![]() |
god?
wie gelooft er in god?
ik ga sinds kort naar de kerk, en vind dit erg fijn, nu ga ik een alpha cursus volgen, om te kijken wat het geloof voor mij precies betekend, ik vind dit best spannend! maar heb er ook zin in! wat betekend god voor jullie? wie gelooft er in god? en in welke god? wie gaat er naar de kerk moskee enz.. en wat zijn jullie ervaringen daar? wie heeft er wel eens een alpha cursus gedaan en kan me er wat over vertellen? hoe gaan jullie om met het geloof en vrienden, famillie en liefde? ben benieuwd naar jullie antwoorden! kusje kim. |
sorry verkeerde kopje moest natuurlijk niet bij mystiek maar bij religie staan, sorry sorry sorry...
kusje kim... |
...foei...
|
:nono:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat betekend god voor jullie?
Niets, want ik geloof niet in zo'n hogere macht wie gelooft er in god? Ik dus niet en in welke god? In geen enkele wie gaat er naar de kerk moskee enz.. Enkel bij begrafenissen en wat zijn jullie ervaringen daar? Akelig. Allicht.. wie heeft er wel eens een alpha cursus gedaan en kan me er wat over vertellen? Nope sorry hoe gaan jullie om met het geloof en vrienden, famillie en liefde? Daar ga ik nog goed mee om |
verplaats ik hem toch even, iedereen weer blij :)
|
huh? hebben we dit niet al eerder gehad?
|
Citaat:
|
Citaat:
WAAROM SCHRIJF JIJ IN GODSNAAM betekend met een d, en gelooft met een t? Welke duivelse logica zit daar achter? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jah, ze had hetzelfde topic op Mystiek gezet... :rolleyes:
En dat werd weer terug hierheen gedeponeerd.. :D |
We hebben hier in dit topic nu al twee forumbazen gehad. Waarom is het nog open?
|
Verminderd reactievermogen? ;)
En natuurlijk dat de fb's die hebben gereageerd hier geen bevoegdheid hebben |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
edit: alhoewel ik het ook fout zou hebben gedaan denk ik. Maar eigenlijk is het wel logisch want er staat geen hebben of zijn bij. |
Citaat:
2) ik 3) simpel gezegd: de christelijke God. 4) ik, soms naar een katholieke, soms een pkn, soms een remonstrantse kerk. Net wie bereid is mij op dat moment geld te overhandigen :p 5) overwegend positief. De katholieke kerk is lastig integreren omdat er veel 'opdreun momenten' zijn en ik de geloofsbeleidenis niet uit mijn hoofd ken en nooit weet wanneer ik een kruis moet slaan. De pkn is soms wat saai, maar er zitten hele goede diensten bij. De remonstrantse kerk is erg leuk, diensten zijn goed opgebouwd, de preken zijn soms wat minder, maar de sfeer maakt veel goed. 6) Ik zit bij een vereniging die dergelijke cursussen organiseert, en heb ooit meegegeten en afgewassen terwijl die profiteurs lekker dia's gingen kijken oid :p (ach, dienaar zijn van God is ons doel op deze aarde, dus het was geen probleem) 7) Ik heb veel vrienden dankzij het geloof, en nog meer ondanks mijn geloof. Verder heb ik mijn familie lief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wanneer komt hier een slotje?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |