![]() |
Trip muziek
Ik ga zaterdag weer eens aan de shrooms en wilde daarvoor wat muziek gaan downloaden omdat ik uit ervaring weet dat het belangerijk om goede sfeervolle muziek te draaien tijdens een trip. Dus heeft iemand tips?
zelf heb ik al het een en het ander.. shit als.. Goa/Psy Shpongle Hallucinogen GMO Goa soundsystem 12 Moon Human Blue (geen Infected Mushrooms a.u.b. ;)) Ambient Helios Aes Dana Ott Bluetech Psyweirdos Ullrich Schnauss IDM AFX Apparat Ketel dus wie weet nog meer van dit soort muziek? |
die walgelijke jaren 70 psychedelische rock crap met gitaar solo's van drie uur lang.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Relax om te trippen vind ik altijd extreem experimentele muziek, of traditionele zuid-oost aziatische muziek.
Voorbeeldjes: Karlheinz Stockhausen vibracathedral orchestra Iannis Xenakis Toru Takemitsu Klaus Schultze Brian Eno Terry Riley Simeon ten Holt etc. Ik post nog wel eens een georganiseerd lijstje |
Slayer
|
Citaat:
en ik zeg oval (Y) |
en 60's instrumentale surf!
the chantays - pipeline dave myers & the surftones - moment of truth the pyramids - pressure the shadows - apache johnny fortunes - dragster original surfaris - bombora the surfaris - wipe out the bel-airs - mr moto |
|
Citaat:
op een of andere manier dig ik het niet Zal Oval eens checken (Y) Citaat:
net als BoC |
Autechre :)
Oh, je weet m al.. |
hella (y) !
|
Citaat:
|
-artofnoise
-kenji kawai -iets van goeie drumm n bass (Y) |
Citaat:
Tripmuziek, klankvelden. Ambient, rustige post-rock, een tal moderne componisten en Pink Floyd. |
ik weet niet hoor, maar als ik paddo's op heb kan ik heeerlijk trippen op de muziek van george baker
|
zoals je zelf al zei werken hallucinogen en kettel erg goed !
de gevestigde namen binnen de IDM: autechre aphex twin squarepusher boards of canada future sound of london progressieve dingen als hella vind ik heerlijk om op te trippen. radiohead is trippen geblazen. zowel de experimentele dingen als ok computer goede (experimentele) jazz. postrock. momenteel ben ik aan het trippen op http://www.posteverything.com/2005/0...ay16cd_328.jpg |
ohja en dan nog
the doors velvet underground joy division the beatles pink floyd jimi hendrix maar dat spreekt voor zich. |
The prodigy - The fat of the land.
Alleen de cover al http://www.amazon.com/covers/B/00/00...00002NFM.l.gif |
Citaat:
Aphex twin lijkt me niet altijd even fijn, squarepusher daarentegen wél. Jaga Jazzist kan ook wel bij een trip. |
Ik zou Merzbow of Masonna proberen, just for shits and giggles.
Kijken wat je daarmee brouwt. |
Daar weet je het antwoord heus wel op?;)
|
Volgens mij word je knettergek.
Daarom ook juist, lijkt me geweldig :o Misschien ga ik het zelfs nog wel eens proberen :) (y) |
Hehe, gast ik weet niet of je nou serieus meent of een grapje maakt, maar ik zou het niet nog een keer willen meemaken. Het was hels. :o
De trip dan, niet dat ik het ooit met merzbow of masonna heb gedaan |
David Fucking Bowie natuurlijk, vooral 1.Outside.
|
pink floyd
explosions in the sky cex (idm) bonobo bjork |
Shiit, niet fokken met Schnauss, niet fokken met Schulze !
Nihilist Spasm Band is trip. |
John Zorn - Naked City
slotje. |
Spiral Tribe
Electric Wizard ( flinke system benodigd ) ("nieuwere") Ulver Neptune Towers Maarja. In feite moet je er eigenlijk geen muziek voor uitzoeken, maar opzetten wat je wilt horen op het moment, imho. |
geile oude acid
een gefreakte 303 zal wel lekker doorklinken in het gehoor (Y) het gaat ook niet te snel 140 BPM. Blijft goed hangen. verder ben ik echt nooit zo bezig geweest met muziek op tripmiddelen. Hoewel ik 1x toch wel erg down was met queen onder de paddo's DON'T STOP ME NOW :D |
misschien dat je wat dingen moet downloaden van throbbing gristle of coil ofzo.
|
Frank Zappa ''Sleep dirt''
|
Citaat:
Luke Vibert - Lover's Acid doet het ook erg goed. En verder ben ik nu aan het trippen op het nummer Velvet Underground - Sister Ray |
Als we dan toch geen Goa/Psy/Ambient/IDM-georiënteerde acts hoeven te noemen, raad ik Racebannon nogmaals aan. Maximale neurose (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Earth-Hex: Or printing in the infernal method.
Verder wil ik zeggen dat Sleep ook een goede is. |
Citaat:
Cult of Luna Minsk Isis (duh) Zeni Geva |
Sommige nummers van Aphex Twin zijn ook wel tripbaar. (Fingerbib, 4)
|
Citaat:
SunnO))) heb ik al eens vaker gehoord, echter mis ik een opbouw in hun nummers. Birushanah vind ik overigens te gek. |
Citaat:
|
In vergelijking met SunnO))).
|
Citaat:
|
Citaat:
En als zelfs Cult of Luna of Isis een te hoge drempel hebben dan weet ik het ook niet meer. edit: Oh wacht dan weet ik het wel, Pelican is dan wel een goede. |
Citaat:
|
Wat een besluiten ook he. (:
|
Hierophant :)
|
Den Chaoot & EZBlade - de Overhemd EP
|
vooral ambient/electronic/idm/psy/goa etc
|
Citaat:
|