend loopt is bij mijn weten heel hard rondjes draaien en met een rocket launcher tegen een muur schieten die vrij dichtbij staat. Vertraagd het beeld dan niet dan loopt het spel in principe te alle tijden soepel. Dit zou je dus eens kunnen proberen als je je instellingen gaat testen. |
Wat is het nou weer voor bullshit over een nieuwe videokaart?
Ik draaide ut1 op mijn p233 met 64mb ram en een Monster 3d Accelerator met 4mb ram aan mijn 2mb Cirrus Logic kaartje |
Jah zeker op 640 x 480.
Je wilt wel fatsoenlijk gamen met een klassieker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
thnx maar ik zoek ook Tweaks, om je settings om UT optimaal te tweaken. Ik wil ook weten (onder console: Preferences) hoe je de lichten uit doet in UT, soms bij Gauntlet of Eternal caves zie ik van die irritante lichtjes en dat leid me soms af als ik wil schieten.
Ik zelf speel op 1024 resolutie, 16bit, alles LOW en op openGL, ik wil ook dat bijvoorbeeld de world level gwn LOw blijft maar ik wil ook dat de skins goed te zien zijn. Mag je brightskins gebruiken? zoja, waar kan je het downloaden? Het spel gaat zowieso redelijk soepel, ik merk wel verschil tussen mijn andere PC (2.6 ghz P4, 512mbram en ATI 9700 128MB) maar ik wil ook dat de settings optimaal zijn om beter te kunnen spelen, zodat ik ook de spelers beter kan zien etc. Ik heb ook soms lage reaktie met schieten, omdat ik soms spelers te laat ziet omdat soms hun skins camoufleerd (ofzo iets) |
Citaat:
Weet iemand of brightskins legaal is? waar kan je het downloaden? of is er een andere manier ergens in de settings (.ini files) waar je de skins beter kan laten zien? |
Zelfs mijn laptop zonder 3D kaart (ook AMD 2200+) met een 64 mb shared memory 'videokaart' draait Unreal Tournament classic nog in 1024/768 met alles op High en 32 bit kleuren...
Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij niet goed zou lopen, zelfs vroeger toen ik nog gamede op een Pentium 3 533 (weliswaar met 3dkaart, maar goed) draaide hij perfect. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel ik eigenlijk niet helemaal zeker weet of dit in laptops ook geldt maar het zal haast wel. |
Ja hoor.
Celeron is gewoon geen rekenmonster. Lage cache ook enzo. |
Voor framerates is het natuurlijk wenselijk om op zon laag mogelijke resolutie te spelen, al mag je aim er natuurlijk niet onder verslechteren. Je had ook een tijdje in cs dat je op lage resolutie met de sniper wél een aim pijltje had en op hoge resolutie niet. Ook vaak van wapen wisselen (direct nadat je met de awm hebt gevuurt omzo de terugslag-animatie te omzeilen) mag natuurlijk niet ten koste van je framerate gaan. Dit soort dingen helpen natuurlijk "echte pro/lage resolutie" legendes in de hand, al hoef je CS natuurlijk allang niet meer op 800x600 te spelen om een stabiele framerate van 100 te halen.
Ik natuurlijk geen pro, maar ik speel liever met een spel dat snel laad en op kritieke momenten me niet in de steek laat dan een spel waar bij ik tijdens het wisselen van server 2 boterhammen kan smeren en sterf op het moment dat er twee smoke gens in beeld verschijnen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Lawl, moet die specs moet je UT zoo makkelijk smooth kunnen runnen man.
|
Citaat:
|
Allemaal ernaast. De oorspronkelijke rendering engine van Unreal (en dus ook van Unreal Tournament) was nog heel sterk gericht op Glide van 3Dfx en had dus ook, zacht uitgedrukt, baggerondersteuning voor Direct3D en OpenGL. Er is wel een aantal custom GL-renderers op het internet te krijgen die dat fixen.
Het ligt namelijk puur aan de sofware; elke n00b kan zien dat die PC ruim voldoende is om UT te spelen. Met de oudste versie van de engine (400) draait hij zelfs nog niet goed op een AMD64 met moderne videokaart. Op de nieuwste versie (436) is de D3D-ondersteuning al iets beter maar het blijft bagger. Je moet gewoon even googlen op UTGLR, dan vind je hem vanzelf. |
Citaat:
|
Inderdaad. Helaas is er dus weinig aan te doen. Gelukkig is er voor een aantal spellen dus wel een custom GL-renderer te vinden.
Niet om na te trappen, maar een nieuwe videokaart voor UT classic? Dat spel draait hier vloeiend op een Celeron 366, 128 MB intern, met een Riva TNT2 kaartje uit de middeleeuwen :) |
Citaat:
|
Ja. Wat je vervolgens doet is naar je \unrealtournament\system directory gaan, daar opengldrv.dll even renamen (bijv. naar opengldrv.dll.oud) en deze nieuwe opengldrv.dll daarnaartoe kopiëren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.