![]() |
Bekende pistoolscènes nodig.
Hallo.
Ik heb voor een toneelscène die ik ga schrijven wat teksten nodig die algemeen bekend zijn. Het moeten teksten zijn uit scènes waarin een pistool voorkomt, het liefst dus geen schietscènes. Bijvoorbeeld bekende monologen van personages die iemand met een pistool bedreigen of bedreigd worden. Zelf kan ik alleen op de beroemde tekst uit Pulp Fiction komen (and you'll know my name is the Lord).. Iemand anders nog iets? Bedankt! |
"Dodge this" uit the Matrix :p
De begin en eindscène van Fight Club. |
nee nee, snatch.... ''youre says replica on the side of your gun, while mine says desert eagle .50.......'' met bullettooth tony
|
from dusk till dawn.... if youmake a sound, mister (pistool type) makes a sound. If you try to run mister... got six little friends who can run alot faster than you enz
|
You talkin' to me? You talkin' to me? You talkin' to me? Then who the hell else are you talkin' to? You talkin' to me? Well, I'm the only one here. Who do the fuck do you think you're talking to? Oh, yeah? Ok.
Beetje stoer kijken en dan je pistool trekken. Dit komt uit de film "Taxi Driver" waar Travis (Robert de Niro) het in een spiegel doet. |
mark it zero. you're entering a world of pain.
the big lebowski. |
"STOP! Or my mom will shoot!"
:( |
'Meet my little friend.'
Wordt wel een klein beetje in geschoten. :o En uiteraard Dirty Harry met de scene waarin Harry zich afvraagt of hij vijf of zes keer geschoten heeft, terwijl hij de loop richting de bad guy legt. |
Citaat:
|
Bedankt allemaal. :)
Ik heb ook een soortgelijke scène nodig uit een film als Pinokkio of Bambi.. dat genre.. Iemand daar ook suggesties voor? |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
alle shootout scenes in The Good, The Bad and The Ugly
|
Citaat:
|
Citaat:
|
cowboys films??
|
Citaat:
|
In de James Bond film The man with the Golden Gun zitten denk ik ook wel stukjes die je kunt gebrukken.
|
"And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger..."
:o |
Mischien uit Kill Bill, die twee vrouwen in het huis, en dat dan die dochter binnenkomt.
Weet eigenlijk niet meer of daar pistolen inzaten of messen ofzo. |
Citaat:
|
Er zaten messen EN pistolen in. :)
|
In Peter Pan (of kapitein Hook) zit ook zeker wel een pistool scene, denk ik.
|
go ahead, make my day...
blablabla, ' do you feel lucky...well...do ya, punk? dirty harry(Y) |
Heat
Way of the gun. Daar kun je voorlopig wel mee vooruit. |
MR en mrs Smith
|
Reservoir Dogs!
|
Allemaal bedankt. =)
Zijn er nog bepaalde monologen uit al die films heel erg bekend? |
The matrix:
Mr. Anderson!!! Elke keer als ik Agent Smith zijn pistool zie trekken zeg ik dat automatisch al.... En Dirty Harry natuurlijk: Do you feel lucky? Well, do ya, punk?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mijn excuus :) ik wijt het aan de examens en het chronisch cafeïneteveel :D |
Citaat:
T2: I'll be back. oH, verkeerd vlgs mij.. |
'Never bring a knife to a gunfight' als iemand wordt overvallen door een boef met een mes en hij trekt dan een geweer tevoorschijn.
Vond ik ook een hele sterke zin, weet alleen niet meer uit welke film hij komt. |
Reservoir Dogs idd
Face/Off de opening van once upon a time in the west Pulp Fiction stiekem ook wel (ezekiel 25:17) ik kom even niet op meer, evt later meer |
Citaat:
Andere (vel sterkere) scene uit dezelfde film: trappen bij de metro. Costner en Garcia willen dan de accountant oppakken op het station. Ze staan dan bij de trappen. Er dondert een kinderwagen van de trap, Garcia springt eronder en houdt tegelijkertijd de bodyguard van de accountant onder schot die de accountant dan onder schot houdt. Bodyguard telt af tot hij de accountant neerschiet. Costner: You got him? Garcia: Yeah, I got him (heeft pistool gericht op bodyguard) Bodyguard: 3.....2..... Costner: Take him Garcia schiet meteen precies tussen zijn ogen...geniaal :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45. |