![]() |
[Tennis] Australian Open 2006
Nog maar een tennistopic want aanstaande maandag begint het eerste Grand Slam toernooi van het jaar, de Australian Open, weer. :o
De loting is inmiddels bekend, die kun je hier terugvinden. Sluiter en Krajicek hebben dus niet ongunstig geloot. Vooral Krajicek moet de eerste 2 rondes door kunnen komen. Maar 3 ronde dan waarschijnlijk wel tegen Mauresmo. Melle van Gemerden maakt morgen ook nog een kans om in het hoofdtoernooi te komen. Titelverdediger bij de mannen is Marat Safin, die z'n titel dus niet gaat verdedigen, want hij heeft afgezegd. Net zoals Andre Agassi en Rafael Nadal. Federer lijkt hier dus gewoon zijn 7e Grand Slam titel te gaan pakken, maar toch heeft Federer de afgelopen 2 maanden al 2 keer verloren. Dus wie weet. Roddick, Nalbandian, Hewitt, Davydenko en Ljubicic. Lijken de grootste tegenstanders van Federer te gaan worden. Alhoewel ik ook weer wat moois verwacht van James Blake. Ook Gael Monfils moet je niet onderschatten :o Bij de vrouwen is Serena Williams de titelverdedigster. Maar een winnaar voorspellen bij de vrouwen wordt wel heel moeilijk. Natuurlijk zijn Clijsters, Henin, Davenport, Mauresmo, Maria Sharapova en (toch nog we :p ) de zusjes williams dus grootste kanshebbers. Maar er zijn ook superveel outsiders, waaronder veel jong talent. :o |
Wordt het door Eurosport uitgezonden, of ook door RTL5 of zelfs Ned 2?
|
Citaat:
Eurosport ook. |
Citaat:
|
Ik ben benieuwd of Kim Clijsters gaat spelen!
|
Davydenko vind ik niet echt een tegenstander van Federer.
Davydenko is sowieso maar een hele matige tennisser. Zijn spel is niet geweldig om te zien, vooral heel saai en hij heeft vorig jaar in totaal 1x van een top 10 speler gewonnen als ik me niet vergis (of 2x tijdens masters). Heel matig van een zogenaamde 'topper' die altijd verliest tegen talenten en top 10/20 spelers. totaal overschat. Ik ben dit toernooi vooral benieuwd naar gonzalez. Vreemd dat hij zo uit Auckland geknikkerd wordt door ancic en maar 3 games pakt. Misschien dat hij hier wat beter gaat presteren. Verder denk ik dat Ljubicic en Blake het ver kunnen gaan schoppen en of phillippoussis nog een keer wil gaan tennissen. |
van Gemerden verloren. Dus we hebben slechts 1 nederlander in het hoofdtoernooi :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hopelijk komt Krajicek nog ver.
Van wie heeft Federer die laatste twee wedstrijden verloren? En James Blake. :cool: (y) |
Het wordt 's ochtends uitgezonden... Dan slaap ik :o
De Australian Open vind ik zowieso de minst leuke Grand Slam |
Maria Sharapova door 6-1 6-2 :cool: ;)
|
Toch al 2 grote verrassingen op de eerste dag, Venus Williams verloor met 6/2 0/6 7/9 van Tszvetana Pironkova ( :D ) en Dementieva is eruit gevlogen tegen Julia Schruff.
Pavel-Moya (6/4 7/6 4/6 3/6 6/4) was btw ook een mooie partij :cool: Krajicek en Sluiter spelen beide vannacht hun eerste partij. :o |
Micha eerste set gewonnen met 6-4 (y)
|
Citaat:
nu tegen mirza, lastig maar die moet ze ook kunnen hebben (y) Sluiter heft de eerste set gewonnen met 6-4, maar hij staat in de 2de achter met 5-2 :s |
Aardig dat Sluiter door is. (En Krajicek ook).
