Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   de euro had nooit moeten worden ingevoerd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1340592)

kimberly-18 13-01-2006 11:53

de euro had nooit moeten worden ingevoerd

de euro had nooit moeten worden ingevoerd!

want zijn we er beter van geworden?

graag jullie mening!

eens of on eens en waarom??

kusje kim

**SoMeOne 13-01-2006 12:15

Jammer dan alle consumentenartikelen veel duurder zijn geworden, maar ik ben nog steeds van mening dat de euro een goed idee is geweest. De eenheid van Europa is heel erg belangrijk als het gaat om supermachten als Amerika en aanstormende supermachten als China. OVer een tijdje hebben we nog veel minder te zeggen in de wereld ben ik bang. Als je zo'n klein land als Nederland bent moet je je echt verenigen. De euro is een sterke munt gebleken. Toen de euro werd ingevoerd was hij 2,20 gulden waard, maar nu wel minstens 2,40.
Daarnaast is het ook lekker makkelijk dat je in de meeste europese landen geen geld meer hoeft te wisselen. Daarvoor hoef je dus ook geen commissiekosten meer te betalen.

Andijvie 13-01-2006 12:58

Natuurlijk hebben sommige bedrijven misbruik gemaakt van de euro, maar ik denk dat over-all de euro het niet slechter heeft gemaakt. 't Ging gewoon niet zo goed met de economie, de gulden had het ook moeilijk gehad.

Gimme more beer 13-01-2006 13:45

De euro had best ingevoerd moeten worden, er is bij de invoering echter hier en daar een en ander niet gegaan zoals het had gemoeten. Mensen die zeggen dat "alles duurder is geworden", zijn overigens napraters, want, sla er maar een willekeurig onderzoek op na, de supermarkten alleen al zijn op veel fronten absoluut gezien goedkoper geworden dan vóór 2002. De algemene cijfers zijn zelfs onder de gemiddelde inflatie in het verleden. De horeca is een probleem gebleken, maar de prijzen in de horeca stegen voor de invoering ook al verschrikkelijk sterk.

Ik vind de euro praktisch, ik ben regelmatig in het buitenland en doe ook wel eens zaken met andere bedrijven binnen de EU en het gereken van voor 2002 is nu gewoon verleden tijd. De dollarkoersen zijn een nadeel (niet voor mij overigens, dat is een ander verhaal), maar dat had ook heel goed kunnen gebeuren als er geen euro was gekomen.

Bloem 13-01-2006 13:49

Is dit ook weer voor school? Kun je je eigen huiswerk dan niet doen? :o

MightyMarcel 13-01-2006 13:56

de euro is best handig, en uiteindelijk zal de euro het continent goed gedaan hebben. We hebben m alleen nog maar 'net', te kort om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen.

het duurder worden van consumentenartikelen is overigens niet echt aan de euro te wijten. Hooguit een beetje, maar als we nou nog guldens zouden hebben zou een liter benzine ook 2 gulden 60 gekost hebben en een biertje ook bijkans tien guldens of zo.

T_ID 13-01-2006 19:25

Citaat:

Bloem schreef op 13-01-2006 @ 14:49 :
Is dit ook weer voor school? Kun je je eigen huiswerk dan niet doen? :o
Yep, spammen is toch veel simpeler? Dan plagieer je gewoon andermans betogen en hoef je niet zelf na te denken. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.