![]() |
platte buik
Heey allemaal!
Ik heb een vraagje: ik heb best een platte buik maar er zit wel wat vet onder mn navel (varieeert in groote met de hoeveelheid snoep die ik eet). Nu wil ik graag een keer écht een platte buik, dus helemaal zonder vet. Weet iemand hoe dat het beste gaat? Kan je dan helemaal niks meer snoepen? En is het vooral een kwestie van buikspieroefeningen (heb al wel buikspieren)? En hoelang duurt het ongeveer? Waarschijnlijk verschilt dit allemaal per persoon, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt! |
je kunt niet plaatselijk afvallen... ook niet door buikspieroefeningen...
je zult dus duursporten moeten doen... |
krachttraining is da bomb
|
Ik zou gewoon buikspieroefeningen doen.
Want is het nodig om af te vallen? Of is je onderbuik gewoon minder gespierd? |
Gewoon buikspieroefeningen doen voor je onderste buikspieren, dat helpt vaak al een boel !
|
@ Siren: het is niet nodig om af te vallen, het is alleen dat ik een beetje vet heb op mn onderbuik en dat wil ik er wel eens af hebben :)
@ Sasjeliefff: bedankt voor de tip, ga wel even opzoeken wat voor oefeningen dat zijn voor je onderbuik |
Citaat:
|
Citaat:
En verder laat ik de standaardverhalen aan een ander over, heb nu geen zin in om allemaal neer te gaan zetten. |
Het werkt wèl
|
ze wil dat VET weghebben dus dat helpt niet. je krijgt het zaakje mss wel iets strakker.. maar niet platter. dikkere buikspieren zorgen er eerder voor dat vet verder naar voren geduwd wordt.
als je vet wil verliezen kun je het beste gaan duursporten en voeding aanpassen. maar vrouwen hebben weer de pech dat zogauw ze gaan afvallen het ook (eerst) ten koste van hun kont en borsten gaat, dus als het eigenlijk wel meevalt zou ik je er maar niet druk om maken. |
Ik doe elke avond buikspieren en dat doe ik al een jaar lang en ik moet zeggen dat ik echt resultaat zie, maar ik merk het eigenlijk vooral bij de bovenste buikspieren. Ik denk dat als je even googelt je het zo vindt. Naast buikspieren is het denk ik ook belangrijk om veel te sporten (maakt niet uit wat) en gewoon niet zoveel te snoepen. Dat betekent niet dat je nooit snoep mag. Je zou bijv ook kunnen zeggen; alleen in het weekend. Of maar 1 per dag o.i.d.
Oja en veel water drinken. Heel belangrijk En overdag altijd je buik inhouden. Dat is ook een goede training. |
omdat het vet over voornamelijk op de onderste buikspieren zit in de meeste gevallen ;). wel een bewijs dus dat als je het vet weg wil trainen je andere dingen moet doen.
Ik heb zelf ook wel een jaar lang situps gedaan zonder echt resultaat. ze worden wel sterker, en je kunt er elke meer.. maar het is nou niet echt een spier waar je massa bij kunt aanzetten. |
als je dan toch spieroefeningen wil gaan doen moet je gewoon je hele lichaam gaan trainen met pilates ofzoow, lekker relaxed maar het werkt wel.. is speciaal voor vrouwlijke delen van t lichaam enzo; buik benen billen rug houding
dus missc helpt et ookvoor jou vetjes |
Citaat:
|
Het is de combinatie buikspieroefeningen en vetverbranding.
|
Van inspanning ga je afvallen, dus als je veel buikspieroefeningen doet, dan zal je buik ook wel platter worden, maar je zal ook op andere plekken afvallen. Ik denk dat je daarom beter kan gaan joggen of zwemmen ofzo, gewoon inspanning voor je hele lichaam. Daar val je - als je er normaal en fatsoenlijk bij eet - netjes van af naar een mooi gewicht én je buik gaat weg. Van buikspieroefeningen krijg je en gespierde buik, als je dat wil, kan je dat erbij doen, maar een gewone platte buik krijg je al van gewoon netjes afvallen.
|
Van buikspieroefeningen krijg je een gespierde buik, maar dat zie je niet als er een laagje vet overheen zit :)
|
Door buikspieroefeningen wordt je buik wel platter maar niet dunner, als je begrijpt wat ik bedoel :) Dus dan zou je moeten afvallen. Maar niemand kan zo oordelen of dat voor jou verantwoord is.
|
Ik moet trouwens zeggen, TS, je kan niet ál 't vet kwijtraken op je buik. Je moet blij zijn dat je al gezegd bent met een 'normale' platte buik ;)
|
Je kunt niet vet kwijt raken op 1 plek, je kunt wel je vetpercentage verlagen waardoor uiteindelijk er minder vet op je buik zet. Hoe je dit doet? Niet snoepen (beperk het suikerwerk), geen onnodige (verzadigde) vette hapjes naar binnen werken zoals frikandellen.
