![]() |
De Nationale IQ Test
11 januari, 20.25 op Nederland 2: de IQ test van BNN
Wie gaan er mee doen? Ik denk dat ik hem wel ga maken. Ik heb hem vorig jaar ook gemaakt, maar toen vond ik em niet echt moeilijk. |
Ik ga proberen meetedoen. Vorig jaar was idd makkelijk, toen haalde ik 138. Dit jaar doen vuilnismannen en uitvinders mee.
|
Alweer?!
|
Ik ga alleen kijken. :)
|
Ben niet thuis, dus kan het niet kijken. Ik doe m daarna wel online :)
|
Citaat:
|
Er is toch ook een categorie gothics? (y)
|
Ze laten dit keer ook een aap meedoen, om te kijken of die een hoger IQ heeft dan de laagste score van de BN'ers (dat zou Kelly wel zijn geweest)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
k ga t denk ik maar opnemen en morgen kijken ofzo, kan je dat gelul doorspoelen |
Ik denk dat ik de deur uit ben, maar misschien kijk ik 'm wel buiten de deur. Ik zie het wel (in de zin van ik zie wel of ik het kijk).
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan vanavond niet kijken. Waarschijnlijk ga ik hem dan ook wel online maken ja.
|
nee, de vorige keer had ik een iq van een lwoo"er. :rolleyes:
|
jaaaa als ik tijd heb. lekker weer mn ouders verslaan (y)
|
Als ik op dat moment zin heb doe ik wel even mee :)
|
Ik ben toch niet de deur uit. Dus ik denk dat ik 'm met paps en mams op de bank zal doen. Als het te laag is zeg ik gewoon dat ik niet gekeken heb. :cool:
|
ik kan hem bij nader inzien toch niet zien, doe hem nog wel via internet
|
hij was weer leuk :)
stoned hoger dan nuchter hahaha :D |
Ik heb hem op de pc gemaakt, maar bij dat stukje van Vet Hard ging het mis; het geluid ging veel te snel, en de foto's véél te langzaam, ik heb een kwartier moeten wachten tot ze klaar waren :|
Score 131, lijkt me vrij gemiddeld. |
Toch blijf ik dat vreemde resultaten vinden, een score van 130 is op de meeste IQ-tests die ik heb gezien echt niet gemiddeld maar juist zwaar boven het gemiddelde. Maar goed, het viel me bij die BNN-tests al vaker op dat je minimaal 150 moet hebben om 'universitair niveau' te hebben, terwijl je in het echt bij 140 al hartstikke hoogbegaafd bent.
|
Volgens de BNN-test ben ik anders hoogbegaafd (135), terwijl ik altijd dacht dat de grens op 140 lag :confused:
|
ik had trouwens gewoon via tv meegedaan en ik had een IQ van 130. dat had ik 2 jaar geleden ook.
100 is toch gemiddeld? mooi dat die aap 75 had en kelly 77 :D :D |
Citaat:
|
135 :cool:
|
Citaat:
|
Ik heb lekker met potlood en papier op de bank gezeten. Bij het spiegelen (1 goed) ging het bij mij helemaal fout. Ook "Vet Hard" ging niet helemaal goed (2 van de 4 fout). Het reken en taal gedeelte ging wel goed (samen 3 fout). In totaal had ik een score van 43 wat gelijk staat aan een IQ van 118. Dat is dus 1 boven het gemiddelde van Nederland en precies het gemiddelde van de Nederlandse man. :p Kan slechter, kan beter. Ik ben er wel tevreden mee.
Andijvie, de gemiddelde Nederlander had 117, de gemiddelde vrouw had een score van 115. Tenminste dat dacht ik, de geheugentest kon bij mij een stuk beter. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Had ik nu maar een nieuwe reactie getikt ipv. te editen. :p
|
Ik heb 104 behaald, beter als vorig jaar (y) .
Het gedeelte met die plaatjes in de goede volgorde zetten ging echt te snel :| .. |
Citaat:
|
Citaat:
|
D'r klopt echt helemaal niks van die scores.
We hebben um btx met z'n 4en gemaakt en toen hadden we 140 :D |
Citaat:
|
De plaatjes op de goede volgorde zetten ging inderdaad erg snel, en ik snap die van dat karretje ook niet. Die had ik dan ook fout. :p Daarna ging het fout bij het Vet Hard stukje, maar het geheugen gedeelte ging sowieso duidelijk slechter bij mij (3 van de 7 vragen fout :o ).
In totaal een score van 139. Wat zegt dat? Dat hebben ze er niet bijverteld geloof ik.. |
niet gezien, doe 'm nog wel op internet
|
Ik kon niet kijken want mijn moeder zat in de woonkamer en toen moest ik naar boven en toen zat daar geen Ned. 2 op de tv. :confused:
Dus maar via internet gedaan. Wel laatste stukje nog gezien. http://tinypic.com/k2hi1l.jpg w00t Uit een (echte) iq test is eens gekomen dat ik een IQ van 125 heb, dus het zal allemaal wel. Het is toch maar een indicatie. ;) |
Ik had een iq van 120 volgens die test. Viel me nog best mee, want toen ik bezig was ging het naar mijn idee echt niet goed. Heb wel veel goed gegokt en achteraf viel het allemaal nog best mee. Wel vond ik dat je bij sommige vragen erg weinig tijd kreeg en ik kan niet zo goed tegen erge tijdsdruk. Maarja, ik zit in elk geval boven het gemiddelde :)
|
Ik heb het net ook via internet gedaan: een score van 119. :) Best redelijk vind ik zelf. Ik vond vooral de Vet Hard-vragen erg kut, maar ook die kruispuntvragen waren brrr. :|
Certificaat: http://img.photobucket.com/albums/v6...ertificaat.jpg Tegen High aan dus. |
Wat vond ik ECHT kut, voor ik het vergeet?
Ik vond sommige van die visjes vragen vragen echt KUT, ik had er minstens 1 fout. Verder die met die honden en hun baasjes, die had ik ook fout. En ik had die kruispunten vraag verkeerd begrepen dus daar had ik er ook 1 fout. Voor de rest was het allemaal wel goed te doen. (y) |
Het erge van die vraag over die honden en de bazen was dat ik het goede antwoord wist nadát ik het foute antwoord had aangeklikt. :(
|
Die vraag met die hondjes; die vraag stond een tijd geleden als puzzel in de spits/metro. :S
|
129 kwam eruit :)
Die laatste vraag, toen had ik echt geen zin meer, haha! En hoeveel mensen hebben met hun linkerhand staan draaien bij die vraag welke er niet juist was? :p |
Stom dat je bij deze test maar een maximum score van 150 kon behalen. Ik had nu een score van 137 maar bij alle andere tests kom ik op 140-155 uit.
|
Ik had 140.
Ik vond dat verhaal met plaatjes wel heel vaag, die verhaaltjes kon je op meerdere manieren opvatten volgens mij. Het ging ook wel erg snel. Ik heb em tijdens de uitzending gemaakt, maar ik heb wel vaak het geluid uitgezet, dat gepraat van Jeroen Pauw erdoor heen leidde soms echt ontzettend af (n) |
109, slechter dan vorig jaar, had ik 115 :)
|
Die ene die met et hoogste IQ in de studio is een vriend van me :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |