![]() |
Iq test !!
Dames /heren..
Geef hier je IQ score door .. en geef ook door of je het ook belangrijk vindt :) |
mijn IQ = 137
Of ik het belangrijk vind? Nee, niet echt...het is natuurlijk wel leuk om te weten dat je boven het gemiddelde zit, maar ik hecht er niet echt waarde aan ;) |
Ik had deze keer 140, maar ik hecht er absoluut geen waarde aan.
Zo'n test is hartstikke onbetrouwbaar op televisie. De test die zo via televisie gegeven wordt is absoluut niet realistisch. Al wel, (ik heb wel een 'echte' iq test gedaan) dan maakt het nog weinig uit aangezien het niet iets bewijst. Het zegt niet dat je alle studies/beroepen zo maar kan etc. etc. |
Volgens die test op BNN; 93. Had toch al niet hoog verwacht met met mijn hersenen! :D
|
109 (y)
|
131 in slechte conditie.
DIt is wel hoger dan verwacht, vorig jaar had ik 123. Het is niet belangrijk, hoogstens goed voor je ego :D Maar 131 is volgens hen vwo-niveau, dat klopt toch ook niet? Wat is dan unversitair? |
Je krijgt maar heel even de tijd om 1 zo'n opdracht te zien en vervolgens moet je meteen al antwoorden..
Ik bedoel... heb wel intelligentie maar mijn concentratie bakt er niks van... IQ test gaat gepaard met goed concentratie en goed intelligentie samen.. en als je 1 van deze eigenschappen mist.. dan heb je volgens mij ook niet echt heel hoog gescoord bij zo'n test. |
Citaat:
|
Even voor de duidelijkheid: als je echt je IQ wil weten, moet je je onder toezicht van een psycholoog laten testen. Die BNN-test is niet echt waardevol.
|
Ik had 131, stuk beter dan vorig jaar :D
|
Ik weet mijn iq niet. Zou ook niet weten of zoiets van belang is voor mij. :)
|
Citaat:
En soms ook tussen havo en vwo. Je gaat er toch wel vanuit dat je je steeds meer ontwikkelt naarmate je ouder wordt en een hogere opleiding gaat doen. Dat geldt ook zeker voor die taalvragen. En misschien ontwikkel je ook wel meer inzicht omdat je op de Uni veel MEER moet leren dan op het vwo (daar is je eindexamen niks bij). En dat je zo voor jezelf methoden ontwikkelt om al die hoeveelheden in je op te nemen. |
134 (Niet BNN). Maar ik hecht er niet zoveel waarde aan eigenlijk. Ik weet van mezelf wat ik kan/weet en wat niet, en dat vind ik veel belangrijker dan zo'n getal.
|
Ik ben een niet al te slim persoon maar met de BNN iq test had ik 150, die is dus niet aan te raden :P.
|
Citaat:
|
Ik heb niet meegedaan aan de BNN IQ-test, maar ik ben wel verschillende keren getest bij het RIAGG en daar had ik resultaten tussen 140 en 145. Het zit dus wel goed bij mij ;)
|
Citaat:
|
131
|
De normale waardering van iq-scores
boven 130 hoogbegaafd 121-130 begaafd 111-120 boven gemiddeld 90-110 gemiddeld 80-89 beneden gemiddeld 60-79 laag / moeilijk lerend onder de 60 zeer laag / zeer moeilijk |
Een fatsoenlijke test heb ik nooit gedaan, maar met die fluttestjes zit ik meestal tussen de 120 en 160.
|
Zo-zo :rolleyes:
Veel hoogbegaafdheid in deze topiC :s |
Nee hoor, die testen zijn gewoon te makkelijk. ;)
|
Ik weet niet in hoeverre mensen hier eerlijk antwoord geven, of antwoord geven gebaseerd op een fatsoenlijke test, maar het is natuurlijk wel zo dat hier een redelijk aantal mensen vwo of universiteit doet.