Simpel gezegd: minder eten, meer bewegen. Afvallen dus. |
Citaat:
Afvallen: minder kilo's afslanken: minder vet Manieren: afvallen: letten op eten afslanken: fitnessen (cardio & kracht) Gevolgen: afvallen: Veloverschot, gefixeerd, chagrijnig Afslanken: Mooie vorm, meer energy Tuurlik ga je vet verliezen door afvallen, maar de gevolgen zijn wel compleet anders! Jammer genoeg had ik dat zelf te laat door. |
bedankt voor jullie reacties!
ik ben ook van plan om meer te gaan hardlopen (nu doe ik dat gemid. 1x pw), en dat dan in combinatie met buikspieroefeningen en minder snoepen en dan zie ik wel wat het wordt :) en het is niet zo dat ik veel vet daar heb, gewoon een beetje, maarja ik zie het wel |
gewoon niet meer snoepen en meer bewegen
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen zeggen heus niet: Ik wil 70 cm zijn buikomtrek maar wel: ik wil maximum: 60 kilo wegen. Velen boeit het niet dat ze erna geen fysiek meer hebben, als ze maar een mooi getal op hun weegschaal hebben staan. |
Citaat:
Als iemand bijv. 50 weegt en helemaal geen taille/figuur meer heeft omdat hij/zij slechts 50 weegt, zal die dat toch wel willen veranderen, lijkt mij. Het getal op de weegschaal in combinatie met een mooi lijf (slanke taille, etc.) lijkt mij eerder een noemenswaardig streven, in plaats van als een gek achter een bepaald gewicht aan te rennen en zo niet op het totaalplaatje te letten. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn echter mensen met een vertekend zelfbeeld die absoluut niet boven een bepaald gewicht willen komen. Deze mensen hebben vaak een eetstoornis en kunnen niet normaal meer naar zichzelf kijken. |
Er zijn ook mensen die zichzelf wel goed vinden of niets om hun uiterlijk geven, maar volgens de BMI-index overgewicht hebben en daarom maar gaan afvallen. Die mensen gaat het ook meer om het gewicht dan om het uiterlijk.
|
Ik ben het helemaal eens met Axilithor
En Sammy wat denk jij te bereiken met een beetje plattere buik? Ik zou zeggen steek je energie ergens anders in en accepteer het |
Ik denk dat het gewoon een kwestie van de onderste buikspier trainen is. Gezien dat de spier is die het 1ste verzwakt..
En verder gewoon gezond bewegen enzo gaat het wel weg :D |
Gewoon een sport gaan doen waarmee je je buik traint!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ligt eraan hoeveel herhalingen je uitvoert ..als je tussen 8 en 10 hh zit en je haalt het net bijv. op een abdominals machine, dan worden de spieren groot. tussen de 20 en 30 herhalingen is genoeg om een strakkere buik te krijgen...het vet wat ervoor zit...ga 2 keer in de week 45 min. vet verbranden op de juiste hartslag ik ben nu 2 weken bezig om vet bij mn buik weg te krijgen..plaatselijk lukt niet..maar t wordt duidelijk zichtbaarder....45 min. vetverbranding op de loopband, op je voeding letten en 20 tot 30 hh. (y) :) |
Citaat:
Maar ik bedoelde dat je je buikspieren relatief gezien nooit zoveel kan laten groeien als je rug of borst bijvoorbeeld. |
Citaat:
@Hulk, het is natuurlijk genetisch bepaald. Maar je kan zowiezo de buik zwaarder trainen zodat je buik wel met een bepaalde massa toeneemt. Sommige mensen hebben zo erg een gespierde buik dat het vet wat ervoor zit vooruit wordt geduwd zodat ze nog dikker lijken. :D |
Citaat:
|
Misschien een domme vraag, maar wat bedoelen jullie precies met herhalingen? Gewoon heo vaak je een buikspieroefening doet? Of hoe vaak je setjes doet? (bijv. 10 keer 10 ofzo)
Want ik doe tegenwoordig 's ochtends 50 en 's avonds 50 buikspieroefeningen, zijn dit er dan te veel? :o |
Een setje is een reeks herhalingen achter elkaar uitgevoerd.
Een herhaling is bij een situp bijvoorbeeld één keer met je schouders richting je knieën gaan en weer terug. Een voorbeeld van een oefening is een situp. 50 buikspieroefeningen is idd een beetje veel ;) ik neem aan dat jij 's ochtends en 's avonds 50 herhalingen doet. |
Citaat:
En elke ma, di, woe en donderdag doen wij ongeveer 400 à 500 herhalingen voor de rechte en schuine buikspieren. Want dan is het buikspierensessie. 50 lijkt me dus niet overdreven :| |
ik had het over een sit-up. wat jij zegt is een crunch. Als sit-ups goed uitgevoerd worden zijn ze echt niet slecht voor je rug.
vijfhonderd is nogal aan de hoge kant. heeft geen meerwaarde voor wat voor doel dan ook. voor vetverlies bestaan betere alternatieven zoals hardlopen. |
Citaat:
|
naja ik heb een tijd lang elke 50 buikspieroefeningen gedaan en daar werd mijn buik echt wel platter en gespierder van.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |