![]() |
php/mysql output
ik heb een vraagje
ik ben met een nieuwe website met polls bezig ik maak daarbij gebruik van php/mysql als ik echter te veel keuzes heb (10 ofzo) zal ik liever hebben dan de mysql output niet alle keuzes onder elkaar zet, maar in 2 kolommen hoe kan ik dit instellen? |
om t simpel te doen.. je doet het in een while lus denk ik ?
kan je gewoon een var meegeven $blaat ofzo.. boven de while zet je $blaat=0; .. in de while lus if($blaat>0){ echo"</TD></TR><TR><TD>"; $blaat=0; } else { echo"</TD><TD>"; } onder in de while lus $blaat++;.. dit is 1 van de mogelijkheden, er zijn tig [Dit bericht is aangepast door Harrie (16-02-2002).] |
Citaat:
|
Citaat:
maar dan krijg je dus altijd 2 kolommen.. maar ik kan wel iets bedenken denk ik if($blaat>6)</tr><tr> en dan de rest hetzelfde ofzo bedankt |
Citaat:
Code:
<?php |
Citaat:
ik zal er morgen verder aan werken (ben op andere pc bezig) nog een vraagje (zal wel net iets moeilijks zijn...) wat is dat EOT?? |
Citaat:
|
Citaat:
EOT; dat is gewoon een manier van printen, lees het als print tot EOT EOT; alles wat er tussen staat wordt dus geprint, het grote voordeel is dat je aanhalingstekens kunt gebruiken en variabelen gewoon worden geparsed met hun waarde.. geen moeite meer met escapen... "EOT;" moet wel zonder spaties op een aparte regel staan! (van EOT kan je ook END of EINDE maken AFAIK) |
Citaat:
ik heb gister de code eens lekker uit elkaar gehaald; en het werkt niet perfect ik zag toen ook wat dat EOT betekende... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20. |