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan nog; een hoog IQ zegt weinig. Als je er geen snars mee doet of compleet onhandelbaar bent door - ik zeg maar wat - autisme, wat héb je er dan aan? Ik zou er niet mee pronken :P |
117, volgens bnn dan. Maar goed, ik had geen geluid, en zat andere dingen te doen enzo. En verder boeit het me ook niet zo.
|
Als je denk dat je een hoog IQ hebt, en je je IQ echt wil weten moet je denk ik de test van Mensa doen. Eerst krijg je een test waarbij een percentielscore berekend wordt (kan op internet), en als die hoog ligt (98 of 99) vragen ze je om voor E 37 (!!!) een echte test te laten doen (waar weer een percentielscore uit volgt). Ik heb de betaalde test niet gedaan, maar je kan er van uitgaan dat als je percentielscore niet tegen de richting de 100 komt, dat je ook geen hoogbegaafd IQ hebt (130 +).
Overigens denk ik dat je van die BNN test zo'n 15 van je score af moet trekken, omdat de gemiddelde score daar volgens mij rond de 115 ligt, terwijl het gemiddelde per definitie 100 is :rolleyes: Linkie naar Mensa thuistest |
Citaat:
Maar die test op internet van Mensa test toch alleen je wiskunde/ruimtelijk inzicht geblaat? Ik scoorde daar heel hoog voor, maar dat is dan ook toevallig mijn sterke punt. Qua taal zal ik hoogst waarschijnlijk wel een stukje lager scoren. |
Bij mij is het waarschijnlijk precies andersom. Ik heb echt absoluut geen cijfermatig inzicht - als ik zo'n 'herken het patroon'-testje voor mijn mik krijg, word ik serieus kwaad en krijg ik de neiging met dingen te gaan gooien (dat wordt nog wat bij psychologische tests op sollicitaties). Taalkundige tests bevatten in mijn ogen meestal lelijke zinnen en meer fouten dan ze echt bevatten. :o
|
Citaat:
Ik heb niet zo'n grote woordenschat dus dat kan nog wel eens lastig zijn met zulke testen. Wiskunde vind ik alleen maar leuk en daar ben ik ook vrij fanatiek in. |
Ik had net even voor de grap die Mensa Thuistest gedaan.
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog. Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt. Maar wat zegt dat dan over m'n iq, nergens staat een indicatie. Ik vond het wel leuke test by the way. |
Stelling >
Je hoeft niet intelligent te zijn om je VWO diploma te kunnen halen. Je moet gewoon >> braaf je kennis ophalen en gebruiken. En dan meteen over naar de universiteit. -------------------------------------- |
Volgens iq-testen begin ik begaafd tot hoogbegaafd. Ik heb vroeger een test moeten maken van school, waar uitkwam dat ik een iq van 128 had. Als ik ze zelfs maak bij bnn of anderen, ligt het tussen de 125 en 135. Gister had ik 135, maar sommigen had ik toevallig ook goed gegokt. :o
|
Volgens een officiële IQ-test ben ik middenbegaafd, maar net niet hoogbegaafd. Bij de BNN-test had ik 119 - maar die test was ook niet echt fijn.
Tja, wat zegt een IQ nou. |
ik had bij die bnn ding --> 114 :s ach jah
|
>> De Kantine
|
Ik heb een officiële test gedaan en ik had een IQ van 124, BNN test heb ik niet gedaan.
|
Ik heb geen IQ test nodig om te horen dat ik briljant ben.
|
121, Het is hoger dan het internet gemiddelde :o
|
145, dit was trouwens een echte iq test, dus geen fake internet of tv ding
|
Citaat:
|
117 (dit soort topics schieten ook als paddestoelen uit de grond zeg :o)
|
OIk mensen.. nu ff wat meer aandacht voor mijn stelling. :p
Stelling > Je hoeft niet intelligent te zijn om je VWO diploma te kunnen behalen. Je moet gewoon >> braaf je kennis ophalen en gebruiken. En dan meteen over naar de universiteit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Die televisietests doe ik niet aan, vind het maar onzin.
Voor een 'echte' iq test had ik een score van 126... Veel waarde hecht ik er niet aan, boeie... |
Meestal haal ik wel aardig hoog, maar aan deze heb ik niet meegedaan. Bij mij zijn er altijd wel grote verschillen per 'onderwerp'.
|
Citaat:
wat is dat nou weer voor ongenuanceerd opmerking, je kent me geeneens. |
Citaat:
|
ik 126 uitgeprint hangt boven mijn bed :D :D
scheen vwo niveau te zijn ik begin me af te vragen wat ik op de havo aan het doen ben |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51. |