![]() |
Verzekering
Hallo Allemaal!,
ik zit te kijken vor een klein auto'tje maar nu komt de verzekering om de hoek kijken. Ik moet overal rond de 800 euro per jaar betalen alleen WA. Waar verzekeren jullie jullie auto? want dit echt niet leuk. En dan vul ik bijv. Ford fiesta automaat. Zonder spiolers, sportuitlaat enzo gewoon standaard en dan nog zo'n hoge premie. Iemand nog tips waar kan kijken?? thanks |
Tja, je zit nog steeds in de duurste leeftijdscategorie zonder schadevrije jaren, erg duur :o
Hier hebben we de ZLM (zeeland/brabant) die wel eens wat kan schelen met andere verzekeringsmaatschappijen. Mijn brommer heb ik verzekerd bij de anwb, dat scheelde me 50 euro per jaar (op 200 euro ong. dus best veel). Ik weet niet of die ook auto's verzekeren, je kan het eens vragen :) |
800 per jaar is nog weinig hoor.
lager kan niet, als je hem op je eigen naam verzekerd. |
800 euro per jaar is een normaal bedrag. zeker voor een jonge leeftijd. Ik betaalde voor mn suzuki ca. 50 euro per maand, WA, bij Unive. Mn huidige auto - een alfa romeo - is voor 74,50 per maand verzekerd, maar dat is WA+Beperkt Casco+Inzittenden+Rechtsbijstand.
als je >24 bent, is het goedkoper. Ook als je schadevrije jaren opbouwd wordt het steeds minder duur, dat scheelt uiteindelijk best veel. bij unive wordt de premie overigens bepaald aan de hand van de nieuwwaarde van de auto; vandaar dat mn huidige auto sowieso duurder is, want die was nieuw ook duurder dan het swiftje. Begin dus met iets simpels (=goedkoop), en dan koop je die mercedes later wel ;) ow, als je een verzekering afsluit, zorg er dan voor dat je ook een inzittendenverzekering oid erbij hebt. (je bent een aso als je daar op gaat bezuinigen.) |
Zet verzekering op naam van je ouders en laat ze jou aanduiden als hoofdbestuurder, scheelt normaal wel beetje in de kosten, en je hebt de verzekering enz.
In belgië heb je ook de kleine rijders verzekering, waar je korting krijgt als je minder dan 10.000 km per jaar doet ... |
Citaat:
je hebt in Nl wel onderscheid in verzekeringen wat kilometrage betreft, maar vaak kun je alleen kiezen tussen <20dkm en >20dkm. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De verzekering van mijn auto loopt via mn moeder. Scheelt aanzienlijk in de prijs. Het is strafbaar, stimmt.
Wegenbelasting is voor mij 22 euro per maand (automatische incasso) |
Citaat:
Misschien krijgen ze korting omdat ze meerdere verzekeringen hebben lopen bij die maatschappij, maar dat is dan weer een ander verhaal. Een verzekeringsmaatschappij heeft gewoon vaste bedragen per leeftijdscategorie, het maakt verder niets uit op wie z'n naam die verzekering dan staat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bedankt voor de tips, ik kwam btw het goedkoopst uit bij centraal beheer :|
|
Citaat:
Ik bedoel, wtf heeft het bouwjaar van een scooter of de nieuwwaarde van een auto te maken met een WA verzekering? :s Op die manier is hij weliswaar wat goedkoper voor jongeren, maar ook een stuk duurder voor de wat oudere automobilist :o |
|
Citaat:
Ik ga maandag mijn auto'tje verzekeren, maar ik zit ook bij de Unive (en mijn moeder ook) (y) |
Heb vandaag ook een autootje gekocht.
De verzekering enz. gaat maandag geregeld worden. Zal ook wel zo rond de 800 euro liggen. Misschien nog wat korting omdat mijn pa ook bij Univé verzekerd is. Ook nog over gehad om het op mijn moeders naam te zetten maar toch maar niet gedaan. En volgens mij is Univé wel een van de goedkopere voor autoverzekeringen. |
Citaat:
|
Bwuh,. ik betaal wel wat meer dan 800,-
Ik zou graag maar 800,- betalen :D:D |
Nou, mijn verzekering is geregeld, maar er werd niets gezegd over korting o.i.d.
Maja, ik betaal wel iets meer, omdat mijn auto'tje All Risk is verzekerd :) |
Citaat:
'iets meer' zegt ze dan... |
M'n nieuwe bolide gaat bijna 4000 Euro per jaar kosten om te verzekeren. Dit met vier schadevrije jaren. Is allrisk en door de hoge cataloguswaarde en veel vermogen wordt het toch flink lappen.
Mijn punt: 800 euro is niet duur. :D |
Citaat:
Maar goed; ik ga inderdaad 94 per maand betalen. Maar waarom krijg jij korting bij de Unive omdat je pa er zit & ik niet terwijl mijn ma er ook zit? zou dat eraan liggen omdat ik bij een klein kantoortje zit? |
Citaat:
ow wacht, jouw auto is all-risk maar twee tientjes duurder dan mijn auto wa-beperkt casco... :o hoe moet ik weten hou dat met die korting zit ? zolang ik t krijg ga ik niet zeuren hoor ;) |
Citaat:
Maarrré ja naja, ik dacht misschien weet hij dat wel :bloos: |
Onder je 24ste betaal je 60% jeugdtoeslag (zo uit mijn hoofd)
Niet dat ik het ermee eens ben, maargoed. |
Citaat:
Ik betaal nu maar iets van 50,- per maand ofzo :D:D |
Citaat:
|
Citaat:
ow, is strafbaar, wist je dat ? en weet je ook dat, wanneer je echt grote schade rijdt, er wel gekeken wordt van wie de auto eigenlijk is / cq wie de hoofdbestuurder is ? en je, met grote kans, niks vergoed krijgt en wel schade moet vergoeden ? en een wa verzekering voor een auto kost je sowieso geen 50 euro als je m op je eigen naam zet, ook niet als jongere. |
Citaat:
Citaat:
En als jij voor 600,- een verzekering hebt, wil ik weten waar :p |
Citaat:
Als 2e bestuurder kan je nog in de problemen kome want dat wilt normaal eigenlijk zeggen dat je maar af en toe de auto gebruikt, de verzekering kan dit nagaan en alsnog weigeren te betalen als er iets voorvalt... |
Citaat:
Citaat:
kan wel problemen opleveren als jij niet daadwerkelijk de 2e bestuurder bent. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08. |