Wat een doffe ellende dat Gonzalez eruit ligt. |
Wat speelt Hingis prachtig tennis zeg. (y)
Leuk ook om te zien hoeveel lol ze erin heeft. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben vooral benieuwd naar devolgende rondes van Hinigs (verder vind ik vrouwentennis knap beroerd) |
Citaat:
|
mooie partij van Johansson en Malisse. 6/3 3/6 7/5 4/6 6/3 voor Johansson :cool:
hier nog wat uitslagen van vandaag :o : Ivan Ljubicic (CRO)[7] def Philipp Kohlschreiber (GER) 7-5 6-2 6-1 Andy Roddick (USA)[2] def Wesley Moodie (RSA) 7-5 6-3 6-2 Mario Ancic (CRO)[18] def Jan Hernych (CZE) 6-1 6-4 6-4 James Blake (USA)[20] def Jean-Christophe Faurel (FRA) 2-6 6-1 6-4 6-3 Marcos Baghdatis (CYP) def Radek Stepanek (CZE)[17] 6-4 6-3 3-6 0-6 7-5 Tommy Robredo (ESP)[16] def Dmitry Tursunov (RUS) 7-6(4) 3-6 7-6(5) 6-3 Justine Henin-Hardenne (BEL)[8] def Hana Sromova (CZE) 7-6(2) 6-1 Maria Sharapova (RUS)[4] def Ashley Harkleroad (USA) 6-1 7-5 Lindsay Davenport (USA)[1] def Karolina Sprem (CRO) 7-6(4) 6-3 Serena Williams (USA)[13] def Camille Pin (FRA) 6-3 6-1 Sluiter en Krajicek komen beide vannacht om 1 uur NT de baan op. Krajicek geef ik wel een kans tegen Mirza. Maar het lijkt me sterk dat Sluiter wint van Andreev. Alhoewel hij de laatste weken goed bezig is :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
blake tipje voor de titel in melbourne
|
Pfff, ik volg het echt 0,0 dit jaar. :o Maja, Krajicek, Kim en Maria zetten er nog in, das het belangrijkste. ;)
|
Jaa krajicek..
gewonnen en ik denk zeker wel dat ze kan winnen van mauresmo.. want die is niet echt in vorm ( tenminste als mauresmo nu dan wint van loit.. 1e set gewonnen 7/6) |
ik wilde Federer zien, maar ik ben helaas in slaap gevallen.
|
Citaat:
jammer van Sluiter, maar hij kwam toch nog dichtbij (y) Mary Pierce ligt er trouwens uit, ze heeft net in 2 sets verloren van Benesova ;) (y) |
Gelukkig bestaan er nog streams als EuroSport je wedstrijd niet uitzendt... :cool: Heb de hele wedstrijd online kunnen zien
en Misa speelde goed joh :cool: Nu tegen Mauresmo, ik denk dat er een verassing in de lucht hangt (y) |
Citaat:
En volgende ronde treft hij waarschijnlijk nalbandian. Dat wordt een mooie pot, de winnaar daarvan heeft goede kansen voor kwartfinale. |
Nee, blake niet hoor,....
|
Hantuchova van Serena gewonnen. 6/1 7/6 (y)
Misa speelt morgen de 2e partij in de Rod Laver Arena. Dus hij zal wel live op eurosport komen, op die tijd is dat tenminste de meest boeiende partij :o rond 3.00 verwacht ik de partij, best een kuttijd dus :p |
Het is mooi kut dat Gaudio eruit is.
Toch een van mijn favorieten. |
Citaat:
|
Blake is trouwens aan het verliezen :p
|
ben haast geneigt om straks even op te staan om te kijken of t ook echt op tv is.. ( en dan natuurlijk ook kijken... )
|
Zenden ze eindelijk Krajicek uit, gebeurt dit :|
|
oooh echt super jammer...
maar goed ik neem het haar echt niet kwalijk.. ze heeft een goed toernooi achterzich... en ze zal weer wat stijgen op de ranglijst... |
Wat een anti-climax. :(
Weet iemand of ze nog doorspeelt in het dubbelspel ? |
voor 33 minuten tennis uit m'n bed gekomen :p (n)
|
Citaat:
Nouja, paar games waren ok, meer niet. Ze oogt trouwens wel wat vadsig, geen spier zichtbaar. Vond het wel grappig dat Kiefer ferrero zo opzij zet en dat die lul van een Coria eruit is (bij vlagen mooi tennis van Grosjean) |
Citaat:
Dan moet Vaidisova Mauresmo er maar uit slaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Vaidisova maakt denk ik wel een kans ja (y) |
Citaat:
Op zich zou het ook leuk zijn om te zien hoe Hingis het doet tegen Mauresmo. |
Citaat:
|
Citaat:
|